1.054 visninger
|
Oprettet:
Stævne nerver {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har det med at gå hen og blive rigtig nervøs til stævner.
Det påvirker ofte mit resultat når jeg rider fordi at det går direkte ned i min pony.
Er der nogle der har det samme problem som mig, eller nogle som måske har gode råd til hvordan man kan lægge en dæmper på det?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.025
Har du forventninger til stævnet, altså hvordan det skal gå?
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
jeg har som regel en god veninde eller underviser med som så snakker mig igennem opvarmingen, og så siger jeg inde i mit hovede " JEG KAN JEG VIL JEG SKAL"
men ellers for et stykke tid siden sagde berideren ude i rideklubben at jeg bare skulle nok gange op af midterlinjen så ville det forsvinde
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Men jeg kan bestemt huske min første LA1.. Nøj jeg var nervøs! Men det gik jo fint nok.. Og vi kom igennem mange LA'er og op til LA4 sammen.
Det er jo bare et program du skal vise..
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 175 Heste: 8 Svar: 1.233
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.714
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 161
Inde på selve banen opbyggede jeg den usynlige mur, altså forestillede mig at der var en mur rundt om mig så det kun var mig og hesten i en lille bobble så jeg kunne koncentrere mig om det jeg skulle. Kan love dig for det har hjulpet! jeg synes nu efterhånden at det er FEDT at være ude og vise hvad man kan og glæder mig altid til at hilse på dommeren og vise overskud med smil osv. Har aldrig store forventninger hvilket har resulteret i nogle placeringer hvor man bare bliver ellevild!
maj 2008
Følger: 109 Følgere: 108 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 1.470
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Da jeg genoptog min stævneridning, var jeg døden nær.
For kun jeg programmerne og gik min hest nu pænt osv.
Først for ca 1 år siden, ku jeg begynde, at slappe mere af.
Er min hest dum på stævnedagen, blir jeg lidt irriteret og tænker, "ja så må det jo gå som det ka, for jeg ka ik gøre mere nu"
Men jeg tror det er en mental ting, og måske nogle samtaler med sig selv, er en ide.
Det havde jeg.
jul 2013
Følger: 80 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 39 Svar: 324
Men tit når jeg lige er kommet ind på banen og lige inde jeg rider op ad midterlinjen tænker jeg "Nu skal vi vise dem hvad vi kan" Boost din selvtillid det hjælper jeg vandt endda klassen sidst
nov 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 246
mar 2013
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 3 Svar: 64
Jeg var lige ved at holde en stævne pause fordi det bare overhovedet ikke gik som jeg ville have det. Men så kom der så en ridelærer over til mig og sagde at det kommer bare nogen gange. Og så fik jeg af vide at jeg bare skulle starte ALLE de stævner jeg kunne fordi tilsidst ville det ikke begynde det store at ride inde på banen.
Nu, lige før jeg rider ind på banen, siger jeg til mig selv 'Jeg kan det her!' Ja jeg ved godt at det er meget nemmer at sige end det er at gøre! Men på en eller anden måde hjælper det.
Jeg siger også til mig selv, til de helt store stævner, jeg er sku lige så gode som de andre der rider rundt på opvarming. Jeg er sku da bedre!
Det handler bare om at sige til sig selv at JEG er vinder! Du skal bare have en masse 'gå på mod'
dec 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 123
Men jeg har altid min trofaste far med som kan fortælle mig , alverdens fif så jeg helt glemmer hvad det var jeg var SÅ bekymret for Men jeg fokuserer på de gange hvor det er gået strålende, så jeg har noget jeg vil leve op til.
Stævne nerver