{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Er det iorden ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er for et par dage siden blev kontaktet af min staldlejer (hende der ejer gården/centeren)
Om at hun er kommet til at love min boks ud til en anden der kommer med 4 heste, som vil have min boks pga hun vil have 4 bokse på stribe.

Det er sådan at jeg har stået på gården i snart 10 år, og altid betalt jeg havde så 2 år hvor jeg var meget syg.
Og fik derfor en gæld den blev så betalt 2013 men fik så lidt gæld fra 2014-2015 jeg har så nu fået gjordt at jeg kan få den betalt og lover det aldrig vil ske igen.

Udover det sagde hun at hun aldrig ville tvinge mig ud af min boks, men alligevel er hun ikke til at rokke, så jeg kan blive i min boks, med min hest.
Fordi den anden dame med de 4 heste ik er til at rokke (og hun ser jo forretning)

Er det iorden og med så kort varsel vi snakker under 1 uge ??
Min hest lider af hoste til tider og kan derfor ik stå alle steder grundet nogen af stederne på gården er dårligere end andre, og jeg jo heller ik råd til de allerdyreste bokse, som ville fungere smiley

Er det iorden er der noget man kan gøre, synes jeg har prøvet at overtale hende, men håber i kan komme med noget ihvertfald jeres mening.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det iorden ?
  • #2   25. feb 2015 Hvad står der i din opstaldningskontrakt?

De steder jeg har stået (og står pt) har staldejer lov til at rykke rundt på hestene, hvis hestene ikke trives ordenligt for at kunne få mest ro i stalden.

Det er ikke helt det samme som dig, hvor du må vige for en anden, men hvis der står i kontrakten at du er tildelt en fast boks, burde hun ikke kunne rykke dig med så kort varsel smiley

• #3   25. feb 2015 Kristine S: Der står her i min kontrakt at de forbeholder sig ret til at flytte rundt på/ bortvise de opstaldede heste, såfrem man finder det påkrævet af hensyn til roen og atmosfæren i stalden.

og min hest laver skam ingen uro og heller ik jeg smiley

• #5   25. feb 2015 Det mest fair ville være, at spørg hestens ejer inden.
    For det ku være, at der var en grund til, at det ik var en go ide, af den ene eller anden oversag.
    Og så må den nye vente, til der byder sig en mulighed.

Jeg blev selv spurgt i efteråret, men var ik helt med på ideen.
    Der blev lavet en anden løsning, pga. 2 hingste og jeg beholdte min boks smiley

• #6   25. feb 2015 Bettemus: Nu laver min jo netop INGEN problemer så derfor tænker jeg jo hun jo netop ik har ret.

Sorte Sniger: Ja, altså hun sprugte mig om jeg ville overveje jeg sagde bare ja for at være flink, men svarede hende derefter at jeg bestemt ikke ville flytte boks.
    og hun lovende ik at tvinge mig ud af den.
    Mandag for jeg så en mail om at, hun ska bruge min boks om onsdagen smiley

• #8   25. feb 2015 Valhall : Det var ik hva hun sagde til mig, så det kan det ik være så havde hun sagt det.
    Det bare fordi damen insiteret meget på det, hvilket andre jo tit gør, men stadig jeg stod der først smiley

• #9   25. feb 2015 Staldejer skal jo også tjene penge, ellers kan man ikke drive en stald.
    Så der er lige lidt mere forretning i at der kommer 4 heste, og at ejer til de heste gerne vil have dem tæt på hinanden er der nok en god grund til.

Hvad har staldejer tilbudt dig i stedet for den boks ?

• #10   25. feb 2015 2 bokse, hvor han ik kan stå pga hans hoste og at han er blind på det ene øje, hvor han ik må stå i udebokse også ska han ik stå hvor rideskole hestene står, da han før har stået der, som gav ham meget stress smiley
    Derfor han står hvor han står, det eneste andet sted han kan stå er i dyreste bokse.

Men det er også mere princippet i at hun lovede mig ik at tvinge mig ud af boksen også får jeg lige pludselig 2 dags varsel smiley

• #11   25. feb 2015 Du kunne jo høre om du nu hun VIL flytte dig kan få en af de dyrere bokse til den pris du giver for din nuværende indtil du evt kan komme tilbage til din nuværende?

Synes dog det er dårlig stil af staldejer, men der er desværre ikke meget du kan gøre ved det.

• #12   25. feb 2015 Du må jo forklare hende dit problem med de skavanker din hest har, og om hun ikke kan flytte en anden hest måske?

• #13   25. feb 2015 Tinna: Det kunne self prøves men jeg tvilver de koster 1000 kr mere end den jeg har nu smiley

Team Memories: Det har jeg skam prøvet, især den med udeboksen, hvor hun så bare begynder at snakke, om været bliver bedre, men den kan ik tåle det når det blæser meget eller regner en del, så ville jeg stå med dyrelægeregninger istedet.
    Men hun er lidt oppe i alderen og hun snakker bare om jamen at det bliver bedre vejr, men ja der vil jo stadig være dage hvor vejret er som det er selvom foråret er på vej.

Idag som er den dag hun ska bruges hans boks, bliver han heldigvis flyttet over til en boks i samme staldafsnit, men desværre kun for 1 mdr, da den er optaget fra april, udover det ska jeg så lige betale 700 kr mere den mdr smiley

• #14   25. feb 2015 Du kommer nok til at se det i øjnene, at du skal vist finde en ny stald til din hest.

Der kommer desværre ikke en holdbar løsning på problemet, uden det kommer til at gå ud over din hest, eller din økonomi. smiley

• #15   25. feb 2015 Stutteri: Ja, det kan jeg se på at jeg allerede skulle rykke boks idag, men mere om jeg kan gøre noget indtil d. 1 april hvor han igen ska rykkes
    (den boks han kommer i nu, er ok faktisk større men så lige 700 kr om mdr dyre, hvis jeg havde mulighed for det, ville jeg bare spare de 700 kr ind hver mdr, til at kunne stå i den fremover indtil min egen en dag forhåbenlig bliver ledig igen.
    Men den skulle bruges d. 1 apil smiley )
    Desværre har jeg ik lige 1000 kr om mdr, til de dyreste bokse, da jeg så også ska skaffe et ekstra staldskab udover.

• #16   25. feb 2015 Nej når hun tvinger dig i en dyrere boks allerede nu som du så skal betale 700kr for, så virker det andet ikke sandsynligt..

Jeg havde nok flyttet hesten (for mig virker det lidt som om du bliver smidt ud, hun giver dig jo stort set ikke andet valg), det lyder ikke som et sted jeg vil være når du bliver omplaceret på den der måde uden at hun lytter til dig overhovedet. Især ikke med de ekstraudgifter der..

• #18   25. feb 2015 Hun har jo ret til det, men hun skal jo bare sørger for at din hest så står et sted hvor den ikke hoster da det ellers ikke er fair over for din hest og det ikke ville være godt for den:)

• #19   25. feb 2015 Jeg kan simpelthen ikke lure hvordan en hest ikke kan tåle at stå i udeboks.....

• #20   25. feb 2015 Hvis den har nemt til forkølese og hoste, kan den ikke tåle at stå i udeboks.
    Min Bounty kan heller ikke tåle det, han bliver snottet med det samme.

• #21   25. feb 2015 Så er det fordi der er træk og det skal der jo ikke være i en udeboks....

• #22   25. feb 2015 Kan du ikke lade hesten gå med regndækken i udeboksen? Tænker da at udeboks må være optimalt i forhold til hoste.

• #23   25. feb 2015 Den har stået i udeboksen før netop for at se om det kunne lade sig gøre for 2 års tid siden, men det kunne det ik han hoster mere og ska dermed have dyre og spcielt foder, også får han øjenbetændelse af meget stærk vind jeg har desværre en lidt sart hest der smiley
    Dyrlægen har direkte sagt til mig, at han ik må komme på fold, ved for meget blæsevejr.
    Det er de så vant til i stalden fordi han har stået der i 6 år.

Kommentér på:
Er det iorden ?

Annonce