Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vand?
  • #1   10. maj 2015 Elektrolytter? Hvordan ed du den mangler vand?

• #2   10. maj 2015 Mash efter træning brugte jeg meget til at få nogle liter i hesten.
    Har desværre ikke andre forslag ud fra egen erfaring, men har hørt om folk der brugte æblejuice med stor succes (virker dog kun i vandkar, ikke vandkopper).
    Held og lykke og håber du finder en løsning

• #3   10. maj 2015 Taaaak altså vi giver vand i spande da han ikke er så glad for vandkopper smiley

Jeg har fået af vide at man kan se at han har vandmangel smiley

• #4   10. maj 2015 Hvordan kan man se det?

• #5   10. maj 2015 Jeg har fået af vide at man kan se det der omkring deres hofte så hvis den går ind i et hak lige foran hoften hvis du forstår...

• #6   10. maj 2015 Det kan bestemt også skyldes meget andet!! Forkert fodring, mangle muskler, forkert ridning osv

• #7   10. maj 2015 Det er jeg helt sikker på at det ikke er
    For han bliver fodret godt osv
    Men jeg syntes heller ikke at han drikker så meget igen... Så er sikker på at det er vandmangel... smiley

• #8   10. maj 2015 Det lyder bare underligt hvis den har fri adgang til frisk vand...

• #9   10. maj 2015 Salt i foderet

• #10   10. maj 2015 Ja det har du ret i kan heller ikke helt forstå det... Da vi både har en stor så og drikketrug på folden, og 20 liters spande i boksen som vi altid søre for er fuldt op

• #11   10. maj 2015 Tak miss smiley

• #12   10. maj 2015 Jamen som Miss skriver kan du jo prøve med nogle elektrolytter.. Kan da være det hjælper smiley

• #13   10. maj 2015 Æble juice i vandet, så smager det bedre smiley

• #14   10. maj 2015 Køb pure apple energy. Det er en æblejuice uden tilsat sukker eller andet. Den smager skide godt! Selv jeg kan lide den!

• #15   11. maj 2015 prøvede faktisk juice i vandet hos mine - og niks...

prøv evt at vask dens vandspand. nogle gange kan det være skidt som gør at vandet ikke smager for godt

jeg bruger selv 40 l baljer inde i boksen til mine. de har to, og af en eller anden grund drikker de mest af den ene. de står lige ved siden af hinaden. men hvorfor det ved jeg ikke.
    udenfor har de en 90 l og en mindre, og her er det den lille de altid drikker af.

prøv evt at sæt en ny spand/bajle ind til ham. sådan at han har to

• #16   11. maj 2015 Vandmangel ka man se ved flanken, hvis det bliver sån helt hult.
    Man ka osse klemme huden sammen på halsen, hvis huden ligesom bliver stående - er længe om at komme på plads.
    Er det osse tegn på dehydrering.
    Elektrolytter bruges ofte, til at få heste til at drikke mere, fx ved hård træning og meget sved.

• #17   11. maj 2015 Tak skal i have smiley

• #18   11. maj 2015 Er det en dyrlæge som har vurderet din hest er kronisk dehydreret? Og altså jeg ser nu heller ikke mine heste drikke særlig meget, men de får det vand de skal have.
    Og du skal IKKE give salt i foderet som der bliver foreslået, en hest må ikke få mere salt end den sveder ud, og den må slet ikke få salt som vi tænker salt. Den skal have elektrolytter. Får den for meget salt, vil det have modsat virkning og faktisk ødelægge dens blodceller.

Sorte: Det er delvist korrekt, det er ikke alle heste du kan teste på halsen. En araber skal f.eks testes på skulderen, for på halsen vil huden næsten altid blivende stående.

• #19   11. maj 2015 Okay tak smiley vi skal snart have ham vaksineret så vi får dyrelægen til at kigge der smiley

• #20   11. maj 2015 Skal det forståes som at det ikke er en dyrlæge som har sagt det? smiley I så fald vil jeg altså ikke være bekymret, heste kan godt gå ind ved hoften, eller lysken som det hedder, uden det nødvendigvis betyder den er dehydreret. Ja går den ekstrem meget ind, er mat i pelsen og generelt virker sløv, så ville jeg være bekymret. Men altså da Grafik var i top form gik han også ind ved lysken, Marko gør det ligeledes. Og de er ikke i mangel af vand. Marko bliver tjekket hvert år med diverse blodprøver for at tjekke om han mangler noget op til distancesæsonen, og aldrig har han været i underskud af vand, selvom han går ind ved lysken )

• #21   11. maj 2015 Okay thusind tak smiley

• #22   11. maj 2015 Man kan også se på gummerne om hesten har vandmangel, de er blege og tøre hvis hesten mangler vand. Man kan også se det på hestepærene, hvis de er helt tøre så tyder det på vandmangel smiley Niller havde vandmangel i sidste uge da han lige havde været syg, han fik 8 L vand i sonde...:/ Vi gav ham efterfølgene en spand med lunkent vand med lidt æblejuice og elektrolytter da det smager sødt med elektrolytterne, og mange heste elsker lunkent vand og får lyst til at drikke mere, det virkede med Niller, men det er ikke alle heste der kan lide det smiley

• #23   11. maj 2015 Der er også 90% vand i græsset nu så de behøver heller ikke at drikke særlig meget vand for tiden smiley

• #24   11. maj 2015 Vores har også fået salt i maden, hvilket har hjulpet rigtig meget smiley

• #25   11. maj 2015 Spild ikke penge på elekttolytter salt koster 3,95 hos købmanden.
    Jeg har en der ikke drikker nok om vinteren den får salt i maden.
    Dens tis er så mørkt at det ser ud som blod i sneen.
    Den får en lille spiseske og jeg har det fint med at glemme det af og til, ellers kan jeg jo ikke se om det har forbedret sig

• #26   11. maj 2015 Miss: Heste må så netop ikke få salt gennem andet end elektrolytter. Skal man give ekstra salt, så skal det være en saltsten hvor hesten selv kan regulere. Alt for mange giver deres dyr alt for meget salt, hvilket ødelægger deres blodceller da salt koncentrationen i blodet bliver for høj. Det samme gælder så faktisk også for mennesker.

• #27   11. maj 2015 Nå nå som foderkonsulent føler jeg ikke at jeg skal irettesættes af dig.
    Ingen har godt af for meget salt, men ingen har heller ikke godt af for lidt vand, same same.

• #28   11. maj 2015 Nå ja i gamle dag spredte de jo så nok ikke salt på høet, sorry min fejl.
    Dengang blev heste jo heller ikke ret gamle.
    Og jeg har vist haft min portion af heste 25 +

Kommentér på:
Vand?

Annonce