564 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Er Danmark et populært land ift. heste? Er Danmark et populært land ift. heste?
Jeg så fornyligt denne video med Charlotte Dujardin og Carl Hester til JBK Horse Show, og Carl Hester nævner i løbet af videoen, at man for ca. 10 år siden ikke betragtede engelske ryttere som gode dressurryttere (eller noget i den stil).
Siden da har jeg så egentlig bare tænkt på, hvad man tænker om Danmark i forhold til vores bedste ryttere? Er vi håbløse, bedst til dressur eller spring, og er heste fra Danmark populære i blandt resten af verden?
0 synes godt om
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.109
Og hvis du kigger på de heste der bruges er der ofte danskavlede heste med i de store konkurrencer også.
Så jeg vil mene at vi gør det ret godt
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Heste: 12 Emner: 19 Svar: 816
Jeg har indtryk af at vores heste er populære i udlandet. Fx DV har afdelinger i bl.a Norge og USA, hvor der også afholdes kåringer. Samtidig sendes der sæd fra de store hingsteholdere til hele verden.
Der sælges også mange heste til udlandet. Naturligvis henter vi også hjem fra udlandet, men jeg har bl.a en veninde vis svigerindes lever af at købe heste i primært DK og lidt i Tyskland og henter dem hjem til Sydafrika. Hun køber ofte føl på auktioner, lade dem stå i DK til de er rideklub og får dem så sendt til Sydafrika. Kender en anden der har solgt DV heste til både USA og Portugal.
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 119 Svar: 690
hvis vi tæller "kong-blå-tunge" med ligger der jo fine resultater.......
derimod synes jeg sådan en som sannee klindt har gjort det FLOT for danmark, og har skabt megen positiv omtale af landet
apr 2012
Følger: 8 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 625
Man hører tit om danske heste, som at blevet opkøbt af udenlandske topryttere. Men der reklameres jo også hver gang der er en dansk hest på banen, men alle andre lande sælger jo også deres heste internationalt.
apr 2012
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 45 Heste: 6 Svar: 2.895
TS: Tror da Danmark bliver set som et ret godt land i forhold til dressur. Danske ryttere ligge ikke helt fast i toppen, men det er da blevet til nogen hold bronze medaljer og nogle individuelle medaljer gennem tiden i dressur. Ud over dette en masse 4. pladser. Det Danske springlandshold var også i superligaen for nogle år siden, så helt dårlige er de vel heller ikke
apr 2012
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.132
Dressurmæssigt ermit indtryk da at vi klarer os ganske godt.
Men vil da lige slå et slag for køresporten osse -for vi har faktisk i DK nogen utroligt dygtig kuske.
Kristina Klindt som kører enspænder pony er regerende verdensmester (foruden adskillige danmarksmesterskaber mm.) -det kan man da vidst godt tillade sig at prale af.
Henrik Høper som kører enspænder hest, kan skrive nordisk mester, Golden wheel vinder og flere VM-placeringer på CV'et.
Og uden at ville lave en længere liste, så har vi altså flere gode kuske, osse blandt junio/youngdrivers.
Så taget i betragtning at der ikke er ret mange (stævne-)kuske i DK gør vi det faktisk rigtigt godt
Hestemæssigt er vel, DK's størrelse taget i betragtning, ganske ok -vi har og har haft danske heste med i toppen. Men hvor stor en %-del af alle tophestene de udgør tør jeg ikke gætte på.
Er Danmark et populært land ift. heste?