{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

hale og man {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Er lige nu på vej hjem med min nye pony, men den er hårdt ramt af mitter, så den har fået klippet halvdelen af sin man af, og haleroden er næsten skaldet... Hvor lang tid vil der gå før han har sin normale halehår og man igen.... Vil en gang klohexidin og patsalve ikk være godt til alle hans sår

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hale og man
  • #2   14. jun 2015 Er det en ny pony? Det er bare ikke så smart at klippe manen af, da den så bare klør det næste stykke smiley men jo, vil være en god idé med noget creme. Derudover kan det være en god idé at sprøjte den med noget insekt-/mittemiddel, jeg selv bruger noget hvidløgsspray, det synes jeg er klart det bedste, det lugter selvfølgelig også lidt, men er klart det værd. Eller du kan i stedet give den noget hvidløg i fodret, men sprayen er mere effektiv smiley Held og lykke med det! smiley

• #3   14. jun 2015 Tak ?? tidligere ejer har klippet halvdelen af manen af, så for at få en ens man vil vi klippe det hele minus pandelokken self... Vil da straks få fat i det spray halløjsa i morgen og nok også nogle b vitamin så vi kan få hårpragten igen... Ved du hvor lang tid før halerods hår vokser ud igen

• #4   14. jun 2015 Det kan være meget dumt at klippe resten af manen, da der så ikke er noget hår at tage af, og så klør den mere hul på selve halsen, hvis du forstår. Derfor kan det være en god idé at vente til efter mittesæsonen, men det må I selvfølgelig selv om. Mht til halen, så er det jo meget forskelligt, nu ved jeg heller ikke hvor galt det er, hvis det er rigtig slemt tager det jo noget længere tid. Et år var det virkelig slemt med min, og det tog meget lang tid, i år kløede han lidt inden han fik dækken på (mitterne var tidligt på den i år) men har ikke kløet siden, og hans hår er begyndt at komme igen. Det vil måske være en idé at købe et dækken, det beskytter både man og hale, og hårene gror hurtigere ud, når de er beskyttede smiley

• #5   16. jun 2015 Han har et dækken med, hvorfor han så ikk har haft det på ved vi ikk, tror han har omkring 50 sår rundt på kroppen, så vi har gang i afkølende creme til sådanne sår, vi tog de sidste par totter man så han ser lidt mere okay ud, ikk så forsømt, haleroden tror jeg har 20-40 stk hår hist og pist... Ligner en der er dårligt klippet skaldet ;-D Men han er super sød og står rimelig roligt, taget i betragtning af alle de sår som skal behandles

Kommentér på:
hale og man

Annonce