{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Hvordan kan hun {{forumTopicSubject}}

min mor og mig er kommet op og skændtes fordi at for en uge siden faldt jeg af Zeus og var liqe ved at "Dø" .
Så min mor siger hele tiden
" du kan ikke styre den hest , vi skal sælge ham , han er farlig "
hun kender ham ikke engang ! Hun har set ham men ikke rørt ham eller noget Da han ikke kan lide Fremmede men er 50 % sikker med mig ..
Er er jo unghest og self , sagde jeg til min mor da jeg købte ham at han sikkert ville stegle lidt med mig og blive bange ( han er et nervevrag) og hun sagde bare jaja .
Han har jjo en slem fortid så self er han pisse bange for alt . Og nu da jeg faldt af ham for 4-5 gang fordi der kom en traktor siger min mor at vi skal sælge ham ,
jeg elsker ham jo meget og Zeus kan ikk unvære mig " Viser han" Han vrinsker efter mig når jeg kommer smiley
og jeg ville ikke drømme om at sælge ham til nogen han ikke kender. Og nogen der ikke har erfaring med dette problem hans gamle ejer " ikke mishandleren , hun behandlede ham som en helt almindelig rideskole hest og det irriterede hende at han er så bange .
ih hvordan kan min mor sige sådan noget. Jeg ville self gerne have at heidi skal ride ham , men min veninde som er beridder siger at det er dumt liqe i øjeblikket da han skal lære at stole på mig . Og det er okaj men jeg må ikke ride ham for min mor men gør det sq aliqevel !!
Skulle liqe ud med det !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kan hun
  • #1   18. feb 2007 Prøv at snak med din mor om det !

• #3   18. feb 2007 MFMF !
    Hva mener du ?
    Jeg købte ham fordi han er min ynglings pony .

• #4   18. feb 2007 snak med din mor

• #6   18. feb 2007 Sådan lidt udenfor emne, men; Hvor lang tid har du redet ?

• #7   18. feb 2007 MFMF !
    han er jo ikke farlig , det er hans temperament der gør det , han koncentrer sig på bane men når der kommer traktore er han op og køre og skal spille smart for hopperne
    > Pernille _
    Er vokset op med dem .
    Min far var beridder

• #9   18. feb 2007 MFMF har fat i noget...

• #10   18. feb 2007 Hm , nå okay.
    Synes bare det er en smule uansvarligt at købe en unghest til en pige på 11. Men bare min mening.

Men når du siger han er "farlig", hvad gjorde han så ?

• #11   18. feb 2007 Hmm, du har jeg selv et problem med at være lidt bange for at falde af.
    Jeg er kommet meget alvorligt til skade på det sidste . Og min mor er også " Åh nej " nå jeg skal ud og ride .
    Men du skal snakke med hende. Så må i finde en alternativ løsning.
    Hvad hedder din far ?

• #12   18. feb 2007 » FoxySuua «
    Det ka jeg bruge til noget smiley
    Ja idag fik jeg hjælp af en erfaring person .
    for første gang fik jeg grimen af ham idag .
    og da jeg red ham gav hun mig nogle tip ,
    Og da der kom en traktor bad hun mig tale stille til ham og rose ham .

• #13   18. feb 2007 hvis du ligefrem var ved at "DØ" kan jeg sq godt forstå at din mor er nervøs og vil sælge.....hun har jo ikke et forhold til ham som du har....og hun vil jo ikke at der sker dig noget.

• #14   18. feb 2007 Syntes ikk du skulle have købt ham, det kan godt være han var din ynglingspony, men en nervøs ungehest skal have en rytter som er vant til nervøse ungeheste og ikk en pige på 11 år..det kan godt være du er vokset op med heste, men alligevel behøver du da ikk at have erfaring med ungheste.. og slet ikk heste som har haft en dårlig fortid..

• #15   18. feb 2007 Kan se du er under 14 år (på din profil) og du siger du har en veninde som er <b>berider</b>, det lyder lidt overdrevet, man kan ikke være berider medmindre man er uddannet berider. Og regner ikke med din veninde er 20 år..?
    (bare lige en side bemærkning, med at din veninde ikke er berider)

Snak med din mor, hvis din far er berider som du siger han er, så må han forstå dig i hvert fald.. Ellers virker det en smule mærkeligt..

• #17   18. feb 2007 Pernille
    Det er ikke mig der siger han er farlig det er min mor ,
    Jeg kan ikke se der er noget farligt i ham han er bare pisse bange .

** TEAM DRESSAGE smiley ** D
    Ja jeg er blevet bange for det sidste men min veninde lærte mig at bevare roen og tænke på noget godt .
    Min far tog uddannelsen og arbejde for sig selv han har bereddet mine veninders heste men ingen kender ham han er også død nu smiley Da han blev steglet ned ad en hest for et år siden
    » FoxySuua «
    Ja ved jeg godt , men han skal liqe vise at han ikke behøver rytter .
    Og det sker næsten hver dag .
    Men Det dur ikke med traktor for han flipper ud .

• #18   18. feb 2007

Og som <b>Trine ~Team Rolater~ Snart med hest smiley .</b> siger, du skulle aldrig have købt en unghest når du er så ung!
    Det er alt for farligt.

• #19   18. feb 2007 Hvorfor så ikk sende ham til en berider? tror det vil hjælpe en del.. og måske øv noget horsemanship med ham, så lærer han at stole på dig og vill nok følge dig gennem ild og vand , og så kan du jo lære ham ikk at være bange for ting, prøv først at lade ham vænne sig til plastic poser og sådan, og så kan du lade ham se traktorer og det han er bange for.. men husk at det tager tid ! og ikk er gjordt fra den ene dag til den anden . måske tager det 3 måneder måske i år ...

• #20   18. feb 2007 Men synes helt klart at du skal tilkalde noget proffessionelt hjælp. Det ville nok hjælpe lidt, og snak så med din mor om at du ikke synes han er farligt. Sig til din mor at han er en unghest, og sådan er alle ungheste (de fleste i hvert fald)

• #21   18. feb 2007 mener du med at du var lige dø

• #22   18. feb 2007 Pføv at få snakket med din mor.. Og så når du er steder hvor han møder ting han er bangefor så gå men ham i t longetov sammen med en rolig hest og så få ham til at fokusere på noget andet end det der er farligt.. Lav en øverlse med ham f.eks.. Få ham til at koncentrere sig om dig og ikk det han syntes er farligt..

• #23   18. feb 2007 Trine ~Team Rolater~ Snart med hest smiley .
    Det har hun jo sagt at hendes veninde ikke synes var en god ide..

• #24   18. feb 2007 Er du ikke os lidt stor til ham ?? jeg ville som lille pony ikke finde mig i at der var så stor en rytter oppe på mig . ikke fordi du er tyk men fordi den er lille .

• #25   18. feb 2007 Jeg kan godt forstå din mor at hun er enormt bange. Fordi din far ( som du siger ) er blevet stejliet ned ! Så har hun en stor grund til at være bekymret . Og sige det ikke er en hest for dig .

• #26   18. feb 2007 Hvorfor træner du ikke noget mere med at hesten skal stole på dig og få tillid til dig. At den skal spille smart over for hopperne når der kommer en traktor - arrg, det lyder lidt usansynligt?

Men ja, forklar din mor og få hjælp.
    Det er en hest og ikke en dukke, men ja man skal være forsigtig smiley

• #27   18. feb 2007 Lise & Jolly J
    Ja ved jeg godt , men hun kan jo ikke bare ombestemme sig efter 4 måneder .
    Trine ~Team Rolater~ Snart med hest smiley .
    Jov jeg har erfaring med sådan nogle heste .
    har haft mange små heste som har haft slemme fortider .
    ' Mit et&alt '
    min veninde har en mor som er beridder , eller har været for travheste .
    Og hendes mor har hjulpet min veninde med at tilride hendes hest . Og nu tilrider hun 3 heste.
    Og min far og mor er skilt
    Fodboldfreak Og Sok *
    Han trådte mig på brystet da jeg faldt ind under ham .
    jeg lå på hospitalet i 1 uge. og ikke kunne trække vejret ordtenligt .
    Min far er død så gider ikke liqe tale om ham vis det ikke gør noget.
    Jeg har meget erfaring med ungheste da min far lærte mig mega meget jeg tilred min første hest og så igennem årene

• #29   18. feb 2007 Jeg forstår nu godt din mor.

Nu er det sådan at mødre helst ikke ser deres børn udsætte sig selv for fare. Og selv i min alder er min mor da også pylret smiley

Jeg synes for det første du skulle værdsætte at din mor holder nok af dig til at sige sådan - hun ville ikke være interesseret i at sælge hesten, hvis det ikke var fordi hun holdt af dig og var bange for at der skulle ske noget smiley Og det hjælper intet at du stejler og bliver uvenner med hende - så hellere snakke stille og roligt om tingene. Få din mor til at forklare hvad det er hun er bange for skal ske og om der er en måde I kan løse det UDEN at skulle sælge hesten. Eventuelt få noget voksen hjælp til hesten.

Når det så er sagt, så kan jeg heller ikke lade være at tænke, at det lyder til at være en stor mundfuld for dig med denne hest. Og det lyder i mine ører som om det er noget der kan gå grueligt galt. Som hovedregel ville jeg aldrig anbefale unge piger at få ungheste. Og hvis de endeligt skulle have ungheste ville det være nødvendigt med voksen hjælp.

Selvom det er den dejligste hest på jorden du har (med dine øjne), så er du ikke nået til et punkt endnu, hvor du har så meget erfaring at du kan læse hvad det er din hest gør og hvorfor. Erfaring betyder ALT når det kommer til ungheste. Og når alt kommer til alt kan selv den roligste og dejligste hest på jorden skade sin rytter voldsomt ved en instinktiv reaktion. Vi skal alle huske det er KUN et dyr og den handler efter sine instinkter. I det øjeblik instinktet tager over er hesten ligeglad med rytteren og tænker blot på sig selv=farlig!

Der er flere ting jeg ikke kan få til at hænge sammen. Du skriver den har været dårligt behandlet.

Jeg læser det som at den er nervøst anlagt.

De udfald den laver i forbindelse med traktorer skriver du er fordi den gør sig til for hopperne.

Hvis det er for at gøre sig til for hopperne, har dette altså ikke noget med tidligere oplevelser at gøre, men er ren og skær uopdragenhed - og er dette tilfældet er det langt værre end hvis den gør det af frygt.

Og endnu værre, hvis man ikke tør at sætte den på plads i sin uopdragenhed fordi den tidligere er blevet behandlet dårligt - ja lad mig bare sige at hesten lærer hurtigt at udnytte vores svagheder.

For at gøre en kort historie lang synes jeg din mors reaktion er yderst fornuftig og jeg ville også overveje om hesten ikke var for stor en mundfuld og om løsningen ikke var at få en lidt ældre og roligere hest.

Da jeg var på din alder havde jeg også mine yndlingsheste, men tro mig - der kommer flere med tiden smiley Og set i bakspejlet, så kunne jeg have undgået mange knubs, hvis jeg havde valgt roligere heste, i stedet for de fyrige.

• #30   18. feb 2007
    hvorfor kan hun ikke være veninde med en på 20,.?? er da veninde med en på over 30...

• #31   18. feb 2007 Amanda & Heidi <
    e
    Derfor er din veninde ikke berider smiley
    Man er ikke berider før man har taget berider uddannelsen. Jeg er jo hellere ikke frisør?
    Jeg har ikke nogle frisør uddannelse. Man kan hellere ikke være ridelærer på en rideskole før man er uddannet ridelærer (det er i hvert fald forbudt)

• #32   18. feb 2007 Din mor og far er skilt ?
    Det der hænger bare ikke sammen ?
    Men ihvertfald hvis det er tilfældet alt det du har sagt , så forstår jeg udemærket at du skal af med den hest .
    Det kan godt være det virker skide smart at " Tilride " ponyer med dårlige fortid. Men det er sku et dyr , ikke en dukke.
    Pas på dig selv, det for jeg at vide hver dag .

• #33   18. feb 2007 <#¤>Katrine K hende den skøre grinebidder<#¤>KK<#¤ >

Okay prøv og læs resten af det jeg har skrevet, det var bare en hentydning til at hendes veninde ikke var berider!!

• #34   18. feb 2007 Hov forresten...

For mig lyder det ikke som om din mor har den store hesteforstand - har jeg ret?

Og så har hun jo ikke haft forudsætning for at vurdere om hesten var velegnet som køb for dig da I købte den.

Og så kan jeg godt forstå hun ændrer mening, nu hvor realiteterne begynder at gå op for hende.

• #35   18. feb 2007
    <#¤>Katrine K hende den skøre grinebidder<#¤>KK<#¤ >

det er altså ikk mig som har sagt det

• #36   18. feb 2007 Du er også utrolig stor til den lille pony!
    Tror du vejer for meget for ham. Det er ikke sundt for ham. (det er ikke fordi jeg siger du er tyk, for det ligner det skam ikke du er) men du er meget stor til ham.
    tror det er ubehageligt for ham smiley

• #37   18. feb 2007 Trine ~Team Rolater~ Snart med hest smiley .
    undskyld.. hehe.. jeg kiggede bare lige hurtigt op og så syntes jeg det var dig der havde skrevet det...

' Mit et&alt '
    min veninde der er da uddannet med hest men tog ikke de sidste år så hun blev beridder,,,,

• #38   18. feb 2007
    ' Mit et&alt '
    altså hvorfor er hun nu for stor jeg fræser da rundt på sabina, og jeg bliver 14 den 2 marts...

• #39   18. feb 2007 <#¤>Katrine K hende den skøre grinebidder<#¤>KK<#¤ >

Af hvad den fattede jeg ikke lige?
    Din veninde tog uddannelsen med en hest men ikke det sidste år? Det forstår jeg ikke?

• #40   18. feb 2007 <#¤>Katrine K hende den skøre grinebidder<#¤>KK<#¤ >

Det har ikke noget med <b>alderen</b> af gøre.. Alderen gør ikke en tung.. Det er <b>højden</b>.. Man kan tydeligt se hun er for stor til den lille pony..

• #41   18. feb 2007 dem der sir at det er lidt dum at købe en unghest til en 11 åred pige skal lige tænke på at han ikke er særlig stor!!!

• #42   18. feb 2007 <#¤>Katrine K hende den skøre grinebidder<#¤>KK<#¤ >

gør ikk noget , vi kan alle tage fejl XD

• #43   18. feb 2007 Emma og Sille L

Det har intet med højden af hesten at gøre, en unghest på 170 kan være MEGET rolig i forhold til en unghest på en 134 måske..

• #44   18. feb 2007 Emma og Sille L

Trods ponyen er lille, kan den stadig have nogle problemer med tilridningen!
    Det har ikke noget med højde af gøre. En lille pony kan være utrolig svær at ride, ligesom en stor hest kan være sværd at tilride.

• #45   18. feb 2007 altså hun tog en uddanelse med heste, hun har en uddanelse med heste nu så.. men hvis hun havde taget et år eller så var det 2 mere var hun blevet beridder....

• #46   18. feb 2007 emma og sille l
    det har da ikke noget med hæjden at gøre..

• #47   18. feb 2007 Størrelsen betyder altså ikk at det bliver mindre farligt.. Manglende erfaring kan gøre selv den mindste pony utilregnelig.. Selvfølgelig skal man da tilride et par heste før erfaringen er der.. MEEN en 11 årig pige.. Det er et alt for stort ansvar der bliver lagt over på hendes skuldre...

Bar lige min mening..

• #48   18. feb 2007 <#¤>Katrine K hende den skøre grinebidder<#¤>KK<#¤ >

Hvad er det så du prøver at sige?
    Så er din veninde ikke berider, hvis hun ikke har et papir hvor der er skrevet med sort på hvidt at hun er uddannet berider, så er hun <b>ikke</b> berider!
    Det er da nemt at forstå ikke smiley

Så ved ikke hvad du mener?

• #49   18. feb 2007 hmm.. lyder som om en god possion tillidtrænning ville være på sin plads?
    Jeg er sq tit støget af prins og har slået mig grimt, men har nu aldrig været bange. Men kan godt forstå din mor, specielt efter det der skete med din far. Det er jo ikke ligefrem legetøj vi har med at gøre folkens!
    Jge ved hvad det vil sige at have en problemhest, de KAN rettes op. Det lyder jo som om I er godt på vej til at blive et fint team.
    Du er nødt til at fortælle din mor, at uheld sker, det er et levende dyr, men at han nok skal blive bedre med den rigtige pleje.
    Jeg vil nu give nogle af de andre ret i at en unghest måske (selv for dig) kan være lidt af en mundfuld.
    Men alligevel. Held og lykke i hvert fald!

• #50   18. feb 2007 jeg er selv tolv og jeg rider en lille shetter... til......... sammen med to andre så...........

• #51   18. feb 2007 siger jo heller ikke hun er berider.. nu er jeg kommet på hvad hun er, hun er staldpasser med speciale i heste, hvis hun så havde taget de 1 eller 2 åpr mere på skole var hun BLEVET beridder, ikk at hun er.. forstår du det nu... har ALDRIG nogen sinde sagt hun er berider..

• #52   18. feb 2007
    ' Mit et&alt '
    Jeg kan ik sælge ham nu Og der er begyndt at gå
    Josephine R
    Er glad for at du forstår mig .
    Ja prøver jeg imorgen
    Ja Laver horsemanship med ham . For Der er en bord han er bange for og jeg fik ham over det da han stolede på mig. Men han er helt tryg på mig endnu men håber det kommer jeg er den eneste der må røre ham i hovedet
    Og nej jeg sender ham ik til en beridder når jeg selv er . (på en måde når jeg har tilredet 3 heste)
    ' Mit et&alt '
    Har fået proffesionel hjælp her idag og det gik kanont godt
    Team cocao-kooo smiley (Springsadel sælges) V

Jeg prøvede ude i naturen med en rolig hest og det gik kanont godt
    Ja det vil jeg prøve
    MieMarie ,Ascari "skralle" * team Noa C
    Min veninde siger at jeg gerne må tilride ham og han er jo ikke fuldudviklet endnu . Jeg må bare ikke starte stævner på ham .

Nej self.
    Men har sagt til hende mange gange at han er en nervøs hest man skal have tilid til !
    • Natural Communication & Leadership .
    Ja men han tror han er hingst men er blevet kastreret
    men jeg må vente til han finde ud af at han ikke er hingst mere
    Hehe nej ham kan man godt se ikke er nogen dukke .
    ALLE
    ZEUS ER TRYG VED MIG .
    jeg må røre ham i hovedet og det må heidi ikke selv om hun snakker med ham og er ved ham

• #53   18. feb 2007 emma og sille l
    det har stadig ike noget med højden at gøre...

• #54   18. feb 2007 <#¤>Katrine K hende den skøre grinebidder<#¤>KK<#¤ >

Forstår dig stadig ikke..
    Jo forstår det du skriver, selvfølgelig.. Men forstår ikke hvorfor du kommer ind på hun ikke er berider..
    Når jeg snakker om at hendes veninde ikke er berider.. Men lad os droppe det, det gør mig total forvirret..

• #55   18. feb 2007 jeg syntes også at det var forkert at købe en så ung hest til dig, når du selv er ung. Jeg har dog heller ikke selv så meget at sige, da jeg jo selv for nogle måneder siden fik aurigae, og der var hun kun ryttervant, men jeg må sige jeg fik/får stadig virkelig meget forældre opbakning!! Da aurigae havde en periode hvor hun var ustyrlig tog min far med mig ud på gården og hjalp mig med hende, også selvom han er blank på heste, så gjorde han det, og han har jo lært lidt af at være der når jeg får undervisning, og sådan. Men på en måde at have sin mor eller far's hjælp giver jo også den tryghed der skal til for man tør noget vildere man måske ikke er vandt til.. Men igen, jeg har jo ikke så meget at skulle have sagt da jeg kun havde redet 2 år da jeg fik aurigae... Men nu kører det som smurt.. Er sikker på det ville være nemmere for dig hvis du havde din mor's eller far's forældre opbakning, min far trak mig da jeg ikke selv helt kunne styre aurigae.. smiley

• #56   18. feb 2007 okay... men prøver lige igen,,,,
    hun er staldmester med spciale i heste
    men 1 eller 2 år mere havde gjort hun blev beridder
    men hun er stadig staldmester med speciale i hest

staldpasser skulle have været staldmester

• #57   18. feb 2007 Amanda & Heidi <

Okay men det er jo fint nok så

• #58   18. feb 2007 <#¤>Katrine K hende den skøre grinebidder<#¤>KK<#¤ >

jeg skrev jeg havde fattet det. læs det igen!!

• #59   18. feb 2007 Det er oss fint nok hvi´s man er flere som i er.. Men at gøre det alene uden prof hjælp er aldrig nogen god ide hvis man ikk har prøvet det en masse gange.. XDet er levende dyr vi har med at gøre.. Og det er flugtdyr... Vi er nødt til at tænke på om alder og sikkerhed passer sammen..

• #60   18. feb 2007 du skrev du stadig ikke forstod mig... og at jeg gjorde dig forvirret..

• #61   18. feb 2007 Team Apple & Riqqa ! NU også med Tanii piqen !

er aurigae din egen??

• #62   18. feb 2007 ' Mit et&alt '

Enig! Tror heller ikke det er det rareste for en unghest med en stor rytter. Jeg red en gang en lille shetter som bukkede alle af der vejede for meget, mens små børn sagtens kunne ride den..

• #63   18. feb 2007 Du er da ikke beridder bare fordi du har tilredet 3 heste xD Så er der godt nok mange der kan kalde sig beriddere :-b ! Lol..

• #64   18. feb 2007 Amanda & Heidi - Nej nu må jeg altså godt nok lige komme op ad stolen.

Tror du seriøst du er lige så dygtig som en berider forid du har tilredet 3 heste?

Jeg har selv været med til at tilride et sted mellem 10 og 15 heste, som har været utroligt nemme, men ikke et eneste øjeblik har jeg troet jeg kunne gøre det så godt som en berider! Og havde en eneste af dem vist sig at være problemhest, var jeg straks hoppet fra, da jeg ikke har den fornødne viden til at klare disse problemer.

Desværre tror jeg vores gode råd er for døve ører og du bare ønsker at folk skal klappe dig på skuldrene og sige hvor synd det er for dig og du har ret.

Er ked af det, men jeg melder mig ikke ind i rygklappernes klub - jeg mener absolut ikke du er erfaren nok til at tackle sådan en hest.

• #65   18. feb 2007 Det er dejligt at din hest er tryg ved dig, men det må den jo så allligevel ikke være 100% når den smider dig af fordi den bliver bange 8-) Ellers ville der jo ikke være nogle problemer. Men syntes da du skal træne med det, det er det eneste man kan gøre. Kan da godt forstå du ikke vil af med den, når du holder meget af den.

• #66   18. feb 2007 <#¤>Katrine K hende den skøre grinebidder<#¤>KK<#¤ >

Det kan være du rider på din lille men du ser heller ikke direkte for stor ud til hende.. Men tværtimod den unghest hun har ligner jo en shette med hende på ryggen.. * i mine øjne *

• #67   18. feb 2007 Team Apple & Riqqa ! NU også med Tanii piqen !

Ja det kan være farligt for ponyen /:
    Det kan ødelægge deres ryg og ben.
    (også selvom man ikke er tyk) men hun er virkelig for stor til den pony.

Jeg har set det samme (ligesom dig med din shetlænder)

• #68   18. feb 2007 Amanda & Heidi <

man er ikk berider bare fordi man har tilredet hesten selv..

syntes på en måde at du kun tænker på dig selv li nu og ikk på hesten , den for intet godt ud af at en som måske ikk kan styre den ordenligt.. (ikk ondt ment)

• #69   18. feb 2007 PS: Jeg mener ikke man kan udtale sig om erfaring, og hvad du kan ^ eftersom man aldrig har set dig tackle, ride og omgås heste 8-) Personligt skal jeg ikke kunne sige at alderen afgør hvad man kan, men det er da klart at erfaring spiller en stor rolle (!).

• #70   18. feb 2007 Christine 24 år S

Vil give dig ret, en god tekst!
    Den er endda skrevet på en pæn måde. Det var rart der var en der kunne tage det ansvar og skrive sådan noget smiley

• #71   18. feb 2007 beridder er en udanelse så hvis du er elleve kan du ike være beridder

• #72   18. feb 2007 og man kan aldrig få erfaring nok!

• #73   18. feb 2007 Cristine
    Forstår dig fuldt
    Og min mor .
    Men som min far altid sagde smiley " Vis en hest er bange og viser nervøsitet så lad det tag den tid det tager og hver omkring den ikke lade den føle sig fanget men hver altid ved den når der sker noget" Og ja self . Men han er ikke for stor en "Mundfuld" .

' Mit et&alt '
    Nej men hun har pisse meget forstand på heste
    hun hjalp mig idag og det gik godt.

Christine 24 år S
    Nej hun har ingen forstand og har aldrig brudt sig om heste .
    Hun forstod ikke at min far elskede heste

Min FAR ER DØD smiley

' Mit et&alt '
    han er ikke fuldudviklet

¨˜°º•Danser med heste¤•º°˜¨ J
    Ja det prøver jeg smiley
    emma og Sille L
    ja men du er så også mindre

• #74   18. feb 2007 Appel

jeg løj lidt det er ikke mig der fræser rundt med sabina det er hende der fræser rundt med mig.. hehe, og når hun ikke gider mere ryger jeg bare af...

• #75   18. feb 2007 Trine ~Team Rolater~ Snart med hest smiley .

Ja og nej.. Man kan sige hun er min egen hest, men står hos ejeren, det samme som hvis ejeren var min mor, så ejede jeg den stadig ikke men hende da det er hende der står som ejer, står du da selv som ejer af din hest, eller gør din mor eller far??

• #76   18. feb 2007 nej undskyld jeg siger det: hvad snakker du om???
    så kan jeg sq kalde mig berider nok så mange gange!
    Nu synes jeg altså den her debat begynder at tage en ubehagelig drejning.
    Det virker lidt nogen steder som om du ikke helt ved hvad du snakker om?

• #77   18. feb 2007 Amanda & Heidi <

Af <b>hvad</b> ?
    Undskyld, det er ikke for at lyde sur det her, men hvordan kan du få dig selv til at sætte dig op på en hest der ikke er færdig udviklet ?
    Du er i forvejen for stor til den stakkels pony. Og så sætter du dig samtidig op på den når den ikke er færdig udviklet ?
    Det er sku ikke en måde at tilride heste på .
    Ej jeg er virkelig ude af den her samtale, det gik lige over stregen den sætning der. Er du klar over en ponyøs udvikling går langsommere end en hest udvikling. Du er ikke ansvarlig nok til at tilride heste!

• #78   18. feb 2007 Team Apple & Riqqa ! NU også med Tanii piqen !

har ingen hest..

men hvis jeg forstår dig ret så har du helpart på hende??

• #79   18. feb 2007 Christine 24 år S

Er også enig med dig. MEN jeg har som skrevet tidligere ikke så meget at skulle have sagt med det hele da jeg selv tidligt fik unghest..

• #80   18. feb 2007 ' Mit et&alt '

syntes heller ikk man skal tilride heste når de ikk er færdig udviklet.. man kan sagtens give den sadel på og vende den til sadlen men aldrig sætte sig op

• #81   18. feb 2007 <#¤>Katrine K hende den skøre grinebidder<#¤>KK<#¤ >

Haha, hvor funny xD

• #82   18. feb 2007 Trine ~Team Rolater~ Snart med hest smiley .

Præcis. Lige præcis!
    Hun er fuldstændig uansvarlig. Ikke nok med at hun er uansvarlig overfor sig selv, men også <b>ponyen</b>. Det er sku ikke en gyngehest, den her er levende.
    (undskyld kan bare slet ikke tag sådan noget, får så dårlige nerver)

• #83   18. feb 2007 Trine ~Team Rolater~ Snart med hest smiley .

nej ikke helt. det er det samme som hvis min mor eller far ejede hende, og jeg red hende.. se det som om at jeg er pia's (ejerens) datter smiley Men ligemget, det kan kaldes hva det vil.. Helpart, låne hest, egen hest eller hva man nu ellers siger xD

• #84   18. feb 2007 ja, meget sjov hest,..
    nu gider jeg ikke mere så nu smider jeg dig altså af,
    buuuummmmm så lagde katrine ned på jorden...

• #85   18. feb 2007 ' Mit et&alt '

Ja du har netop red ang. størrelse. Er det bare mig eller ligner den pony en shetlandspony med hende på ryggen?? Titanic var da 123 cm. og ser jeg måske for stor ud?? er max. vokset 3-5 cm. sigen ridebillederne blev taget af hende ..

• #86   18. feb 2007 ' Mit et&alt '
    Jeg har masser af erfaring og nu begynder denne samtale at blive ubehagelig .
    Men han er 5 år . og det er først udviklet når de er 6-8 år !
    Jeg får da også dårlige nerver , men du forstår mig ikke ! Tror du jeg gider tilride ham når han er 10 år

+

• #87   18. feb 2007 <#¤>Katrine K hende den skøre grinebidder<#¤>KK<#¤ >

Haha! Hvis Aurigae bliver utilfreds sparker hun i barriæren (staves?) og BUUM BAAANG!! Så fik barriæren (staves?) en ordentlig en af baghoven. Og så kommer der et lille hvin fra Aurigae: Hviiiirhh!!!

• #88   18. feb 2007 Zeus er også en shetlands pony eller han er blanding

• #89   18. feb 2007 Amanda & Heidi <

HALLO?????? Den pony kan squ da MAX. være 4 år!!! Hvis den er født i 2003!!

• #90   18. feb 2007 hmmb hvordan kan en pony fra 2003 være 5år ? så er den da kun 4 i år !

• #91   18. feb 2007 Amanda & Heidi <

Nej søde, ponyer er fuldstændig færdig udviklet når de er 6 år. De vokser ikke mere. Jo måske ½ cm. Men det betyder ikke noget!

Ja den kan godt være den her samtale begynder at blive ubehagelig, men er du enlig klar over hvad du har gang i med den lille pony?
    <b>Du er for stor til den pony</b>, dens ryg og knogler kan ikke holde til det. Jo måske de 10 gange du har redet på den. Vil du have den knækker sammen fordi den ikke kan holde dig. Og nej du er ikke tyk.
    Du er bare for høj, du er for tung til den pony. Den kan ikke bære dig. Det er tydeligt at se på de billeder du har i dit album.

• #92   18. feb 2007 Og det lyder ikke som om at du har særlig meget erfaring, undskyld jeg siger det.

• #93   18. feb 2007 Og du tror jeg vidst du er helt forvirret, der står din pony er fra 2003 og vi er i år 2007 nu. dvs den pony er 4 år gammel.

• #94   18. feb 2007 Undskyld mig men jeg rider altså også rundt på min shetter engang imellem.. Og det sker der altså ikk noget ved.. De er stærkere end man lige skulle tro.. Det er noget pis at sige den knækker sammen.. For selvfølgelig gø'r den iikk det.. Jeg ku forstå hvis det var en vildt tyk person der reed rundt på den.. Men det er det jo ikk.. Og så meget kan hun da umuligt veje.. Hmm..

• #95   18. feb 2007 Team cocao-kooo smiley (Springsadel sælges) V

Ja det er typisk shetlandspony ejere, de tror de kan ride rundt på deres små heste. fordi de har åh så mange kræfter. i er for store til at ride rundt på sådan nogle små ponyer. indsé det. det er ikke fair over for dyret.

• #96   18. feb 2007 Prøv nu og hør her.. Tror du måske slev på at jeg ville gøre noget for at skade ponyen.. ??? I pakker jeres hes´te ind i vat.. Tro mig.. De små heste er stærkere end du lige tror.. Har du selv en shetter????? Og jeg vilo mewget gerne vide hvorfor di tror jeg bevidste ville skade min pony !! Syntes simpelthen det er for lamt.. Det er da det samme som at sige at en voksen ik må tilride ponyer.. I modsiger simpelthen jer selv.. Først siger i at man skal lade en berider klare det.. Men en berider vil sgu også være for STOR så... Årh man..

• #97   18. feb 2007 Team Apple & Riqqa ! NU også med Tanii piqen !
    Han blir 5 i år
    ' Mit et&alt '
    Jov det har min far lært mig ,
    Og jeg har masser erfaring du kender mig ikke så du kan ikke sige noget .
    Dens knogler kan godt , jeg springer da på en pony der er 5 cm større end ham , Jeg har redet ham i 1 måned . Han sveder ikke og elsker det .!
    vi er ikke dyrplagere . jeg har da selv 3 shætter .
    vi må gerne tilride dem , der sker ikke en skid ved det !
    men vi må ikke ride konkurrence , min ridelære siger også at når jeg bliver 5-10 cm større skal jeg nok få en anden til at ride på ham,

• #98   18. feb 2007 ' Mit et&alt '

en shetlænder KAN bære en fuldvoksen mand!

• #99   18. feb 2007 Amanda & Heidi <

så kan han ikk være født 2003!

• #100   18. feb 2007 og vis en shætter kan køre en tung vogn kan den nok også bære os

• #101   18. feb 2007 jov , vis han blev født i 2003 ?
    Eller ?
    nej gud i har ret , jeg er bare så dårlig med tal smiley

• #102   18. feb 2007 Trine~Team Rolater~Snart med hest:-) . Nemlig.. De er ret stærke i ryggen..

• #103   18. feb 2007 Uhmm , Det her er altså lidt for meget . Altså det ka' være at du syns hun er for stor for ponnien men hallo ? Den knækker da ikk sammen , da må det være nogen grenser . Hvorfor tror du at shetlenderen bliver brugt til at trække vogne . De vejer sgu da mere end en pige . De trækker jo en vogn med måske 2 mennesker i man . Hvad vil du sige til det ? Hun er altså ikk for stor for den pony og hvis du syns det så er det din menning , men du behøver da ikk, og sige hele tiden at hun er for stor og hun ka' brække knoglerne på ponnien . for det gør hun IKK .

• #104   19. feb 2007 Theis .
    Jeg fik proffesionelt hjælp igår og skal også have det hver dag , igår giik det godt .
    han har det godt , Og han kan ikke enes med andre heste end simba ( min shætter )

• #105   19. feb 2007 Jeg har ikke sagt hun kan brække knoglerne, men det kan skade knoglerne!
    Fat det mann.

• #106   19. feb 2007 Og lige en side bemærkning, når en hest/pony trækker en vogn så bruger den <b>hele</b> kroppen. når i sidder på en shetlandspony så bruger den ryggen og benene til at holde jer oppe. I ved ikke om det gør ondt på ponyen. Det er ikke <b>alle</b> shetlandsponyer der kan bære lige så meget som andre kan. Tænk jer om og lad være og brug jeres små ponyer som legetøj. Det er et levende væsen, ikke en gyngehest.

(<b>og jeg kalder jer ikke mishandlere, du må i fandeme til at spænde hjelmen lidt og komme videre</b>)

• #107   19. feb 2007 Hmm vil sige jeg syntes du for ung til at havde en ung hest.
    du 11år ? og hesten er lige blevet 4 ..
    Jeg vil holde med din mor og syntes det ville være en god idé og sælge ham.
    Han kan sagtens undvære dig, at han vinsker til dig er bare han er glad for at se dig.
    Det der mange heste der gør (: , men han skal jo bare lige vende sig til sin nye ejer og så vil han sikkert og vinske til ham/hende.
    Men at du faldet af den 4 gange nu lyder det ikke som om du har den store blance og ved hele tiden at falde af ham giver du også ham dårlige oplevelser.
    Og det begynder jo også at blive farligt når du åbenbart ikke kan holde dig fast.

• #108   19. feb 2007 ' Mit et&alt '
    Tror du ikke vi ved hva heste er ?
    Je har haft 10 ponyer og 5 heste i hele mit liv .
    Så jeg ved godt hva det er !
    Jeg sir heller ik at du kalder mig det men det lyder sådan .
    . Shella . •Team Bal •
    nej ikke for tiden har jeg balance .
    Ved det godt at jeg gir ham forfærdelige oplevelser .
    Men jeg vil ikke sælge ham .

Kommentér på:
Hvordan kan hun

Annonce