{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Ubehagelige oplevelser med heste? {{forumTopicSubject}}

Har I oplevet noget ubehageligt med heste? Noget hvor I bagefter tænkte "Wow, det kunne virkelig være endt galt"?

Dette er mest et "hygge-emne" for, at høre hvilke ting I har oplevet.

Så sent som tidligere i dag, slap hingsten løs ude på udendørsbanen hvor jeg red med min ponyhoppe. Først slap han fri fra hans ejer ude på den mindre bane, men da hegnet ikke var helt lukket ind til der hvor jeg red, hoppede han bare over. Han havde retning direkte mod min hoppede, men han ændrede dog mening og løb væk lige før. Hegnet er kun omkring 80 cm., og hingsten springer normalt 110 i bane, så han kunne nemt hoppe over hvis han ville. Heldigvis var han for ophidset til, at tænke på min hoppe. Han styrtede rundt, og til sidst var der kommet 5 piger til for, at hjælpe med at fange ham. Der skete ingenting med nogle personer eller min pony, men jeg ved ikke med hingsten. Han gled i et sving og farede jo rundt. Tænk at sådanne ting bare kan komme, helt ud af det blå!

En anden gang var jeg på tur med min veninde og hendes pony. Hun red og jeg gik. Vi skulle over en bro, med en motorvej under. Der var vejarbejde på broen (dog arbejde de ikke da vi gik over), hvor der var nogle "kanter" på ca. 30-40 cm. mellem fortovet og vejen. Min veninde var hoppet af og trak, da han var rimelig bange for bilerne. På et tidspunkt stoppede han op, og da en bil kørte forbi ham igen, blev det lidtfor meget for ham. Han lavede et lille hop, og "væltede" hen over kanten. Hans ene bagben lå ovenpå kanten, mens han prøvede at skubbe sig væk fra den. Min veninde stod bare og græd, så jeg skyndte mig at hoppe over til ponyen og hjælpe ham, så meget som jeg nu ellers kunne. Bilerne var stoppet, men det var kun personer fra de biler der holdt bagerst som skyndte sig hen for, at hjælpe! Til sidst kom ponyen op at stå, og en mand tilbød os at følge os lidt af vejen. Der skete intet andet end et par småskrammer, en lidt ridset bagsvidsel og 2 stks skræmte piger. smiley

Kom endelig med jeres ubehagelige oplevelser!
- hold venligst jeres negative og bedrevidende kommentarer for jer selv smiley

Vedhæfter lige et billede af min smukke og dejlige hoppe! smiley (forstår godt hingsten, hihi!)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ubehagelige oplevelser med heste?
  • #2   4. apr 2015 Så sent som idag hvor jeg faldt af og røg under pony og blev jokket på men nå Hehe det gik godt har kun et blåt mærke smiley

• #3   4. apr 2015 Min ung hest og jeg ville ud og ride uden bid, han havde prøvet det dør og de gange vi har gjort det er det gået fint. Men en dag ville jeg så ud på marken og ride lidt dressur da banen var glat. Jeg fik ham ud på marken og kunne godt mærke han var meget vild, vi skridtede og travede lidt hvor han træk lidt i mig, så kommer hende der ejer gården så ud på marken også(unghest) og han er lige så vild. Så de for hinanden krudtet op og min render i fuld gallop hen over marken. Det er også fint hvis det var han ikke har den ide med at dreje lige pludselig. Han drejede så og jeg sad på siden, kom op og side, og lige som jeg har gjort det stoppet ham op og bukker. Der ligger jeg så på jorden hvor jeg åbner mine øjne igen og ser ham rende videre, faldt så hen igen og vågner af at en skriger mit navn. Rejser mig og siger jeg okay. Vi kom så tilbage til stalden, og intet var sket hverken med rytter eller hest. Ve godt men siger man smagte på sand, men jeg smagte på asfalt smiley

• #4   4. apr 2015 November 2013. Red tur med en veninde, hvor vi havde fået en rask galoptur på en stubmark. Min pony valgte så at tage biddet, havde ingen kontakt til ham og var bestemt ikke blid, HAN SKULLE STOPPES, da han havde retning mod en vej, som HELDIGVIS ikke er specielt befærdet. Nå, men han kom ud på vejen, hvor han så mistede fodfæste og vi væltede PÅ ASFALTEN. Jeg slap med en hjernerystelse, som dog varede 3 måneder og har psykiske men. Men var virkelig heldig, det kunne have gået grueligt galt. Min veninde var desværre så chokeret, at hun ikke præcist kan fortælle hvad der skete. Men min teori er, at jeg blev slynget væk fra hesten, da mit ben ikke blev klemt imellem ham og asfalten.

Hesten kom ikke til skade og jeg red resten af turen hjem.

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 445
    #5   4. apr 2015 For 11 år siden mistede jeg en af mine barndomsvenner i en ulykke med en hest. Det satte mange ting med hest lidt i perspektiv, og jeg blev klart mere forsigtig efter det. Alting kan ændre sig på meget kort tid og jeg savner hende stadig smiley

• #6   4. apr 2015 Scout: R.I.P.. Må man spørge om hvad der skete? smiley

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

#7   4. apr 2015 Jeg tror mange kender historien om Ditte - hun gik med en hest i ridehuset og bandt tovet omkring sig selv, hesten blev forskrækket og hun blev slæbt efter den. Vi var ikke bedste- venner, men vi havde kendt hinanden hele vores hesteliv, og for mig var det et stort tab, og jeg savner hende stadig.

• #8   4. apr 2015 Scout- ej hvor forfærdeligt at høre!

• #10   4. apr 2015 Uh smiley

Her for en 2-3 år siden red jeg i en Ponyklub, jeg skulle så ride en af de heste som stak af næsten hver gang der var rytter på smiley Jeg siger allerede inden at jeg tror den stikker af med mig til ridelæren, hun siger så bare "nej, nej" og jeg begynder så at sadle op og trække ind i ridehallen. Det går meget godt indtil vi skal til at trave over et par små spring, det første spring går super....
    Vi sætter i trav imod andet spring og så sætter hesten i galop og løber udenom, den løber en 2 hele kortsider, 2 hele lang sider i FULD galop smiley
    Jeg styrer den så ind over midten og hopper af, min ridelære tager så fast i hesten også løber jeg ud fra ridehallen smiley og JA jeg græd mega meget smiley
    Jeg turde ikke ride i galop i ca et halvt til et helt år efter smiley og kunne mærke at bare i trav kom mit hjerte helt op i halsen... Den dag idag er jeg heller ikke glad for galop smiley

Og ugen inden jeg red hesten var der en der blev hentet i ambulance fordi hun var røget af den skøre hest..

• #11   4. apr 2015 Og kan huske da jeg stadig red i den Ponyklub skulle jeg for det meste ride de heste som enten stak af eller sparkede smiley

Nå men efter den oplevelse med hesten der stak af, så fik jeg lov at ride de mere rolige heste....
    Men det varede så også kun i ca 2-3 måneder så bliver jeg så tildelt en af dem der sparker, jeg siger så at jeg ikke har lyst og begynder så faktisk at græde ... smiley smiley
    Jeg tager så hjem uden at ride, de 5 gange efter for jeg så tildelt den samme hest!!! smiley Jeg vælger så at stoppe, og havde indtil i sommers ikke redet i 1-2 år! smiley

• #12   4. apr 2015 Scout: Skete det ikke i Christiansfeld eller Hammelev? smiley Var det ikke også 2 dage inden hendes fødselsdag ? smiley Synes jeg har hørt om hende før? smiley

• #13   4. apr 2015 Min veninde og jeg red tur og skulle over en mark hun havde redet før. Dog havde bonden sat et lavt pigtråd hegn op. Hun red først og skulle ned af den lille forhøjning og hesten snublende i hegnet, hun falder af og tøjlerne sidder fast smiley heldigvis blev hesten stående stille og hun kom sig op uden de store skrammer. Det kunne have endt meget værre.
    En anden gang red jeg uden sadel og vi skulle ride hen over en kirsebær plantage. Hesten jeg rider bliver bange og løber. Foran os var der lave grene. Jeg er så heldig at jeg både klarer at lægge mig så flad ovenpå hesten og holde balancen i fuld galop. Dog rammer min fod et af træerne og jeg har ondt i dagevis smiley
    En anden gang var da jeg havde genoptrænet min hoppe i to mnd kun i skridt. Vi havde begyndt at trave lidt og jeg ville give hende en lille galoptur. Hun tager så biddet og løber og løber.. Jeg kunne heldigvis dreje hende rundt på den store mark, men i min lorte sadel uden støtte og med fladt sæde (wintec spring) havde jeg ikke en jordisk chance for at stoppe hende. Så jeg klamrede mig fast i de fire runder hun løb og håbet hun ikke ville snuble eller bukke e.l. Det gik sindssyg stærkt. Havde jeg faldt af der, tør jeg ikke tænke på hvad der havde sket smiley
    Ellers så har jeg måtte smide mig af hende i galop da gjorden på western sadlen røg op så sadlen gled rundt.. Kan skrive under på at det ikke er nemt i sådan en sadel.. Endte med blod næse og hovedpine..
    En af mine gamle parter (lige før jeg købte Tindur) var jeg ude at ride på tidligt på foråret. Vi galoperte op ad en bakke. Vi stopper altid på toppen men Oliver ville hjemad så han fortsatte bare..på den anden side var der sne og is, og der kom en skrap sving hvor der lå is smiley jeg drejet så Oliver for at få ham stoppet men han hoppede så bare videre rundt og løb, jeg mistede balancen og kunne ikke gøre andet end at smide mig af da jeg ikke kunne nå at genvinde balancen og stoppe ham før svingen smiley jeg var bange han ville glide og lande ovenpå mig smiley da jeg gled af ham slog jeg hovedet så jeg så måner og stjerner og det blev lidt sort i nogle sekunder, jeg mistede vejret også men der skete ikke mere. Oliver løb hjem og jeg ringede og sagde han kom. Der kom en dame løbende da hun så ham komme galoperende uden rytter. Da jeg kom hjem i stalden var de begyndt at sadle ham af men nope! Han skulle kraft.... Mig ikke lave sådan et nummer med mig, så hesten blev sadlet op igen og skulle ud at ride lidt for det er MIG der bestemmer hvornår vi skal hjem!

Mvh TT smiley
    Dette var bare et lille uddrag.. Burde måske skrive bog smiley

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

#14   5. apr 2015 Det skete nær Silkeborg og jo vi var til begravelse på hendes 16 års fødselsdag.

• #15   5. apr 2015 Nåhr okay smiley
    Men var hun ikke fra Christiansfeld så? smiley

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

#16   5. apr 2015 Jo det var hun.

• #17   5. apr 2015 Jeg var engang ude at ride en tur på min pony. det startede som en tur i skoven ligesom vi så ofte havde gjort før. Denne gang valgte min pony dog at sætte i fuld gallop ud mod vejen.. jeg prøvede både at stoppe hende og dreje til begge sider, men intet hjalp. jeg måtte gå meter før vejen tage den svære beslutning om at hoppe af min pony og lade hende løbe ud på vejen. Jeg kunne se at der fra den ene side kom en hvid varevogn og fra den anden side kom en lille rød bil.. min pony fortsatte ud på vejen, hvor hun gled og trillede rundt.. begge biler nåede at stoppe og jeg fik rejst mig op. først her gik det op for mig at jeg sad med min ponys hovedtøj i hænderne og at kæberemmen ikke var spændt! der gik flere år før jeg kunne få mig selv til at gallopere uden for en bane igen..

Kommentér på:
Ubehagelige oplevelser med heste?

Annonce