Er jeg den eneste med en "foldbums"/ hyggehest? {{forumTopicSubject}}
Jeg blev mor for et halvt år siden - og nu mens purken er så lille er det sommetider lidt svært at finde tid til at ride - og det er med tiden faktisk gået op for mig at jeg har det ganske okay med det.
Hesten står opstaldet i en stald med lange foldtider (7 morgen til mellem 20 og 22 aften) om vinteren, sommerfold tidligt til sent på året, jordfold om formiddagen og græs om eftermiddagen hele sommeren, adgang til ridehus hele året, og fri stråfoder døgnet rundt. Han bliver ligeså passet med smed hver 6 uge og tjekket af dyrlæge/kiropraktor/tandlæge ved behov. Og han laver aldrig dagens gerning - ikke andet end at æde og lege med sine to hestevenner, og blive trukket ind og striglet fra tid til anden Hesten trives ganske fint med det - og ligeså gør jeg
Er jeg den eneste der i realiteten bare har en udgift, men aldrig kunne tænke sig at undvære den udgift?
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Det er så blot på grund af dels manglede interesse og dels at jeg har valgt at pensionere hende, da jeg ikke synes hun egner sig som ridehest. Salg har aldrig været en mulighed, så nu laver hun bare ingenting
Jeg ville lyve hvis jeg sagde at jeg bare gladeligt betalte for hende, for ind i mellem er det da lidt surt at se halvdelen af ens SU forsvinde til en hest man faktisk ikke rigtig har gavn af. Men det er hvad jeg har valgt, og i det lange løb er det den beslutning jeg har det bedst med jeg ved hun har det godt og ikke mangler noget, og så er det det hele værd.
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.782
Oven i har vi en udgift til forsikring på 5000,- kr om året på en
Hade faktisk tænkt at sende en til slagtning til efteråret
Vi har en lille shetlænder som går til den falder fra engang (de kan heldigvis bliver gamle sådan nogle)
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Jeg har også mange gange tænkt, at jeg burde skille mig af med hende, for det er mange penge, der bliver brugt på hende (ikke så mange som tidligere, men alligevel). Selvom jeg egentlig ikke er derude særlig tit, kan jeg bare ikke forlige mig med, at en anden skal eje hende. Og så tør jeg ikke rigtig sælge hende, så udlån ville være eneste mulighed - og jeg tror ikke rigtig, at det vil være muligt. Så ja, det nemmeste er bare, at beholde hende, selvom det bare er ren udgift, jeg ikke rigtig har nogen gavn af. :o)
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.338
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
derfor har jeg så også taget en beslutning og har sat mit udstyr til salg. for der er ingen grund til at have en masse hængende som jeg ikke bruger. har for mange penge....
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Så nyd du din "foldbums" og ikke gå så meget op i kroner og øre hvis de stadig giver dig glæde
Mvh TT
Er jeg den eneste med en "foldbums"/ hyggehest?