Hvor meget skal man finde sig i? {{forumTopicSubject}}
Heej alle kloge Hg'ere
Jeg har nu stået samme sted i 2 år, og jeg var i starten rigtig glad for at stå der..
Men ikke mere..
Jeg har fået af vide af en anden opstalder at hende der ejer stalden, bagtaler mig konstant..
Min hest har fortjent bedre, Jeg er ikke god nok til at være hesteejer, Jeg står KUN i stalden fordi min hoppe er speciel for staldejer osv osv..
Det gør ret ondt at få af vide, især fordi staldejer altid er super flink overfor mig..
Jeg har ondt i maven når staldejer ringer til mig, jeg har ondt i maven når jeg skal besøge min hoppe og jeg har ondt i maven når jeg forlader stalden, for tænk nu hvis jeg har glemt noget, eller at jeg ikke har muget ordenligt...
Hun har dog sagt til mig personligt, at hvis det var en hvilken som helst anden hest jeg havde, var jeg blevet smidt på porten for længe siden.
AV!
Når hun ringer og spørger om jeg kan tage stalden en enkelt dag, får jeg sindssygt ondt i maven og den sygeste kvalme, ISÆR hvis jeg så ikke KAN tage stalden den dag.. For jeg ved at hun inderst inde bliver møg fornærmet og gal..
Nu har hun så siddet og snakket med min veninde som hjælper mig i stalden, om at jeg skal komme og besøge min hest noget mere, og at jeg er en dårlig hesteejer osv osv..
Hvor længe skal jeg gå og have det sådan?
(Jeg kommer FAST en gang om ugen for at muge og sige hej til min prinsesse, og så en gang i mellem når jeg har overskud til det.
Jeg har født i Januar og det har været svært for mig at have en lille baby med i stalden da jeg hele tiden sidder med babsen i munden på bebs..
Og for et par måneder siden brækkede jeg min arm, hvilket gjorde at jeg ikke kunnet NOGET nede i stalden..
Hvilket har gjort at jeg har en veninde med mig i stalden til at ordne de "hårde" ting, imens jeg sidder med bebs.
Skal lige siges at tingene self bliver bedre og jeg kommer til at besøge min hest meget mere når bebs starter i DP..
Men når lysten ikke er der lige i øjeblikket pga bagtaleri osv, er det hårdt at komme afsted
)
Det skal lige siges at min hest lige er fyldt 4 år, og ikke bliver redet, ej heller skal i gang med tilridningen før næste år når hun er mere klar i kroppen (Hun er ret lille endnu)
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Hvis hun siger at du så bare må finde et andet sted at stå, så sig at det har du fundet og hesten rejser d. xx/xx...
Hun skal ikke tro det er i orden, og du bare stikker af.. Men gå til hende og sig du synes hun er et tåbeligt menneske der åbenbart er så smålig at hun kun kan klare sig mod folk der ikke selv er til stede..
Vær ligeglad med hvad svar hun giver retur, men fryd dig over at ikke skulle høre på hende mere..
Lige sådan nogle ting skal man ikke finde sig i, og når hun er staldejer, så burde man tro hun er et voksent menneske der kan finde ud af at opføre sig ordentligt!
feb 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
Men af underlige årsager er jeg "bange" for hende, og jeg aner virkelig ikke hvorfor.
Bare tanken om at konfrontere hende giver mig kvalme..
Og ja, det var hende der sagde fra start af: "Jeg vil ikke tolerere sladder og bitching i krogene!"
nov 2012
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 4 Emner: 126 Svar: 1.996
Eller er der andre der muger de andre dage du ikke er der?
Blogger
Tro mig, selvom det kan give kvalme inden du går til hende.. Så vil du have en lettelse i kroppen bagefter der er det hele værd..
Tænk på, hvad er det værste hun kan gøre imod dig.. Smide dig ud fra stalden? Jamen det er jo lige meget hvis du har fundet et andet sted at stå.
At hun bliver sur på dig?
Jamen og hvad så? Du slipper heldigvis for at skulle se hende igen hver gang du er ved hesten..
Blogger
Der er forskel på at muge og på at strø
nov 2012
feb 2015
Og ja der bliver "kun" muget 1 gang pr uge, hun står på halm og er ude fra det bliver lyst til det bliver mørkt..
Men ja, jeg burde nok lede efter noget andet.. Men det er død svært her i området
feb 2015
Min hest er så dygtig at hun selv kan strø sit halm over sine lorte så hun ligger tørt!
Blogger
Så kan det godt ske der kun er en ridebane, men vi går en god tid i møde hvor ridehallen alligevel er træls at ride i..
Så kan du altid se til vinter om du kan komme et andet sted hen.. Så har du trods alt længere tid til at blive skrevet op et andet sted...
nov 2012
Den besked var nu heller ikke rettet mod dig, men okay da.
Jeg ser det egentlig kun som om du har to løsninger, flyt hesten eller konfronter ejer og måske blive smidt ud
Du kan jo ikke lide at være i stalden, hvorfor så have din hest der?
feb 2015
Men jeg prøver
feb 2015
Men har lige fået en henvendelse fra en kvinde som mangler selskab til sin hest, så måske lykken er gjort
Blogger
Der er mange steder hvor det kan lade sig gøre.. Er desværre fra Jylland, så nogle steder i Vestsjælland kan jeg ikke lige hjælpe med..
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.519
Jeg forstår godt at det kan være svært at finde modet til at sige fra, jeg er præcis som dig i de situationer. Jeg måtte for nylig sige fra overfor min skole, fordi de havde lagt mine eksamener helt tosset. Jeg blev faktisk galt, og fik sagt at jeg virkelig ikke synes det var i orden - og hvor var det fedt bagefter!
Med hensyn til udmugning, selvom emnet ikke handler om det.
Jeg muger også kun en gang om ugen, min hest lider ikke. Det tror jeg heller ikke at TS hest gør
Blogger
Det kunne da være super hvis det kunne lade sig gøre..
feb 2015
Hun har altid været klar til at lytte til mine problemer, men efter at jeg har fundet ud af at hun sidder og fortæller dem videre, er jeg stoppet med at fortælle noget som helst..
Men kunne være at jeg skulle fortælle hende et par ting når jeg flytter.. Fx at jeg ved at jeg ved at hun har gået og bagtalt mig til de andre opstaldere..
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.519
Jeg synes ihvertfald det er en god mulighed for at få det sagt, hvis du alligevel flytter. Det handler ikke om at du skal være hård ved hende, men at du skal sige fra, når dine grænser bliver overtrådt. Det er vigtigt at kunne det, for ellers bliver man trådt på gang på gang, og begynder at tvivle på sig selv. Jeg er sikker på, at du vil have en god følelse, hvis du får sagt, at du ikke synes det er OK, den måde hun har behandlet dig på
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.042
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.582
Og enig med de andre; skynd dig derfra. Det skal være en fornøjelse at have hest, og vi betaler dyre penge for det, så skal det ikke være en sur pligt med ondt i maven, nervøsitet og dårlig samvittighed.
Find et sted hvor folk kan finde ud af at opføre sig ordentligt.
feb 2015
Jeg har hermed fundet det perfekte sted til min hest!
Så nu skal opsigelsen bare skrives og afleveres
Nøj hvor har jeg ondt i min mave
Blogger
hvor er det da bare fedt at du har fundet et godt sted!
Skriv opsigelsen og aflever den personligt at sig hvorfor det er du flytter din hest.. Du kan evt. slutte af med at sige, at du har fundet et sted hvor det ikke kun er din hest der bliver værdsat
feb 2015
Det er nok mere køreturen jeg er nervøs for, da min tøs kun har kørt i trailer 5 gange i sit liv
Og sidst vi var ude og kører rejste hun sig op i traileren
Så kan jeg gå og være nervøs for det
Jeg er åbenbart en meget nervøs person
Blogger
nov 2012
Følger: 45 Følgere: 44 Emner: 1 Svar: 15
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
aug 2011
Følger: 95 Følgere: 86 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.160
Det er altså bare ikke fair for dig ved det andet sted! Den kvinde har jo kørt så meget psykisk terror på dig at du jo får det dårligt ved alt omkring stalden og staldejer.
en ting jeg håber er at karma rammer den kvinde! Hun burde føle sin egen medicin!
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
Det er super fedt du har fundet et andet sted!
feb 2015
Jeg har endda fået lov til at komme med min hoppe lidt før og få en gratis måneds opstaldning
Jeg har jo en måneds opsigelse
Er der nogle af jer der kan hjælpe mig med et opsigelsesbrev?
Jeg aner intet om hvad der skal stå i det brev
Blogger
Er det ikke bare at sige til hende at du vil opsige din boks til d. 1.?
feb 2015
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 90 Svar: 504
jun 2009
Blogger
Opsigelse af boks
Jeg vælger et opsige min boks på (adressen) pr. (dato).
Hesten flyttes fra stalden d. (dato)
Og så dit navn og underskrift.
Mere behøver der ikke stå.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.582
Flytningen skal nok gå godt
feb 2015
Der er jo en måneds opsigelse..
Eller skal jeg skrive at jeg opsiger boksen d 1/7?
Jeg er en smule forvirret
Blogger
feb 2015
Så må jeg prøve at bikse en seddel sammen
feb 2015
jun 2009
jun 2009
synes at "vælger" er overflødigt da valget jo er taget.
feb 2015
jun 2009
jul 2013
Følger: 79 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 39 Svar: 324
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
Min dreng havde ikke været i trailer i 5 år og gik lige så fint op (blev bestukket) og stod lige så pænt under hele turen.
Så det behøver gå galt, hvis man kører pænt og forsigtigt
Og ja, jeg sad under hele køreturen og i dagene op til og var ved at skide grønne grise, men det var totalt spild af tid!
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.415
Du må meget gerne opdatere hvordan det går med opsigelsen og flytningen, så vi ved du er kommet godt videre
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 54
Sådan som du beskriver, hvordan du har det med at komme på gården, det er lige præcis sådan min tandlægeangst føles - og helt ærligt søde pige, så har du det f..... skidt ??
Flyt flyt flyt - Du har brug for et fristed ??
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.165
Har selv haft part et sted hvor staldejer ikke var særlig sød.. Så jeg opsagde min part, pakkede mine ting og gik min vej. Der er grænser for hvor meget man skal finde sig i.
feb 2015
Dvs flytningen bliver udskudt med en måned
Hvor typisk er dét lige?
Og da jeg var i stalden var staldmutter bare super flink.... Underligt nok..
aug 2011
Følger: 95 Følgere: 86 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.160
Tror bare staldejer har lært at hvis hun gerne vil beholde dig må hun vel opføre sig pænt? Du siger jo selv hun har et særligt forhold til din hest, så hun vil jo nok ikke ligefrem ha du flytter den et andet sted hen
okt 2014
Følger: 1 Svar: 1
Giv hende som der også er skrevet, en skriftlig opsigelse, og så kom ud af stalden med din hest. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men der skal nok være en mulighed for at du kan finde et fint sted til hesten og et sted hvor både du og hesten føler jer velkommen. Derefter ville jeg skrive e langt brev til den nuværende stald ejer, hvor du fortæller hende hvordan du har haft det og så kan du jo tilføje, at du vil gøre alt for, at andre ikke vælger hendes stald.
Hvor meget skal man finde sig i?