{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.602 visninger | Oprettet:

aaah badning af hovbyld {{forumTopicSubject}}

Gode råd modtages med kyshånd.
Min kære mule har fået skåret hul på en gammel hovbyld og smed anbefaler badning i tre dage, tænker jeg gør det fem dage.
Der er bare ét stort problem, vitus er absolut ikke med på den galej, mener tydeligt at jeg prøver at drukne ham..

Smed anbefaler at han er i vandet en 10-15 min.

Som det ser ud nu, skal jeg være lykkelig hvis hans hov er mere våd end jeg er..

Han fik nye sko på og virkede utålmodig efter at komme ud på folden, måske derfor han ikke samarbejdede. Men jeg er nødt til at, finde en anden måde hvorpå hans hov er i sæbevand.
Har taget en elastikbandage med, en med fleecefor.

Tænker at, jeg enten gør fleece vådt, fylder hoven og vilker den fast, eller, klipper fleece af, kommer svamp med sæbe i hov, evt pose på inden jeg vikler elastik om hoven..

Men, er der nogen herinde der har prøvet det før og har et godt fif.

Og ja, han fik en bunke wrap foran sig, men nul du. Jeg ku godt droppe alle planer om at få hans hov i spanden, brugte blød flexi spand.

Billedet, vitus' mening om projektet, hvis han havde været kat

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aaah badning af hovbyld
  • #1   16. apr 2015 Nåja. Jeg kender godt den der hovstøvle, men det er nu her han skal i vand, kan ikke vente på levering af den..

• Fogh
    Fogh Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 30
    #2   16. apr 2015 Hvis hoven er ren, kan du dyppe vat i sæbevandet og lukke det inde i hoven med bandagen i de 10 minutter, du har fået anbefalet.
    Ellers er det da bare med at komme ned i den nærmeste rideudstyrsbutik og få købt "gummistøvlen" smiley
    Den virker rigtig fint! - Også som beskyttelse mod skidt og snavs på folden. Og ja, ellers er en kæmpe portion tålmodighed jo også en mulighed:)

Pøj pøj med det:)

• #3   16. apr 2015 Måske et gammelt gulvtæppe du gør helt vådt, og så skal han stå på det. Man kan også gøre en karklud våd, smide den på og så vikle enten en pose eller en elastikbadage om. Posen holder nok bedst på vandet, men den skramler også hvis hesten går.

• #4   16. apr 2015 Jeg brugte en af de bløde spande: http://www.roverkob.dk/media/183976/93266_1.jpg
    Jeg startede med bare at stille hendes hov i uden vand, hun fik så massere af ros og guf. Derefter fyldte jeg vand i, og langsomt førte hendes hov ned i. Jeg havde en der stod ved hendes hoved den første gang, som holdt en af de slikstensbøtter man kan få. Jeg blev nede ved hendes ben og nussede hende, så hun kunne se, at de ikke var farligt smiley

• #5   16. apr 2015 prøv med en lav balje smiley

• #6   16. apr 2015 Ned på apoteket og køb en stor spøjte, så suger du sæbevandet op i den, og skyller så hullet godt og grundigt.
    Sådan gør jeg med min som mener at foden i vand er lig med drukning smiley
    Også tager jeg en engangs vaskeklud og putter på sålen også får hoven ellers massere af gaffatape rundt om. Der skal være en rigtig tyk sål - her klipper jeg stykker af gaffatapen og sætter dem på kryds og tværs af hoven. Derefter køre jeg gaffatape rundt om hoven/koden 2-3 gange for at sikre at de mange stykker ikke falder af.
    Sådan en pakning holder forbløffende godt ude på folden

• #7   16. apr 2015 Tak for svar :)jeg har vist en engangs sprøjte derude, fra da han fik hevet halv tand ud og hullet skulle skylles.
    Vat kan jeg købe på arbejde smiley super ide.

Tak igen

• #8   16. apr 2015 Kan også lave en lav spand, kræet har alligevel trampet hul i den, da det er hans gamle madspand fra hans boks

• #9   16. apr 2015 Har lige haft en hest det havde 2 hovbylder i træk, og hun ville bare IKKE stå i det sæbevand, sprang grimer, løb, sprang op i luften og jeg ved ikke hvad.

Så vi fik et lille fif som hjalp rigtig godt!

Blødgør hørfrø i kogende vand og lad det stå lidt tid, mindst en time. Så det bliver en slags slim. Så smører du det på revnen eller hullet, mens du lægger en klud over det, putter en plastik pose udenover og til sidst en strømpe. Så skal den bare stå med det så længe du gider vente på det smiley

Hørfrø trækker betændelse og skidt ud, egentlig samme effekt som sæbevand. Det blødgør også smiley

• #10   16. apr 2015 Det må helst ikke blødgøre sålen, for det er pga for tæt beskæring at han blev halt og fik byld smiley

• #11   16. apr 2015 Altså sæbevand blødgører mere end hørfrø smiley meget mere!

• #12   16. apr 2015 Okay, tak, vidste jeg ikke..

Ser hvordan det går, måske jeg skriver en, sådan bader du en hovbyld, i stil med sådan giver du din kat en pille smiley smiley

• #13   16. apr 2015 Vitus i fodbad smiley
    Våd klud, vaskede rent med en anden. Fik ikke pose omkring, kun bandagen, imorgen prøver jeg med pose.
    Han blev lidt hys, mente at spanden med vand var aaalt for tæt på ham smiley

• #14   16. apr 2015

profilbillede
Kommentér på:
aaah badning af hovbyld

Annonce