{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Købe hest med strupepipning? {{forumTopicSubject}}

Hvor mange herinde har erfaringer med at få en hest opereret for strupepipning? Virker det? Kan hesten gå dressur bagefter?

Jeg mistænker lidt, at min plag muligvis har noget dtrupepipning, fordi hendes vejrtrækning hyler, men det er kun nogle gange man kan høre det, og i en lang periode har der slet ikke været noget, men igår kunne man høre igen. Jeg overvejer selvfølgelig hvad det kan ske, men jeg er itvivl om jeg har lyst til at lade hende operere og så "tvinge" hende til at gå dressur og military som jeg gerne vil.

Er det muligt at sælge en hoppe, som har strupepipning, billigt, mod at der står i kontrakten at køber SKAL sørge for at hesten bliver opereret?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe hest med strupepipning?
  • #1   12. jul 2015 http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=375/sprog=1/grp=7/menu=12/

men få den tjekket først, så du er helt sikker på hvad det er den fejler.

• #2   12. jul 2015 Det afhænger jo af hvor meget det er -det er ikke sikkert operation overhovedet er nødvendigt.

Men vurderes der at operation er nødvendigt så få det da selv gjort -at håbe og tro på at køber overholder kravet i kontrakten, er da at bede om problemer (hvis der overhovedet findes en køber der vil købe en hest der skal opereres).

Jeg har kendt en enkelt strubepiber der efter operation gik military på lavere niveu (op til 90'erklasser så vidt jeg husker)...
    Men hvordan fremtidsudsigterne er, afhænger jo fuldstændigt af hvor slemt tilstanden er ved netop din hest. Så få det undersøgt, så ved du hvor du står

• #3   12. jul 2015 Min vallak er opereret hos tidligere ejer i en alder af 2,5 år. Han har ingen mén af det og der var ikke noget nedslag i salgsprisen af den grund smiley

• #4   12. jul 2015 Jeg har en strubepiber som bruges som ridehest på hobbyniveau (LA dressur og 70-80 cm spring). Han er ikke påvirket af at være strubepiber, men kommer nok ikke til at rende military uden operation. Som han går nu er jeg ikke interesseret i at operere ham, men hvis det bliver et problem så bliver han opereret.

Jeg fik ham til reduceret pris pga. strubepiberiet, men ikke med krav om operation. Jeg var ikke betænkelig ved at købe ham og har ham forsikret uden problemer.

• #5   12. jul 2015 Selvfølgelig får jeg det testet, inden jeg ville overveje at sælge smiley
    Håber på at min dyrlæge forsikring ville tage operationen, hvis det er nødvendigt.

Jeg kender ikke til strupepipning, og er overhovedet ikke sikker på at det er det. Nogle gange er der en lyd, andre gange slet ikke..

Jeg er mere itvivl om jeg kan tillade mig at bruge hende til det jeg gerne vil.. smiley og overvejelsen om at stole på en køber er der også..

Men forhåbentlig er det slet ikke særlig alvorligt smiley

• #6   12. jul 2015 strubepibning er bestemt ikke automatisk = at hesten ikke kan bruges fuldt ud -det kan jo være alt fra en lille "mislyd" til at hesten praktisk talt ikke kan få luft uden operation.

Operationen er ikke voldsomt risikabel eller noget, men der kan jo self aldrig gives garantier, så HVIS det vurderes at operation er påkrævet, så ville jeg absolut få det gjort selv inden salg.

• #7   15. jul 2015 Dyrlægen mener ikke at det er strubepibning smiley

Kommentér på:
Købe hest med strupepipning?

Annonce