753 visninger
|
Oprettet:
Gigtforandringer i kodeleddet. Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Godaften hg
Jeg har en 17 årig hoppe som har fået konstateret begyndende gigt forandringer i kodeleddet .
Hun er halt fri og super frisk . Vi skridter kun. Anbefaling fra dyrlægen. Og hun virker bestemt ikke øm . Hun skridter fint igennem og er meget fremadgående , men problemet er lidt når hun har lagt ned og sovet så virker hun som om det gør meget ondt det første minut hun står oprejst . Hun har svært ved at stå på det dårlige ben .
Så derfor vil jeg hører om der er andre der har prøvet det samme ? Kan ikke helt finde ud af om hun bare er lidt stiv eller om hun faktisk har meget ondt?
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Han fortsatte sæsonen ud som stævnehest og gik efterfølgende på "pension" og bruges nu kun moderat.
Ikke fordi han har haft problemer med haltheder e.l. men bare fordi vi jo gerne vil have ham længst muligt, og er der lidt skavanker, så er der ingen grund til at slide ham unødigt -han er blevet brugt til konkurrencekørsel som indeholder en del trav på hårdt underlag, var han f.eks. dressurhest var der nok ikke taget samme forbehold.
Han er stadig gående -som sagt lidt stivbenet om morgenen og skal lige igang, så der skridtes lidt ekstra før og efter ridning/kørsel, og kun skridt på asfalt, men ellers bruges han til normalt let/moderat arbejde.
Jeg har ikke indtryk af han har smerter overhovedet -men heste er jo ikke ens, og du kan jo overveje at prøve at få hesten smerteundersøgt hvis du er i tvivl.
(Axel er smerteundersøgt i forbindelse med udredningen for 3 år siden -ingen smerter fundet. Han blev udelukkende undersøgt pga lidt utakt i traven)
jun 2007
Følger: 55 Følgere: 54 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 439
Smerter ville hun så være rengående ?
jul 2008
Følger: 103 Følgere: 90 Heste: 8 Emner: 39 Svar: 430
jul 2008
jun 2007
Følger: 55 Følgere: 54 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 439
Ømhed ca 1 min
jul 2008