Købe hest med strupepipning? {{forumTopicSubject}}
Hvor mange herinde har erfaringer med at få en hest opereret for strupepipning? Virker det? Kan hesten gå dressur bagefter?
Jeg mistænker lidt, at min plag muligvis har noget dtrupepipning, fordi hendes vejrtrækning hyler, men det er kun nogle gange man kan høre det, og i en lang periode har der slet ikke været noget, men igår kunne man høre igen. Jeg overvejer selvfølgelig hvad det kan ske, men jeg er itvivl om jeg har lyst til at lade hende operere og så "tvinge" hende til at gå dressur og military som jeg gerne vil.
Er det muligt at sælge en hoppe, som har strupepipning, billigt, mod at der står i kontrakten at køber SKAL sørge for at hesten bliver opereret?
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.694
men få den tjekket først, så du er helt sikker på hvad det er den fejler.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Men vurderes der at operation er nødvendigt så få det da selv gjort -at håbe og tro på at køber overholder kravet i kontrakten, er da at bede om problemer (hvis der overhovedet findes en køber der vil købe en hest der skal opereres).
Jeg har kendt en enkelt strubepiber der efter operation gik military på lavere niveu (op til 90'erklasser så vidt jeg husker)...
Men hvordan fremtidsudsigterne er, afhænger jo fuldstændigt af hvor slemt tilstanden er ved netop din hest. Så få det undersøgt, så ved du hvor du står
jul 2005
Følger: 68 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.557
sep 2004
Følger: 78 Følgere: 79 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 488
Jeg fik ham til reduceret pris pga. strubepiberiet, men ikke med krav om operation. Jeg var ikke betænkelig ved at købe ham og har ham forsikret uden problemer.
sep 2011
Følger: 99 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 116 Svar: 628
Håber på at min dyrlæge forsikring ville tage operationen, hvis det er nødvendigt.
Jeg kender ikke til strupepipning, og er overhovedet ikke sikker på at det er det. Nogle gange er der en lyd, andre gange slet ikke..
Jeg er mere itvivl om jeg kan tillade mig at bruge hende til det jeg gerne vil.. og overvejelsen om at stole på en køber er der også..
Men forhåbentlig er det slet ikke særlig alvorligt
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Operationen er ikke voldsomt risikabel eller noget, men der kan jo self aldrig gives garantier, så HVIS det vurderes at operation er påkrævet, så ville jeg absolut få det gjort selv inden salg.
sep 2011
Følger: 99 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 116 Svar: 628
Købe hest med strupepipning?