aaah badning af hovbyld {{forumTopicSubject}}
Gode råd modtages med kyshånd.
Min kære mule har fået skåret hul på en gammel hovbyld og smed anbefaler badning i tre dage, tænker jeg gør det fem dage.
Der er bare ét stort problem, vitus er absolut ikke med på den galej, mener tydeligt at jeg prøver at drukne ham..
Smed anbefaler at han er i vandet en 10-15 min.
Som det ser ud nu, skal jeg være lykkelig hvis hans hov er mere våd end jeg er..
Han fik nye sko på og virkede utålmodig efter at komme ud på folden, måske derfor han ikke samarbejdede. Men jeg er nødt til at, finde en anden måde hvorpå hans hov er i sæbevand.
Har taget en elastikbandage med, en med fleecefor.
Tænker at, jeg enten gør fleece vådt, fylder hoven og vilker den fast, eller, klipper fleece af, kommer svamp med sæbe i hov, evt pose på inden jeg vikler elastik om hoven..
Men, er der nogen herinde der har prøvet det før og har et godt fif.
Og ja, han fik en bunke wrap foran sig, men nul du. Jeg ku godt droppe alle planer om at få hans hov i spanden, brugte blød flexi spand.
Billedet, vitus' mening om projektet, hvis han havde været kat
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.748
sep 2012
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 30
Ellers er det da bare med at komme ned i den nærmeste rideudstyrsbutik og få købt "gummistøvlen"
Den virker rigtig fint! - Også som beskyttelse mod skidt og snavs på folden. Og ja, ellers er en kæmpe portion tålmodighed jo også en mulighed:)
Pøj pøj med det:)
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
jun 2010
Følger: 31 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 475
Jeg startede med bare at stille hendes hov i uden vand, hun fik så massere af ros og guf. Derefter fyldte jeg vand i, og langsomt førte hendes hov ned i. Jeg havde en der stod ved hendes hoved den første gang, som holdt en af de slikstensbøtter man kan få. Jeg blev nede ved hendes ben og nussede hende, så hun kunne se, at de ikke var farligt
sep 2012
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 386
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Sådan gør jeg med min som mener at foden i vand er lig med drukning
Også tager jeg en engangs vaskeklud og putter på sålen også får hoven ellers massere af gaffatape rundt om. Der skal være en rigtig tyk sål - her klipper jeg stykker af gaffatapen og sætter dem på kryds og tværs af hoven. Derefter køre jeg gaffatape rundt om hoven/koden 2-3 gange for at sikre at de mange stykker ikke falder af.
Sådan en pakning holder forbløffende godt ude på folden
okt 2006
Vat kan jeg købe på arbejde super ide.
Tak igen
okt 2006
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
Så vi fik et lille fif som hjalp rigtig godt!
Blødgør hørfrø i kogende vand og lad det stå lidt tid, mindst en time. Så det bliver en slags slim. Så smører du det på revnen eller hullet, mens du lægger en klud over det, putter en plastik pose udenover og til sidst en strømpe. Så skal den bare stå med det så længe du gider vente på det
Hørfrø trækker betændelse og skidt ud, egentlig samme effekt som sæbevand. Det blødgør også
okt 2006
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
okt 2006
Ser hvordan det går, måske jeg skriver en, sådan bader du en hovbyld, i stil med sådan giver du din kat en pille
okt 2006
Våd klud, vaskede rent med en anden. Fik ikke pose omkring, kun bandagen, imorgen prøver jeg med pose.
Han blev lidt hys, mente at spanden med vand var aaalt for tæt på ham
okt 2006
aaah badning af hovbyld