693 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Fremmede heste lugter Fremmede heste lugter

Hejsa,

Et lille hyggelige herfra smiley

Jeg var til kursus i weekenden, for der selvfølgelig kom en masse nye heste jeg aldrig har mødt før. Noget som virkelig gjorde indtryk på mig var deres aroma. Jeg synes bogstaveligtalt at de fremmede heste lugtede mærkeligt. Jeg gik derefter hen til min egen og snuste, men synes på ingen måde at han lugtede dårligt eller mærkeligt. Synes at det var ret spøjst, men det er jo fordi at jeg er vant til hans og mine andres hestes aromaer.
Men utroligt at heste kan have så forskellige aromaer, og decideret lugte selvom man jo til hverdag omgås heste og ikke geners af lugte. De udsender.
Jeg kan også huske da jeg fik min hest i vinters at han også lugtede underligt, men det gik væk efter et par dage..

Har I andre det også sådan? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fremmede heste lugter
  • #1   6. jun 2015 Ja det er lidt mærkeligt.. Det kommer også an på om hesten står i boks, løsdrift eller døgnfold. Mine heste lugter ikke så meget af hest om sommeren, men om vinteren er deres lugt mere kraftig smiley

• #2   6. jun 2015 Sådan har jeg det også. :o) Der kan også lugte meget forskelligt i stalde.

Det første sted jeg havde min hest, synes jeg ikke hverken stalden eller hestene lugtede særlig meget af hest. Det var også en stald jeg havde været i, i mange år, og jeg kendte alle hestene godt. Da jeg så flyttede hende, synes jeg virkelig, at stalden lugtede mærkeligt, og alle hestene lugtede mærkeligt. Og det blev det faktisk ved med - både heste og stald - indtil jeg flyttede hende igen. Nu tænker jeg ikke over det, det nye sted vi står. :o)

• #3   6. jun 2015 jeg har gået på forskellige rideskoler og ridecentre og de lugter hver helt forskelligt alle sammen.

• #4   7. jun 2015 Det er der intet underligt i, foder, opstaldningsmetode, strøelse, hormoner og meget andet spiller ind i de dufte der udskilles, det er det ikke anderledes for dyr end for mennesker

• #5   7. jun 2015 Jeg har selv en lidt underlig tese. Tindur lugter næsten ikke af hest... I ved jo den typiske hestelugt.. Han har dog blevet striglet mindst tre gange ugentligt i alle år. Jeg tror at han ikke lugter så meget (som alle de andre heste i stalden) fordi han bliver striglet så ofte.. For de to gange jeg har været væk fra ham en-to uger så har han lugtet af hest når jeg kom hjem. Men efter et par strigle ture så lugtede han ikke ret meget igen.. smiley
    Og så tænker jeg.. Hvilken betydning har det for ham som hest..? At jeg fjerner hans lugt..? Kan det have indvirkning på noget ift. Adfærd og andre heste.. smiley

Mvh TT der tænker for meget smiley

• #6   7. jun 2015 Jeg synes altså ikke, at min hest lugter anderledes, jo mere jeg strigler hende. :o)
    Hun bliver pt. ikke rigtig striglet, men hun lugter ikke mere af hest, end da hun blev strigler dagligt. :o)

Tror du ikke det har noget at gøre med, at du har været væk fra ham, og så skal 'vænne' dig til lugten igen, når du kommer tilbage? :o)

• #7   7. jun 2015 Måske.. Men hvorfor lugter hesten ved siden af så af hest..?? Jeg elsker lugten af hest og skulle faktisk ønske at Tindur lugtede mere.. Men vil ikke gå på bekostning af striglingen.. smiley

Mvh TT

• #8   7. jun 2015 Og nu om dagen synes jeg han lugter lidt brændt .. Det pga solen.. smiley

Mvh TT

• #9   7. jun 2015 Hesten ved siden af lugter nok anderledes end din egen hest gør? :o)

Hestene her i stalden lugter også forskelligt. :o)

• #10   7. jun 2015 Måske.. Men de bliver jo heller aldrig striglet..

Mvh TT smiley

• #11   7. jun 2015 Jeg syntes mest bare at heste med sommereksem lugter virkeligt meget :S jeg kan lugte heste med sommereksem på lang afstand smiley

• #12   7. jun 2015 Ok smiley det har jeg aldrig tænkt over om de heste jeg har mødt som har sommer eksem lugter mere end de andre smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Fremmede heste lugter

Annonce