{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Horselux Fiber piller-er det virkelig så godt? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg gennem de sidste 2-3 år fodret med hors lux easy som grundfoder, og så har jeg suppleret med fiber piller.
alle mine heste får desuden fiskeolie. Egentlig har ponyerne og hestene set rigtig fine ud og har klaret sig rigtig fint på dette foder.

men, men, men. i januar fik jeg min nye varmblodshoppe hjem, hun var til den lidt overvægtige side. hun taber sig langsomt. hun ser stadig fin ud, men hun skal helst ikke tabe sig mere nu.
udover det har jeg en hoppe der står med føl ved siden, hun var meget tynd da hun kom i efteråret, hun bliver langsomt fedet op og bliver ganske fin, to uger før foling taber hun sig derimod voldsomt (dyrlægen syntes ikke det er fatalt, hun er bare til den spidse side)

begge disse to heste kan jo så ikke holde huld på fiber piller. ridehesten er jeg begyndt at supplere med hors lux ekstra, hvilket jeg håber kan sørge for at vedligeholde vægten hos hende.
men er der et tilskudsfoder, som måske er bedre end fiberpillerne og som stadig er til at betale sig fra. det skal være et produkt som feder, og det skal helst ikke indeholder vitamin og mineral.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Horselux Fiber piller-er det virkelig så godt?
  • #1   10. apr 2015 Jeg bruger linamix til min store varmblod der skal holde hul, det fungere upåklageligt smiley

• #2   10. apr 2015 Jeg supplerer med Maxirice og Linamix til min Holstener som skal tage på smiley

• #3   10. apr 2015 Linette- når du skriver at den skal holde huld, hvor meget bruger du så, bare for at få en ide om hvor meget jeg selv skal bruge...

• #4   10. apr 2015 Christina- hvor hurtigt har du kunnet se resultater? Og hvor stor mængde bruger du?

Hvordan er prisen på linamix?

• #5   10. apr 2015 Jeg kan ikke helt svare på, hvor hurtigt jeg har kunnet se resultater. Min hest har haft en træls fortid og været meget underernæret, og derfor har det taget lidt længere tid at få ham på toppen. Vi har prøvet en del fodertyper hen over tid for at få ham til at tage på(self. er han også tjekket for orm og diverse) men synes først der er begyndt at ske store fremskridt efter jeg fornyligt er begyndt at supplere med Maxirice også.
    Han kører pt. på en foderplan som ser sådan ud(fordelt på flere måltider):
    1500 gram Breeding Safegrow
    750 gram Linamix
    450 gram Maxirice
    Supplerer desuden også med Lucerne og olie - og så får han hø ad libitum.
    Det lyder måske voldsomt, men det er det eneste vi har kunnet få til at fungere for ham. Det er forskelligt fra hest til hest hvor hurtigt det går, har jeg erfaret.

Da jeg udelukkende supplerede med Linamix oveni hans "grundfoder" eller hvad vi skal kalde det, skete der ikke ret store forbedringer - de kom først rigtigt da jeg også begyndte at proppe Maxirice i ham.

Linamix koster vist 259 kr og Maxirice 198

smiley

• #6   10. apr 2015 Okey, mange tak. tror jeg vil kigge på de forskellige produkter.
    Har før hørt at man kan supplere med majs også, er det noget i kender noget til?

• #7   10. apr 2015 Har godt hørt at nogle supplerer med majs, jeg har dog ikke selv brugt det, da min hest har en tendens til at blive varm ved for meget stivelse.

• #8   10. apr 2015 Din hest kan godt tabe sig omkring nu grundet at kraften er ved at gå ud af høet, pelsfældningen kan give en forskydning i tarmfloraen (nedsat vitB, som giver mindre optagelse af foder) og orm der begynder at titte frem fra deres vinterhi. I princippet også hvis hestene går og nipper rødder(=får lidt sand med ind), som giver irritation af slimhinden i tarmen
    Så det behøver ikke skyldes en mindre substands i krybbefoderet.

• #9   10. apr 2015 Jeg kunne heller ikke holde huld på min hoppe da hun fik Horselux Easy + Horselux Fiberpiller.

Jeg fik anbefalet et tilskudsfoder, som hedder Equi Jewel (mener det staves sådan). Det virkede vildt godt - hoppen var pæn igen efter to uger. Men det er hamrende dyrt! Så jeg brugte det til at fede op med og så skiftede jeg til et andet foder smiley

• #10   10. apr 2015 Vi startede også med at bruge Equi Jewel, men da vi ved flere foderforhandlere fik fortalt, at Maxirice var 98% det samme som Equi Jewel - og ej at forglemme halvt så dyrt - skiftede vi til MaxiRice smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #11   11. apr 2015 nu er Horselux easy som navnet beskriver til nøjsomme heste, hvis ens hest taber sig så er det en god ide og få tjekket, bisser, orm, sand især på denne tid af året, er alle disse ting ok, så ville jeg se på om den skulle over på et foder der indeholdt lidt mere FE, og beholde fiberpillerne, de er ligeså gode som Linamixen men koster meget mindre. Nu kender jeg ikke til mængden af fiber piller du bruger men da min gamle på et tidspunkt for år tilbage fik en periode med dårligt huld fik hun 1,5 kilo Per dag over 3 måltider, det gjorde det sammen med Horsepro Elite.

Og naturligvis fri adgang til hø/wrap i de som ude.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #12   11. apr 2015 Tænker at denne model virker bedre på din hest i den nuværende situation, det er bedre at blande så få produkter som muligt og stadig få det ønskede resultat

http://www.vja.dk/multimedia/HorseLux_Plus_14_08_15.pdf

Kommentér på:
Horselux Fiber piller-er det virkelig så godt?

Annonce