{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.821 visninger | Oprettet:

Emma F
Emma F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Hjælp til løsning af gåde/kode {{forumTopicSubject}}

Hey alle heste elskere!

Her sidder jeg forgæves og forsøger at løse denne kode/gåde eller hvad man nu vil kalde det.. Jeg har vendt hvert et strå, men jeg er ikke kommet frem til noget..
Håber der sider nogle kreative og kloge mennesker derude!

Se følgende:
Først og fremmest så er dette en foropgave til et spejderløb, hvor der er en historie bag hele løbet smiley

Gåden ses her:
http://www.seditio.dk/foropgave.html
eller her:
https://www.facebook.com/seditioloebet/photos/a.181598742033785.1073741829.167939310066395/346970625496595/?type=1&theater

Jeg har "oversat" skråskriften se her:

"Kaere eksperter,

DIE og undertegnede sætter stor pris på Jeres engagement i vores operation i Aurum

Dette er tiden, hvor vi er nødt til at stå sammen for at redde denne planet, og jeg er stolt af at se hæderlige folk som Jer stille op, når det virkelig gælder. I er eliten, og det er Jer, vi sætter vores lid til, når det handler om vores arts overlevelse.

At begive sig ud på så farefuld og epokegørende en mission kræver ikke blot intellekt, mod og et hjerte af guld, men også det rette udstyr. Vores dygtige medarbejdere har fundet en genstand, som alle bør medbringe, men af sikkerhedsmæssige årsager kan jeg ikke afsløre det her

Følgende oplysninger vil lede jer på vej.

(?) (?) (?) (?-2) .seditio.dk
"Hvad er der for enden af regnbuen?"

Jeg ønsker Jer alle en sikker rejse

Med venlig hilsen

Generalsekretæren for DIE,
Autumn T. Tyler"

Hvis nogen af jer har brug for mere information, så skriv en kommentar smiley Håber i vil hjælpe smiley Kom med alle jeres ideer, da det måske kan hjælpe andre smiley

Mine ideer:
- (?) (?) (?) (?-2) .seditio.dk IDE: Jeg er 70% sikker på det er en hjemme side! De fleste figurer giver mening, undtaget (?-2), men jeg tror det evt. kan betyder: (2 veje - 2) = veje/vej/en vej.
- Hvad er der for enden af regnbuen? IDE: Guld i en krukke = Guld = Guld på latin = Aurum = Opfundet stat Aurum.

Jeg har ialt prøvet 54 hjemmeside adresser, som for mig giver en smule mening..

På forhånd mange tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til løsning af gåde/kode
Kommentér på:
Hjælp til løsning af gåde/kode

Annonce