705 visninger
|
Oprettet:
Egen pony for første gang...? {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal måske engang have min egen/låne en Jeg har haft part i et halvt års tid hvor jeg har lavet det meste (staldarbejde, ridning, jordarbejde osv.) men der er jo stadig ting jeg ikke ved
Hvad gjorde i da i fik jeres første hest? Havde i meget erfaring eller var det rimelig nyt? Hvor fik i hjælp? Andre råd?
Tak på forhånd
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Synes det er en stor fordel at have hesten hos hestekyndige personer som kan hjælpe i dagligdagen og så mener jeg selv at undervisning er et MUST.
apr 2012
Følger: 9 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 628
Efter et halvt til et helt år, så har du fået et bedre kendskab til ridning, og derudover har du en underviser som kender dig. Underviseren kan du får til at hjælpe dig med at finde hest, og så kan du også spørge vedkommende til råds.
Når du så får dig din første hest, så få den opstaldet et sted med flere erfarende hesteejere. De kan hjælpe dig med småting som når hesten skal have skiftet dækken, og hvad du gør ved små skrammer fra fold og lignende.
nov 2013
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 121
Et lille tip
De ting du ikke ved noget om inu kan du skrive ned og sætte op, og når det er du har "lært" det, steget du det ud.
jun 2012
Følger: 46 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 108 Svar: 656
Hvis du skal øbe egen pony, så husk en der ved noget om det! og husk en handelsundersøgelse
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 1 Svar: 83
og jeg har lige fået min første pony for 1 måned siden, inden det havde jeg haft part i 3 år cirka. Det kommer lige så stille, med alt det man skal lære og det er helt klart en hjælp hvis man er opstaldet et sted, hvor der folk der gerne vil hjælpe osv. du kan snakke med dine forældre om det, mine forældre gik først med til det da jeg havde haft part i noget tid!
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
Egen pony for første gang...?