{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Hvad vil du give for min hest? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt der er lavet utallige ligende opslag, men jeg tvivler stadig på om min hest er den rigtige, så jeg overvejer at sælge den og vil derfor rigtig gerne høre andres mening om hvad en realistisk pris er.

Om min hest.
Vallak
7 år
ca. 158-160 cm. på øjemål.

Dressur: redet i LA2 til 64 %. er nem at flytte for benene, men mangler overkrydsning i sideværdsbevægelserne. Er påbegyndt traverser. acceptere ikke bidet særlig godt, tygger meget i skridt og ligger lidt tungt når den kommer korrekt ned. spænder en del op og vil ikke rigtig bruge ryggen.
Spring: Elsker at springe. Har ikke super teknik eller kapacitet. Springes mest i hackamore og hører fornuftigt efter. har fint "gå på mod" og løber sjældent uden om. Er dog meget lidt forsigtig og hopper gerne igennem springet hvis det ikke lige passer herren at løfte benene.
Tur: Kan rides alene og sammen med andre. Er 70 % trafiksikker. Hvilket vil sige at han er bange for køer, kan lokkes forbi dem hvis de ikke er for tæt på. Er ligeledes bange for traktorer i høj fart, men har fint klaret lastbiler og busser i selskab med andre, har ikke prøvet at møde dem alene!
I stalden: kan være urolig på staldgangen og går lidt fra side til side især under opsadling, flytter sig dog ikke når man lægger sadel på. skraber yderst sjældent!
Sød ved smed og dyrlæge.

Har været halt en gang pga. spark på folden hvor han hævede op lige under hasen. var i genoptræning i 10 uger og har siden ikke vist tegn på problemer.

video af LA2 i dec. https://www.youtube.com/watch?v=-qu-171COZk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad vil du give for min hest?
  • #1   8. jun 2015 Jeg ville højest give 15.000 kr. uden udstyr smiley

• #2   8. jun 2015 Hesten er redet i dressur, men ud fra din beskrivelse, så lyder den ikke til at være redet korrekt og der ville skulle lægges meget arbejde i den.

Springningen er ok, manglende teknik og kapacitet bider jeg mærke i.

Tur er ligeledes ok, småting der kan trænes væk.

At hesten står uroligt i stalden er et stort minus for mig.

Så det lyder som en ok hest, der godt kan blive fin, men der skal lægges meget arbejde i den først.

Derfor vil jeg kun give højest 15.000 kr. smiley

• #3   8. jun 2015 Må sige mig enig med Sandra. At den er rolig i stalden er et absolut MUST for mig.

• #4   8. jun 2015 For mig lyder det som en hest der ikke duer til bidridning, hvilket udelukker dressur stævner under drf..
    træning kan self. gøre en del, men umiddelbart ville jeg slet ikke ride med bid når den så tydeligt viser ubehag over bidet.. (er ikke bidløs fanatiker eller noget, har bar selv lige smidt bidet på den ene af mine der viste ubehag overfor bidet)..

og når den så heller ikke rigtig viser som andet en hygge springer, jamen så er springstævner og jagt også udelukket, ergo er der efterhånden kun de få bidløse stævner der findes, som DHE og sådan og ellers kun hygge dressur, spring og ture..

så at sætte den til 15.000kr med mulighed for nedslag i prisen er nok meget realistisk..

• #5   8. jun 2015 Maria: Med det bidløse er jeg slet ikke enig. Der fremgår ikke af teksten, hvorvidt der er prøvet flere forskellige bid - det kan blot være, at det er et andet bid der skal til.

• #6   8. jun 2015 Sandra
    siger os kun at det lyder som men at træning kan gøre en del, så siger ikke den er dømt til bidløs, men at det lyder som en der ikke duer til bid..

men havde jeg haft en hest som den og prøvet lidt forskellige bid jamen så var den røget på bidløs, har selv sådan en hest som tydeligt viser ubehag ligegyldigt hvilket bid jeg bruger, og han går med hackamore nu smiley og det er det bedste jeg nogensinde har gjort, der er så meget ro over ham nu..

• #8   8. jun 2015 Vi kan godt diskuterer hvorvidt han er redet forkert! Jeg har hele vejen fra tilridning til nu fået undervisning og hesten har aldrig vist tegn på at ville rides korrekt. Jeg har prøvet en del forskellige bid, to-delt er håbløst, tre-delt lidt bedre. Udelt gummistang virkede ok i begyndelsen men det holder op efter to-tre uger så er vi tilbage ved det samme. Pt rider jeg i hackamore der virkede super godt i en uge og nu er jeg tilbage hvor han nægter at slappe af i traven.

Med hensyn til i stalden så er det altså ikke sådan at han springer rundt. Han kan bedst lide at stå til venstre så en gang i mellem flytter han sig over mod mig når jeg er på den side. Og når jeg går på højre side flytter han sig til venstre.

• #9   8. jun 2015 Intet af det du siger, ændrer på min mening. Jeg vil stadigvæk kun give højest 15.000 kr. smiley
    Og ja, nu som Maria siger, så virker det som om den vil fungere bedst bidløst og det sætter en stopper for en del ting.

Og så kan jeg ikke se hvad der er at diskutere. Du spurgte om min mening, du fik den - og jeg synes du virker mere irriteret over det.

• #10   8. jun 2015 jeg ville ikke give mere end 10000kr.

jeg er ligeglad med springkapacitet, turridning, og uro på staldgang, alt sammen små problemer der kan trænes væk.

Når jeg ser din video, virker det som om hesten ikke er rentgående, den virker hår i sin mund, går uroligt med sit hoved, og balancen er heller ikke i top. men igen alt sammen noget der skal trænes.
    med alle de manglende ting, tænker jeg 10kg. men ellers en fantastisk smuk hest

• #11   8. jun 2015 At du ikke har fået den tjekket ordenligt igennem forstår jeg slet ikke, når du beskriver den sådan.. Alle mine alarmklokker ringer og jeg ville ikke have den om jeg så fik den foræret. Simpelthen fordi det lyder som om at der er noget fuldstændig galt et sted.. Men hvis det viser sig at den er helt rask og bare har brug for anderledes uddannelse, så tror jeg også kun at jeg ville give 10-15.000 (:

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #12   8. jun 2015 Som hesten bliver beskrevet, er den ikke mange øre værd.

Der ringer nogle alarm klokker ved mig, som siger at der er noget gruelig galt med hesten, noget som burde vides hvad er inden evt. Salg.

Hesten har dårlige gangarter, er tydeligt ikke redet allermest optimalt, lyder ikke til at være den store springer.

Hvis den ikke får den helt store tur inden et salg, ville jeg ikke give noget særligt, da det er lidt som at købe katten i sækken. Hvis den derimod bliver tjekket igennem, og man finder ud af hvad der er galt, og får dette rettet, vil jeg skyde på omkring 10.000-15.000

• #13   8. jun 2015 Okay hvad skal jeg så gøre for at få den tjekket igennem? Er det dyrlæge?

Jeg har haft en fys ude tre gange. Første gang var han låst i lænden, anden gang mente fyssen det var spild af penge og tredje gang var på et gavekort hvor det viste sig at hesten var lidt skæv i musklerne i ryggen, hvilket fik mig til at indse min sadel nok havde lidt skade af at overnatte i en boks selv om den ikke så ud til det, så den blev selvf kasseret og en ny blev købt.

Jeg er desværre ikke millionær og da andre ikke har sagt at der burde være noget galt har jeg ikke tænkt nærmere over det

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #14   8. jun 2015 Scanning af hesten - hele hesten smiley

• #15   8. jun 2015 Okay det er så dyrlægen. Jeg må prøve at hører hvad det koster og se om jeg kan overtale mine forældre til at betale det.

• #16   8. jun 2015 Har på fornemmelsen at det kommer til at koste mere end du kan få for hesten..

her kan du se lidt forskellige priser nu er det forskelligt fra sted til sted men så har du en idé af det..

http://www.horseteam.dk/side1.html

En handels røntgen inkl. handelsundersøgelse koster 4200 hvis man kommer på klinikken, tænker at det er ben der er med i den undersøgelse, så skal der ryg og nakke med så bliver det knap 2000kr oveni..
    derudover skal den også bedøves for at få taget billederne..

så vi oppe på 6200kr, og finder de ikke noget der kan det ske den skal tjekkes yderligere, og tror at disse priser er billige af hvad jeg synes jeg har hørt det koster rundt omkring..

• #17   8. jun 2015 Maria: så du mener jeg bare skal aflive den for det kan ikke betale sig at få den undersøgt! Undskyld hvis jeg er hård men det er sgu sådan jeg læser din besked smiley

Jeg er nu blevet klar over at der muligvis er noget galt så er det ved bedre at få den tjekket, måske der rent faktisk er noget galt som gør at jeg netop ikke synes om at ride den, så jeg i sidste ende kan blive rigtig glad for den hest jeg faktisk elsker utroligt meget, bare ikke lige når jeg skal ride den samlet...

• #19   9. jun 2015 Hahahhahah nej det er bestemt ikke det jeg mener, overhovedet..
    fortæller dig bar at det kommer til at koste mere end du kan få for den for at få undersøgt den, og hvis du alligevel ikke ønsker at beholde den ja så ville jeg sku sælge den rigtig rigtig billigt og så lade det være op til køber hvad de hvis undersøge og ikke undersøge..

ville ikke ligge så mange penge i en hest jeg ikke ville beholde, så heller sælge den for max 5000kr og lade det være købers beslutning om den skal tjekkes, hvad den skal tjekkes for eller om det bar er tid og træning der skal til..

Men tilgengæld, ønskede jeg at beholde den ville jeg glædeligt bruge alle de penge der skulle til for at få problemet løst, om det så var en bedre underviser eller der rent faktisk fysisk er noget galt..

• #20   9. jun 2015 eneste grund til jeg skrev det med at det vil koste mere at få den undersøgt end at du kan få for den, var for at du havde en idé om hvor meget det vil komme til at koste når du skal snakke med dine forældre

• #21   21. jul 2015 Til dem der måske gerne vil vide det så kommer lige en opfølgning.

Jeg har jo taget til mig at der kunne være noget galt med min hest, men når økonomien skrænter og ens forældre skal betale så kan det være svært at finde tidspunktet for at meddele at hesten nok bør gennemgå en lang og dyr udredning. Men det lykkedes og jeg fik delvist grønt lys.

Jeg sendte en mail til Højgård Hestehospital hvor i jeg beskrev min hest og dens forløb. Jeg har nu snakket med en dyrlæge som vil gå den igennem kiropraktisk og tage røntgenbilleder af ryggen hvis han mener det er nødvendigt.

Jeg skriver igen når vi har været ved dyrlægen.

Kommentér på:
Hvad vil du give for min hest?

Annonce