Hest løber ud af boksen. {{forumTopicSubject}}
Jeg har her for en måneds tid siden fået ny part igen. En dejlig hoppe, som desværre har sig nogen nykker - noget jeg lidt undervurderede indtil sidste mandag.
Hun havde lige spist, men jeg plejer bare at stille hende ud på staldgangen og så strigle og hygge indtil jeg kan ride. Hun bestemmer sig for at hun simpelthen bare ikke vil stå på staldgangen, og begynder med det samme bare at løbe afsted ud af stalden med mig på slæb. (Det skal sige at staldgangen kun er cirka 2 bokse lang, så der er kun plads til at der kan stå én hest.) Hver gang jeg vendte hende om løb hun tilbage i sin boks. Da det havde gentaget sig et par gange, hæver hun pludseligt hovedet så tovet falder ud, og hun begynder at løbe lidt rundt på gårdspladsen, hvorefter hun stopper i et hjørne og begynder at græsse. Hver gang jeg nærmede mig hende, vendte hun bare røven til og ørene tilbage, og begyndte at græsse videre. Jeg fik hjælp af nogen andre, men da vi endelig fik en af kæderne sat fast i grimen, bakker hun og laver et lille hop (stejl-agtigt, var ikke helt sikker på hvad der skete), så kæden simpelthen ryger ud af trævæggen. Til sidst får jeg at vide at det ikke nytter at kæmpe mere med hende, da det var tydeligt at hun nærmest nød at kunne løbe rundt uden at skulle blive sadlet op eller redet.
Nu sidder jeg så her, en uge senere, og er så bange for at tage derud igen. Jeg er bange for at hun nu har lært at hun kan slippe afsted med at gøre hvad hun gjorde sidst. Jeg har virkelig prøvet at sætte mig igennem til hende, og vise at det er mig der bestemmet, men hun har været fuldstændig ligeglad. Sidst løb hun direkte ind i mig da jeg prøvede at stoppe hende fra at løbe ud.
Er der nogen der har noget jeg kan gøre?
Tak på forhånd.
okt 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 5 Emner: 137 Svar: 968
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2127 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
Men ellers så hvad med at tage en anden hest ind i stalden til den så ikke er alene, og lukke alle døre så den ikke kan løbe ud, så synes den måske ikke det er så interessant at gøre noget
Du kan evt. også binde den inde i boksen og lukke boksdøren
aug 2007
Følger: 274 Følgere: 272 Heste: 15 Emner: 8 Svar: 667
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2127 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
lige nu kender i ikke hinanden, så hun tager pænt sagt r.. på dig.
Hest løber ud af boksen.