Hvordan kan hun {{forumTopicSubject}}
min mor og mig er kommet op og skændtes fordi at for en uge siden faldt jeg af Zeus og var liqe ved at "Dø" .
Så min mor siger hele tiden
" du kan ikke styre den hest , vi skal sælge ham , han er farlig "
hun kender ham ikke engang ! Hun har set ham men ikke rørt ham eller noget Da han ikke kan lide Fremmede men er 50 % sikker med mig ..
Er er jo unghest og self , sagde jeg til min mor da jeg købte ham at han sikkert ville stegle lidt med mig og blive bange ( han er et nervevrag) og hun sagde bare jaja .
Han har jjo en slem fortid så self er han pisse bange for alt . Og nu da jeg faldt af ham for 4-5 gang fordi der kom en traktor siger min mor at vi skal sælge ham ,
jeg elsker ham jo meget og Zeus kan ikk unvære mig " Viser han" Han vrinsker efter mig når jeg kommer
og jeg ville ikke drømme om at sælge ham til nogen han ikke kender. Og nogen der ikke har erfaring med dette problem hans gamle ejer " ikke mishandleren , hun behandlede ham som en helt almindelig rideskole hest og det irriterede hende at han er så bange .
ih hvordan kan min mor sige sådan noget. Jeg ville self gerne have at heidi skal ride ham , men min veninde som er beridder siger at det er dumt liqe i øjeblikket da han skal lære at stole på mig . Og det er okaj men jeg må ikke ride ham for min mor men gør det sq aliqevel !!
Skulle liqe ud med det !
nov 2005
Følger: 71 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 182 Svar: 2.285
sep 2006
Følger: 44 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 365
Hva mener du ?
Jeg købte ham fordi han er min ynglings pony .
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
sep 2006
han er jo ikke farlig , det er hans temperament der gør det , han koncentrer sig på bane men når der kommer traktore er han op og køre og skal spille smart for hopperne
> Pernille _
Er vokset op med dem .
Min far var beridder
nov 2005
Følger: 137 Følgere: 158 Heste: 6 Emner: 269 Svar: 3.221
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Synes bare det er en smule uansvarligt at købe en unghest til en pige på 11. Men bare min mening.
Men når du siger han er "farlig", hvad gjorde han så ?
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Heste: 4 Emner: 144 Svar: 1.615
Jeg er kommet meget alvorligt til skade på det sidste . Og min mor er også " Åh nej " nå jeg skal ud og ride .
Men du skal snakke med hende. Så må i finde en alternativ løsning.
Hvad hedder din far ?
sep 2006
Det ka jeg bruge til noget
Ja idag fik jeg hjælp af en erfaring person .
for første gang fik jeg grimen af ham idag .
og da jeg red ham gav hun mig nogle tip ,
Og da der kom en traktor bad hun mig tale stille til ham og rose ham .
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
jun 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Heste: 9 Svar: 1.626
(bare lige en side bemærkning, med at din veninde ikke er berider)
Snak med din mor, hvis din far er berider som du siger han er, så må han forstå dig i hvert fald.. Ellers virker det en smule mærkeligt..
sep 2006
Det er ikke mig der siger han er farlig det er min mor ,
Jeg kan ikke se der er noget farligt i ham han er bare pisse bange .
** TEAM DRESSAGE ** D
Ja jeg er blevet bange for det sidste men min veninde lærte mig at bevare roen og tænke på noget godt .
Min far tog uddannelsen og arbejde for sig selv han har bereddet mine veninders heste men ingen kender ham han er også død nu Da han blev steglet ned ad en hest for et år siden
» FoxySuua «
Ja ved jeg godt , men han skal liqe vise at han ikke behøver rytter .
Og det sker næsten hver dag .
Men Det dur ikke med traktor for han flipper ud .
jun 2006
Og som <b>Trine ~Team Rolater~ Snart med hest .</b> siger, du skulle aldrig have købt en unghest når du er så ung!
Det er alt for farligt.
jul 2006
jun 2006
sep 2006
Følger: 125 Følgere: 119 Heste: 3 Emner: 275 Svar: 1.276
maj 2006
Følger: 125 Følgere: 122 Heste: 12 Emner: 66 Svar: 1.714
nov 2005
Følger: 137 Følgere: 158 Heste: 6 Emner: 269 Svar: 3.221
Det har hun jo sagt at hendes veninde ikke synes var en god ide..
dec 2005
Følger: 146 Følgere: 140 Heste: 2 Emner: 56 Svar: 483
jan 2006
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Men ja, forklar din mor og få hjælp.
Det er en hest og ikke en dukke, men ja man skal være forsigtig
sep 2006
Ja ved jeg godt , men hun kan jo ikke bare ombestemme sig efter 4 måneder .
Trine ~Team Rolater~ Snart med hest .
Jov jeg har erfaring med sådan nogle heste .
har haft mange små heste som har haft slemme fortider .
' Mit et&alt '
min veninde har en mor som er beridder , eller har været for travheste .
Og hendes mor har hjulpet min veninde med at tilride hendes hest . Og nu tilrider hun 3 heste.
Og min far og mor er skilt
Fodboldfreak Og Sok *
Han trådte mig på brystet da jeg faldt ind under ham .
jeg lå på hospitalet i 1 uge. og ikke kunne trække vejret ordtenligt .
Min far er død så gider ikke liqe tale om ham vis det ikke gør noget.
Jeg har meget erfaring med ungheste da min far lærte mig mega meget jeg tilred min første hest og så igennem årene
okt 2004
Følger: 76 Følgere: 77 Heste: 2 Emner: 241 Svar: 1.021
Nu er det sådan at mødre helst ikke ser deres børn udsætte sig selv for fare. Og selv i min alder er min mor da også pylret
Jeg synes for det første du skulle værdsætte at din mor holder nok af dig til at sige sådan - hun ville ikke være interesseret i at sælge hesten, hvis det ikke var fordi hun holdt af dig og var bange for at der skulle ske noget Og det hjælper intet at du stejler og bliver uvenner med hende - så hellere snakke stille og roligt om tingene. Få din mor til at forklare hvad det er hun er bange for skal ske og om der er en måde I kan løse det UDEN at skulle sælge hesten. Eventuelt få noget voksen hjælp til hesten.
Når det så er sagt, så kan jeg heller ikke lade være at tænke, at det lyder til at være en stor mundfuld for dig med denne hest. Og det lyder i mine ører som om det er noget der kan gå grueligt galt. Som hovedregel ville jeg aldrig anbefale unge piger at få ungheste. Og hvis de endeligt skulle have ungheste ville det være nødvendigt med voksen hjælp.
Selvom det er den dejligste hest på jorden du har (med dine øjne), så er du ikke nået til et punkt endnu, hvor du har så meget erfaring at du kan læse hvad det er din hest gør og hvorfor. Erfaring betyder ALT når det kommer til ungheste. Og når alt kommer til alt kan selv den roligste og dejligste hest på jorden skade sin rytter voldsomt ved en instinktiv reaktion. Vi skal alle huske det er KUN et dyr og den handler efter sine instinkter. I det øjeblik instinktet tager over er hesten ligeglad med rytteren og tænker blot på sig selv=farlig!
Der er flere ting jeg ikke kan få til at hænge sammen. Du skriver den har været dårligt behandlet.
Jeg læser det som at den er nervøst anlagt.
De udfald den laver i forbindelse med traktorer skriver du er fordi den gør sig til for hopperne.
Hvis det er for at gøre sig til for hopperne, har dette altså ikke noget med tidligere oplevelser at gøre, men er ren og skær uopdragenhed - og er dette tilfældet er det langt værre end hvis den gør det af frygt.
Og endnu værre, hvis man ikke tør at sætte den på plads i sin uopdragenhed fordi den tidligere er blevet behandlet dårligt - ja lad mig bare sige at hesten lærer hurtigt at udnytte vores svagheder.
For at gøre en kort historie lang synes jeg din mors reaktion er yderst fornuftig og jeg ville også overveje om hesten ikke var for stor en mundfuld og om løsningen ikke var at få en lidt ældre og roligere hest.
Da jeg var på din alder havde jeg også mine yndlingsheste, men tro mig - der kommer flere med tiden Og set i bakspejlet, så kunne jeg have undgået mange knubs, hvis jeg havde valgt roligere heste, i stedet for de fyrige.
sep 2006
Følger: 87 Følgere: 87 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 3.491
hvorfor kan hun ikke være veninde med en på 20,.?? er da veninde med en på over 30...
jun 2006
e
Derfor er din veninde ikke berider
Man er ikke berider før man har taget berider uddannelsen. Jeg er jo hellere ikke frisør?
Jeg har ikke nogle frisør uddannelse. Man kan hellere ikke være ridelærer på en rideskole før man er uddannet ridelærer (det er i hvert fald forbudt)
jan 2006
Det der hænger bare ikke sammen ?
Men ihvertfald hvis det er tilfældet alt det du har sagt , så forstår jeg udemærket at du skal af med den hest .
Det kan godt være det virker skide smart at " Tilride " ponyer med dårlige fortid. Men det er sku et dyr , ikke en dukke.
Pas på dig selv, det for jeg at vide hver dag .
jun 2006
Okay prøv og læs resten af det jeg har skrevet, det var bare en hentydning til at hendes veninde ikke var berider!!
okt 2004
For mig lyder det ikke som om din mor har den store hesteforstand - har jeg ret?
Og så har hun jo ikke haft forudsætning for at vurdere om hesten var velegnet som køb for dig da I købte den.
Og så kan jeg godt forstå hun ændrer mening, nu hvor realiteterne begynder at gå op for hende.
jul 2006
<#¤>Katrine K hende den skøre grinebidder<#¤>KK<#¤ >
det er altså ikk mig som har sagt det
jun 2006
Tror du vejer for meget for ham. Det er ikke sundt for ham. (det er ikke fordi jeg siger du er tyk, for det ligner det skam ikke du er) men du er meget stor til ham.
tror det er ubehageligt for ham
sep 2006
undskyld.. hehe.. jeg kiggede bare lige hurtigt op og så syntes jeg det var dig der havde skrevet det...
' Mit et&alt '
min veninde der er da uddannet med hest men tog ikke de sidste år så hun blev beridder,,,,
sep 2006
' Mit et&alt '
altså hvorfor er hun nu for stor jeg fræser da rundt på sabina, og jeg bliver 14 den 2 marts...
jun 2006
Af hvad den fattede jeg ikke lige?
Din veninde tog uddannelsen med en hest men ikke det sidste år? Det forstår jeg ikke?
jun 2006
Det har ikke noget med <b>alderen</b> af gøre.. Alderen gør ikke en tung.. Det er <b>højden</b>.. Man kan tydeligt se hun er for stor til den lille pony..
sep 2006
jul 2006
gør ikk noget , vi kan alle tage fejl XD
jul 2006
Det har intet med højden af hesten at gøre, en unghest på 170 kan være MEGET rolig i forhold til en unghest på en 134 måske..
jun 2006
Trods ponyen er lille, kan den stadig have nogle problemer med tilridningen!
Det har ikke noget med højde af gøre. En lille pony kan være utrolig svær at ride, ligesom en stor hest kan være sværd at tilride.
sep 2006
sep 2006
det har da ikke noget med hæjden at gøre..
maj 2006
Bar lige min mening..
jun 2006
Hvad er det så du prøver at sige?
Så er din veninde ikke berider, hvis hun ikke har et papir hvor der er skrevet med sort på hvidt at hun er uddannet berider, så er hun <b>ikke</b> berider!
Det er da nemt at forstå ikke
Så ved ikke hvad du mener?
feb 2004
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 699
Jeg er sq tit støget af prins og har slået mig grimt, men har nu aldrig været bange. Men kan godt forstå din mor, specielt efter det der skete med din far. Det er jo ikke ligefrem legetøj vi har med at gøre folkens!
Jge ved hvad det vil sige at have en problemhest, de KAN rettes op. Det lyder jo som om I er godt på vej til at blive et fint team.
Du er nødt til at fortælle din mor, at uheld sker, det er et levende dyr, men at han nok skal blive bedre med den rigtige pleje.
Jeg vil nu give nogle af de andre ret i at en unghest måske (selv for dig) kan være lidt af en mundfuld.
Men alligevel. Held og lykke i hvert fald!
sep 2006
sep 2006
sep 2006
' Mit et&alt '
Jeg kan ik sælge ham nu Og der er begyndt at gå
Josephine R
Er glad for at du forstår mig .
Ja prøver jeg imorgen
Ja Laver horsemanship med ham . For Der er en bord han er bange for og jeg fik ham over det da han stolede på mig. Men han er helt tryg på mig endnu men håber det kommer jeg er den eneste der må røre ham i hovedet
Og nej jeg sender ham ik til en beridder når jeg selv er . (på en måde når jeg har tilredet 3 heste)
' Mit et&alt '
Har fået proffesionel hjælp her idag og det gik kanont godt
Team cocao-kooo (Springsadel sælges) V
Jeg prøvede ude i naturen med en rolig hest og det gik kanont godt
Ja det vil jeg prøve
MieMarie ,Ascari "skralle" * team Noa C
Min veninde siger at jeg gerne må tilride ham og han er jo ikke fuldudviklet endnu . Jeg må bare ikke starte stævner på ham .
** TEAM DRESSAGE ** D
Nej self.
Men har sagt til hende mange gange at han er en nervøs hest man skal have tilid til !
• Natural Communication & Leadership .
Ja men han tror han er hingst men er blevet kastreret
men jeg må vente til han finde ud af at han ikke er hingst mere
Hehe nej ham kan man godt se ikke er nogen dukke .
ALLE
ZEUS ER TRYG VED MIG .
jeg må røre ham i hovedet og det må heidi ikke selv om hun snakker med ham og er ved ham
sep 2006
det har stadig ike noget med højden at gøre...
jun 2006
Forstår dig stadig ikke..
Jo forstår det du skriver, selvfølgelig.. Men forstår ikke hvorfor du kommer ind på hun ikke er berider..
Når jeg snakker om at hendes veninde ikke er berider.. Men lad os droppe det, det gør mig total forvirret..
maj 2006
Følger: 83 Følgere: 185 Heste: 3 Emner: 385 Svar: 1.516
sep 2006
hun er staldmester med spciale i heste
men 1 eller 2 år mere havde gjort hun blev beridder
men hun er stadig staldmester med speciale i hest
staldpasser skulle have været staldmester
jun 2006
Okay men det er jo fint nok så
jun 2006
jeg skrev jeg havde fattet det. læs det igen!!
maj 2006
sep 2006
jul 2006
er aurigae din egen??
maj 2006
Enig! Tror heller ikke det er det rareste for en unghest med en stor rytter. Jeg red en gang en lille shetter som bukkede alle af der vejede for meget, mens små børn sagtens kunne ride den..
sep 2005
okt 2004
Tror du seriøst du er lige så dygtig som en berider forid du har tilredet 3 heste?
Jeg har selv været med til at tilride et sted mellem 10 og 15 heste, som har været utroligt nemme, men ikke et eneste øjeblik har jeg troet jeg kunne gøre det så godt som en berider! Og havde en eneste af dem vist sig at være problemhest, var jeg straks hoppet fra, da jeg ikke har den fornødne viden til at klare disse problemer.
Desværre tror jeg vores gode råd er for døve ører og du bare ønsker at folk skal klappe dig på skuldrene og sige hvor synd det er for dig og du har ret.
Er ked af det, men jeg melder mig ikke ind i rygklappernes klub - jeg mener absolut ikke du er erfaren nok til at tackle sådan en hest.
sep 2005
maj 2006
Det kan være du rider på din lille men du ser heller ikke direkte for stor ud til hende.. Men tværtimod den unghest hun har ligner jo en shette med hende på ryggen.. * i mine øjne *
jun 2006
Ja det kan være farligt for ponyen /:
Det kan ødelægge deres ryg og ben.
(også selvom man ikke er tyk) men hun er virkelig for stor til den pony.
Jeg har set det samme (ligesom dig med din shetlænder)
jul 2006
man er ikk berider bare fordi man har tilredet hesten selv..
syntes på en måde at du kun tænker på dig selv li nu og ikk på hesten , den for intet godt ud af at en som måske ikk kan styre den ordenligt.. (ikk ondt ment)
sep 2005
jun 2006
Vil give dig ret, en god tekst!
Den er endda skrevet på en pæn måde. Det var rart der var en der kunne tage det ansvar og skrive sådan noget
sep 2006
jul 2006
sep 2006
Forstår dig fuldt
Og min mor .
Men som min far altid sagde " Vis en hest er bange og viser nervøsitet så lad det tag den tid det tager og hver omkring den ikke lade den føle sig fanget men hver altid ved den når der sker noget" Og ja self . Men han er ikke for stor en "Mundfuld" .
' Mit et&alt '
Nej men hun har pisse meget forstand på heste
hun hjalp mig idag og det gik godt.
Christine 24 år S
Nej hun har ingen forstand og har aldrig brudt sig om heste .
Hun forstod ikke at min far elskede heste
** TEAM DRESSAGE ** D
Min FAR ER DØD
' Mit et&alt '
han er ikke fuldudviklet
¨˜°º•Danser med heste¤•º°˜¨ J
Ja det prøver jeg
emma og Sille L
ja men du er så også mindre
sep 2006
jeg løj lidt det er ikke mig der fræser rundt med sabina det er hende der fræser rundt med mig.. hehe, og når hun ikke gider mere ryger jeg bare af...
maj 2006
Ja og nej.. Man kan sige hun er min egen hest, men står hos ejeren, det samme som hvis ejeren var min mor, så ejede jeg den stadig ikke men hende da det er hende der står som ejer, står du da selv som ejer af din hest, eller gør din mor eller far??
feb 2004
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 699
så kan jeg sq kalde mig berider nok så mange gange!
Nu synes jeg altså den her debat begynder at tage en ubehagelig drejning.
Det virker lidt nogen steder som om du ikke helt ved hvad du snakker om?
jun 2006
Af <b>hvad</b> ?
Undskyld, det er ikke for at lyde sur det her, men hvordan kan du få dig selv til at sætte dig op på en hest der ikke er færdig udviklet ?
Du er i forvejen for stor til den stakkels pony. Og så sætter du dig samtidig op på den når den ikke er færdig udviklet ?
Det er sku ikke en måde at tilride heste på .
Ej jeg er virkelig ude af den her samtale, det gik lige over stregen den sætning der. Er du klar over en ponyøs udvikling går langsommere end en hest udvikling. Du er ikke ansvarlig nok til at tilride heste!
jul 2006
har ingen hest..
men hvis jeg forstår dig ret så har du helpart på hende??
maj 2006
Er også enig med dig. MEN jeg har som skrevet tidligere ikke så meget at skulle have sagt med det hele da jeg selv tidligt fik unghest..
jul 2006
syntes heller ikk man skal tilride heste når de ikk er færdig udviklet.. man kan sagtens give den sadel på og vende den til sadlen men aldrig sætte sig op
maj 2006
Haha, hvor funny xD
jun 2006
Præcis. Lige præcis!
Hun er fuldstændig uansvarlig. Ikke nok med at hun er uansvarlig overfor sig selv, men også <b>ponyen</b>. Det er sku ikke en gyngehest, den her er levende.
(undskyld kan bare slet ikke tag sådan noget, får så dårlige nerver)
maj 2006
nej ikke helt. det er det samme som hvis min mor eller far ejede hende, og jeg red hende.. se det som om at jeg er pia's (ejerens) datter Men ligemget, det kan kaldes hva det vil.. Helpart, låne hest, egen hest eller hva man nu ellers siger xD
sep 2006
nu gider jeg ikke mere så nu smider jeg dig altså af,
buuuummmmm så lagde katrine ned på jorden...
maj 2006
Ja du har netop red ang. størrelse. Er det bare mig eller ligner den pony en shetlandspony med hende på ryggen?? Titanic var da 123 cm. og ser jeg måske for stor ud?? er max. vokset 3-5 cm. sigen ridebillederne blev taget af hende ..
sep 2006
Jeg har masser af erfaring og nu begynder denne samtale at blive ubehagelig .
Men han er 5 år . og det er først udviklet når de er 6-8 år !
Jeg får da også dårlige nerver , men du forstår mig ikke ! Tror du jeg gider tilride ham når han er 10 år
+
maj 2006
Haha! Hvis Aurigae bliver utilfreds sparker hun i barriæren (staves?) og BUUM BAAANG!! Så fik barriæren (staves?) en ordentlig en af baghoven. Og så kommer der et lille hvin fra Aurigae: Hviiiirhh!!!
sep 2006
maj 2006
HALLO?????? Den pony kan squ da MAX. være 4 år!!! Hvis den er født i 2003!!
mar 2005
Følger: 186 Følgere: 181 Heste: 11 Emner: 126 Svar: 2.320
jun 2006
Nej søde, ponyer er fuldstændig færdig udviklet når de er 6 år. De vokser ikke mere. Jo måske ½ cm. Men det betyder ikke noget!
Ja den kan godt være den her samtale begynder at blive ubehagelig, men er du enlig klar over hvad du har gang i med den lille pony?
<b>Du er for stor til den pony</b>, dens ryg og knogler kan ikke holde til det. Jo måske de 10 gange du har redet på den. Vil du have den knækker sammen fordi den ikke kan holde dig. Og nej du er ikke tyk.
Du er bare for høj, du er for tung til den pony. Den kan ikke bære dig. Det er tydeligt at se på de billeder du har i dit album.
jun 2006
jun 2006
maj 2006
jun 2006
Ja det er typisk shetlandspony ejere, de tror de kan ride rundt på deres små heste. fordi de har åh så mange kræfter. i er for store til at ride rundt på sådan nogle små ponyer. indsé det. det er ikke fair over for dyret.
maj 2006
sep 2006
Han blir 5 i år
' Mit et&alt '
Jov det har min far lært mig ,
Og jeg har masser erfaring du kender mig ikke så du kan ikke sige noget .
Dens knogler kan godt , jeg springer da på en pony der er 5 cm større end ham , Jeg har redet ham i 1 måned . Han sveder ikke og elsker det .!
vi er ikke dyrplagere . jeg har da selv 3 shætter .
vi må gerne tilride dem , der sker ikke en skid ved det !
men vi må ikke ride konkurrence , min ridelære siger også at når jeg bliver 5-10 cm større skal jeg nok få en anden til at ride på ham,
jul 2006
en shetlænder KAN bære en fuldvoksen mand!
jul 2006
så kan han ikk være født 2003!
sep 2006
sep 2006
Eller ?
nej gud i har ret , jeg er bare så dårlig med tal
maj 2006
maj 2006
sep 2006
Jeg fik proffesionelt hjælp igår og skal også have det hver dag , igår giik det godt .
han har det godt , Og han kan ikke enes med andre heste end simba ( min shætter )
jun 2006
Fat det mann.
jun 2006
(<b>og jeg kalder jer ikke mishandlere, du må i fandeme til at spænde hjelmen lidt og komme videre</b>)
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
du 11år ? og hesten er lige blevet 4 ..
Jeg vil holde med din mor og syntes det ville være en god idé og sælge ham.
Han kan sagtens undvære dig, at han vinsker til dig er bare han er glad for at se dig.
Det der mange heste der gør (: , men han skal jo bare lige vende sig til sin nye ejer og så vil han sikkert og vinske til ham/hende.
Men at du faldet af den 4 gange nu lyder det ikke som om du har den store blance og ved hele tiden at falde af ham giver du også ham dårlige oplevelser.
Og det begynder jo også at blive farligt når du åbenbart ikke kan holde dig fast.
sep 2006
Tror du ikke vi ved hva heste er ?
Je har haft 10 ponyer og 5 heste i hele mit liv .
Så jeg ved godt hva det er !
Jeg sir heller ik at du kalder mig det men det lyder sådan .
. Shella . •Team Bal •
nej ikke for tiden har jeg balance .
Ved det godt at jeg gir ham forfærdelige oplevelser .
Men jeg vil ikke sælge ham .
Hvordan kan hun