Lånehest? {{forumTopicSubject}}
Hej Hg
Jeg synes det er rigtig rart at man kan have part på en hest, men jeg har det bare med at føle at det ikke er min egen hest (som det jo heller ikke er), og at jeg ikke har nok frihed til at gøre det jeg vil med hesten.
Derfor kom jeg til at tænke på at man kan låne en hest. Selvom jeg er næsten 100 % sikker på at jeg ikke må få en lånehest for min mor, har jeg lige nogle spørgsmål, bare for sjov, eller hvis nu jeg en dag fik overtalt min mor
- Hvad betaler man, og hvad betaler låneren?
- Hvem har ansvaret hvis der sker noget med hesten?
- Er det besværligt at have en lånehest? (Fx i forhold til part)
Fortæl også gerne om jeres erfaringer med at have en lånehest, eller hvis der er noget i synes jeg skal vide!
Mvh. Dina
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 9 Svar: 207
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 243
okt 2010
Følger: 49 Følgere: 91 Heste: 3 Emner: 10 Svar: 31
Vil ikke sige det er besværligt iforhold til part, men man skal være indstillet på at lånehest er næsten som at have sin egen hest, det vil sige det kræver en del mere tid og arbejde end en part.
mar 2008
Følger: 165 Følgere: 219 Heste: 12 Emner: 247 Svar: 2.920
Vi har ponyen som om det er vores egen.
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 11
apr 2013
Følger: 17 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 61
jun 2014
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 2 Svar: 4
Det er meget ansvarskrævende ift. at have en part, eller at have sin egen hest, da du står til fuldt ansvar for ejeren og skal passe på deres hest.
Jeg havde låneponyer før jeg fik min egen hest som 12-årig. Det fungerede godt, indtil der kom knuder på tråden mellem ejeren af ponyen og jeg, fordi hun ikke mente at ponyen og jeg måtte starte højere end LA spring, mens vi havde udklasset os i alt under LA og dermed ikke kunne starte noget.
aug 2010
Følger: 18 Følgere: 65 Heste: 7 Emner: 2 Svar: 211
For det meste betaler låner alle udgifter på nær forsikring. Men dette uddyber man i en kontrakt.
Pt. rider jeg ponyer for et stutteri. Vi har kontrakt på de ponyer jeg rider, og jeg betaler opstaldning, smed og almen dyrlæge. De giver noget til undervisning og så får jeg også penge for at ride dem. Jeg har ponyerne mine ponyår ud og derefter bliver de solgt. Så ponyerne bliver ikke taget fra mig når de endelig er redet op. Den jeg har ligenu har jeg redet op fra ingenting til LA3 på distriktplan og til efterår kommer hans søn også op til mig. Han er i ridning pt. så han kan grundridningen og derefter skal jeg ligge meget arbejde i ham ligesom jeg har gjort ved hans far. Men det er fantastiske ponyer og man kan stole på ejeren hvilket jeg synes er vigtigt.
Lånehest?