{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Hvad gør man så lige? {{forumTopicSubject}}

JEG UDSTILLER INGEN I DETTE EMNE
DETTE EMNE ER OPRETTET FOR EN VENINDE

Jeg havde part på en pony indtil for en par uger siden, og vi var begge enige om at afslutte parten på en god måde da jeg sagde den op og det hele var fint, dog havde vi delt et dækken (jeg betalte 400 og hun betalte 300) og da det var ubrugt, ville jeg selvfølgelig ikke bare efterlade det, så vi aftalte helt fint at hun skulle overføre de 400kr til mig.
Lidt tid efter skriver hun til mig at hun mangler penge for parten for den måned (10 dage inde i måneden hvor ponyen ikke havde kunne rides) og jeg siger så at hun skal tage den med min mor. Det gør hun så, og min mor står altså ved at hun ikke skal have penge for de 10 dage hvor jeg havde været der 1 gang for at tage billeder. Ejeren mener bestemt at hun snakkede med min far den dag jeg prøvede ponyen om at der var 1 måneds opsigelse (HUN HAR INGEN KONTRAKT OG BETALING HAR ALTID VÆRET KONTAKT OG SÅDAN LIDT NÅR MAN LIGE HUSKEDE DET) men da jeg snakker med min far om det, kan han abselout ikke huske at have snakket med dem om det. Det er så hvad det er, ejeren blev sur men droppede at få de penge hun ville have.
Jeg fik så afvide at jeg skulle være ude af stalden inden dit og dat, og da jeg kommer derud fredeligt for at hente mine ting, men bliver bestemt ikke modtaget specielt godt (helt anden historie) og fik ikke snakket med ejeren.
Jeg har derefter (1 måned senere) ingen penge modtaget, og jeg har nu givet 2 advarsler og endda skrevet til hende at hun kan overføre 300 til mig NU og så er vi ovre det, men hun svare ikke på mine beskeder og overfører selvfølgelig ikke pengene som hun sagde hun ville smiley Har snakket med min mor om det også og hun sagde selv at så måtte jeg jo troppe op derude og købe resten af dækkenet, men jeg tør ikke vise mig derude længere (igen, anden historie)

Men hvad er fair og hvad er ikke fair? Jeg vil jo selvfølgelig have de penge hun skylder mig for det dækken der stadig er halvt mit, men hun svare ikke på beskeder osv.
og lige en reminder HUN HAR INGEN KONTRAKT på noget af det hun siger hun har snakket om!
Er så splittet og aner ikke hvad jeg skal gøre smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør man så lige?
  • #2   2. apr 2015 Ikke særlig fed situation smiley

Men hvertfald kommer det nok meget an på personerne der er involveret.
    Er 300 kr meget for din familie, er det meget for personen der skylder pengene os.v
    Ville nok selv hanke op i "dame løgene" og ringe direkte til vedkommende, hvis du mener de "rykkere" du har sendt har været tilstrækkeligt smiley
    Ved at tage derud for du nok alligevel ikke dine penge da det er de færreste der har 300 kr i kontanter på sig.. smiley

Håber I finder ud af det, det er ikke en rar situation. Men man skal også en gang imellem se det fra modpartens side an.g om personen måske ikke lige er den rigeste smiley

• #7   2. apr 2015 Er det ikke ligemeget om i absolut har en kontrakt eller ej? Man respekterer da alligevel hinanden.
    For mig at se går det hele op, hvis du skulle have betalt hende lidt penge for måneden (selvom du ikke kunne ride - man betaler jo ikke efter om man sidder på hesten eller ej), og hun skulle betale dig for dækkenet. For mig at se går det lige op, lad være med at gøre det til flueknepperi over, hvem der kan huske hvad eller om man absolut har noget på skrift smiley

• #9   3. apr 2015 Jeg vil rigtig gerne vide i pb hvorfor du ikke har lyst til at tage derud, btw, hun lyder ret dum i snotten egenligt...

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #10   3. apr 2015 Hvorfor ikke bare give ejer dækkenet? det er vel købt til hesten? også generelt bare for at Være flink..

• #11   3. apr 2015 Forstår faktisk ikke hvorfor du vil have dækkenet? Det er vel købt til hesten?
    Personligt havde jeg ladet hesten beholde dækkenet, som en gave til hesten.
    Jeg gav da også min tidligere låne hest alle dækkener med da han skulle tilbage til ejer, jeg havde ikke noget at bruge de dækkener til og de var jo købt til hesten.

• #12   3. apr 2015 Jeg vil også gerne have historien i pb smiley

• #13   3. apr 2015 Jeg vil også gerne have historien i pb

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #14   3. apr 2015 Hvorfor overhovedet gøre sådan et stort problem ud af en så lille ting?

• #16   3. apr 2015 Jeg har også 2 dækkener ligende til 2 forskellige gamlpe parter, samt andre ting. Og ja egentlig er de da mine, men hvad i al verden skal jeg bruge dem til når jeg ikke længere rider hesten? I princippet kunne jeg jo bare vaske det og bruge det til næste part, men altså Hvor herre bevares, det er jo lige gyldigt, syntes jeg. Hvis jeg ar dig havde jeg for længst droppet de 300 kr. du skal jo alligevel ikke bruge dækkenet. Og hvis det så er sådan et stort problem, så må du jo tager derud selv, at du ikke tør det, er sådan en lidt fesen undskyldning syntes jeg smiley

Du har haft part på en hest, og at man siger op i god tid, hvis der er penge indblandet, er ganske almindelig plig, Om man rider den eller ej.

• #19   3. apr 2015 Kæft en kælling...

• #20   3. apr 2015 der er jo altid to sider af en sag smiley

Men derud over kan jeg tildels godt forstå, at hun ikke vil have at du tager alle dine ting med, mens du i principept stadig har hendes sadel. Måske det er lidt ekstrem hvis i er veninder, men i princippet kan jeg godt forstå det.

Kommentér på:
Hvad gør man så lige?

Annonce