{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Dyrskuer-mønstring/kåring-tøj {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Har aldrig haft et dyr med på dyrskue, så derfor håber jeg at i kan forklare mig det? smiley Men havde tænkt at jeg ville ha' min 3 års med på et tidspunkt.

- Hvad er forskellen på mønstring og kåring? Hvordan foregår sådan et "program" ?
- Hvilken beklædning har man på? Hvor køber i det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrskuer-mønstring/kåring-tøj
  • #1   25. feb 2015 En kåring er selve bedømmelsen indenfor en avlsforening. Mønstring er måden man fremviser den på.

Tøjet varierer fra forening til forening, men hvis det f.eks er noget som store hestedag, så er diskret tøj at vælge. dvs ikke for meget farve og ikke nogen bikinier (har set en blive afvist pga upassende påklædning i bikinitop smiley )

• #2   25. feb 2015 Haha smiley troede ikke der var nogle som kunne finde på at stille op i bikini-top smiley

• #3   25. feb 2015 Hvis det er kåring indenfor foreningen er jeg næsten sikker på at du kan finde alt du har brug for i deres reglement eller noget. Det har vi i shetterne. En mønstring forgår som regel ved at "arbejder på en trekantsbane. Du traver ind til dommerne og stiller op, skridter en lille trekant (halvdelen af hvad du har til rådighed) stiller op, traver hele trekanten, stiller op, og løber ud. I nogle foreninger skal du skridte og trave på en lige linie imod og fra dommerne (skulle jeg ved palominoerne nogle år tilbage) og nogle gange skal de lukkes løs i ridehus og vise alle 3 gangarter. Det er meget forskelligt.

Og bikinitoppen var på et meget varmt roskilde dyrskue... hun så noget fornærmet ud, da hun blev bedt om enten at tage noget mere tøj på eller udgå smiley

• #4   25. feb 2015 kåring er en bedømmelse du kan få i dit avlsforbund.
    på dyrskuer som roskilde bliver din hest ikke kåret men får en bedømmelse.

mønstringen er den måde du viser hesten frem, som beskrevet oven over.

beklædning skal være så diskret som muligt, evt med forbunds farven, vi med fjordheste har hvide bukser og hvid skjorte og så et eller andet gult, gerne slips, og NF har vidst blå polotrøjer.

og så skal man huske at dommerne helst ser at man ikke har bare skuldre, så tanktop eller stropbluser er No-go.

Kommentér på:
Dyrskuer-mønstring/kåring-tøj

Annonce