{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Sadel til ung hest {{forumTopicSubject}}

Hej folkens :).

Jeg er i gang med at kigge efter og spare op til en dressursadel til min hoppe på 4 år. Men jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal gå efter.
Pt. kigger jeg på Windsor, Wintec og Kentauer, men jeg ved faktisk ikke, om det er sadler der kan ligge på hende.

Jeg skal selvfølgelig have en sadelmager ud, det er klart. Men derfor sidder jeg stadig og kigger lidt rundt på hvad der nu er på markedet :).

På billedet er Tinka 3½, hun er ikke nær så høj bagtil. Hvis billedet her ikke er nok, så kig hendes profil for billeder :).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel til ung hest
  • #1   3. jun 2015 Du kan evt få din sadelmager til at tage nogle forskellige sadler af forskellige mærker med ud til dig.
    Det er ofres lettest at vælge når man står med det hele i hånden.
    Og da ung heste ofte former sig meget det første års tid under sadlen, så kan du jo risikere at skulle ud og købe en helt ny sadel:-)

• #2   3. jun 2015 Det er selvfølgelig rigtigt, Naja.

Ingentvivl om at jeg skal have sadelmager ud. Jeg har overvejet, her det første år for ja hun forandrer sig jo meget, at bruge en bomløs (med trykfordelene selvfølgelig) på hende, og derefter få fat i sadel. Så har jeg også den ekstra tid til at kunne spare op til en rigtig god sadel.

Lyder det godt/dårligt?

• #3   3. jun 2015 Med sådan en unghest, der vil udvikle sig meget, er det vigtig med en sadel, der kan ændres en del. Ellers går man jo fallit inden hesten er færdigudviklet smiley

En bomløs kan være en god ide, da den er mere fleksibel. Men sørg for at købe en af ordentlig kvalitet og med et godt underlag, så hestens ryg skånes mest muligt.

Mine egne er tilredet i en lammesadel. Derefter er vi skiftet til min Baloun bomløse, som indtil videre ligger rigtig godt på alle tre heste.

• #4   3. jun 2015 Mette - Det er jo det :)!
    Jeg har en ret god en - synes jeg selv - fra barefoot med trykfordelende osv, som jeg nok smider på hende :).

Kommentér på:
Sadel til ung hest

Annonce