Dyrelæge og smed Dyrelæge og smed
Hej,
jeg står i en periode hvor jeg måske må få min egen pony.... Men har ikke særlig meget erfaring hvad angår tilknytning til smed og dyrelæge.
Hvordan får man en fast dyrelæge og smed?? Ved godt at det er dårligt formuleret, men hvad gjorde I for at anskaffe en dyrelæge og smed, da I fik jeres første pony/hest?
Og kan I anbefale nogle gode og samtidig billige dyrlæger og smede?
Tak på forhånd!
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
Dyrlæge ville jeg også i første omgang spørge om de andre i staldens oplevelser, det er altid lettere at bruge de fagfolk der allerede er på stedet.
jul 2013
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 5
jul 2013
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.166
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 210 Heste: 7 Emner: 130 Svar: 689
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.729
Min dyrlæge gør fx ik, men heller ik min gamle smed.
Det ville være trælst, at stå med et akut problem, og så ska til at ringe rundt, fordi de ik tar flere ind.
jul 2013
Tak! Det var lige dét jeg søgte viden efter!.. Nu har jeg en god fornemmelse! Tusind tak alle sammen, for jeres gode råd.. Nu er jeg lidt mere klar over tingene
Sorte Sniger: Jo tak! Det skal jeg nok huske at være opmærksom på!
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.629
Men de fleste vil nok foretrække at bruge den samme smed og dyrlæge hver gang, da vedkommende så kender hesten og dig. Jeg synes ihvertfald det er rart, at når jeg ringer til dyrlægen eller de kommer ud, så har de lidt baggrundsviden om mig og hesten, de ved hvad der er blevet lavet osv. - men nu har min dyrlæge så også haft part på min hest, så der er er lidt ekstra viden der. :o)
Men jeg synes da, at når du får din hest opstaldet, at du så lige snakker med de andre om hvad de gør. Det er ret smart, hvis der er flere der bruger den samme, fordi man så ofte får mængde rabat, og kan dele kørslen. :o)
jan 2014
Følger: 19 Følgere: 14 Emner: 17 Svar: 254
Dyrelæge og smed