705 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Underholdning i boks.. Underholdning i boks..

Hej HG smiley

Jeg står i det problem at min hest keder sig i boksen når han står inde.

**Først skal det siges, at min hest står så meget ude som muligt.**

Min hest har det som sagt med at kede sig i boksen og det løser han så med at stå og æde træet rundt i boksen... Jeg er ret tom for ideer om hvad jeg skal gøre for at underholde ham i boksen..

- I boksen har jeg hængt en Likit boredom breaker , men den spiser han på under ti minutter....
- Han får så meget hø som han nu kan spise på den tid han er inde.

Er der nogen af jer kreative mennesker som har ideer til at få ham til at stoppe med at spise sin boks? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underholdning i boks..
  • #1   19. feb 2015 Følger lige med smiley

• #2   19. feb 2015 Har han tremme hele vejen rundt i boksen? Hvis han har kunne du evt. Ligge en jolly Ball ind i boksen, men hvis han ikke har tremme kunne du hænge en op i en snor smiley

• #3   19. feb 2015 Jeg har hørt at når de spiser træet rundt i kanten, så er det fordi de mangler salt smiley

Men hvad med at gemme noget godbidder rundt i boksen så han skal lede efter dem? Nogen der dufter meget kraftigt selvfølgelig smiley

• #5   19. feb 2015 I forhold til at få ham til at stoppe med at bide i træværket, så kan du sprøjte bid-stop på smiley . Min hest havde den ide at skulle køre tænder på metallet i en boks hun engang stod i, og det stoppede hun hurtigt med efter jeg havde sprøjtet det på smiley .
    I forhold til legetøj er der så ikke sådan nogle bolde osv ?
    Måske du kunne hænge høet i et hønet med små huller ? Så den bruger tid på at få det ud smiley .

• #6   19. feb 2015 -Hø-net.

-En bold.

-Hø-net med gulerødder inden i.

-Slat sten, ville jeg helt sikkert give ham ind i boksen.

Hø-nettet ville jeg anbefale at du måske køber et med små "huler", så det tager længere tid og spise smiley

• #7   19. feb 2015 Nicoline: Han får salt i sin mad, så det mangler han ikke. smiley Godbidder er en ret god ide, bortset fra at han er meget dårlig til at være renlig..:(

Trine L: Hønet er ejeren af stalden totalt imod, da der engang har været en hest som har siddet fast. Så lige så snart man hænger et op, bliver man pænt bedt om at pille det ned igen - det er forsøgt! smiley

• #8   19. feb 2015 Så har det helt sikkert været fordi nettet har hængt for langt nede.

Hesten muligvis har stejlet inde i boksen og været stresset.

Men i bund og grund er det jo din hest, så du må jo selv bestemme om at du hænger høet op eller ej smiley

• #9   19. feb 2015 Selvom han får salt i sit foder så sæt evt en sten op min hoppe hun slikker på den hele tiden når hun er i boksen !! Den er sten sikker

først en tot wrap
    så hele svineriet ned i vand spanden
    og så slikke på salt stenen

Så prøv de koster heldigvis ikke så meget smiley

• #10   19. feb 2015 Tak for svar. smiley

• #11   19. feb 2015 Man kan putte noget på træet, som gør, at de ikke spiser og gnaver i det (kan dog ikke lige huske hvad det hedder, men det kan købes i de fleste hestebutikker) ellers vil jeg helt klart anbefale en jollyball (de kan købes i mange forskellige størrelser) smiley

• #12   19. feb 2015 Ellers evt. Så kan du sprede maden i hans boks (gulerødder har jeg brugt), så den skal bruge tid på at finde noget smiley

• #14   19. feb 2015 Giv den rigeligt hø, så den altid har det at tygge i?

• #15   19. feb 2015 Jeg har til min unghest :
    himalaya saltsten
    jollyball
    mht. Hønet er hestens anatomi sådan, at den bygget til at spise med hovedet nede ved "jorden". Altså ikke over jorden, som den gør i et hønet eller i en krybbe. Hvis det skulle være anatomisk korrekt. og så har jeg også en lucerne/hø/godbid som vejer 3 kg, som er sammenpresset som hun skal stå og gumle i og en lakridssliksten smiley

• #16   19. feb 2015 Jeg så på et tidspunkt en, som hængte nogle æbler på en snor og så hængte det op i loftet så det hang frit ned. Det gjorde det mere besværlig for hesten at spise det, så den brugte længere tid (+ den var underholdt).

Jeg har sommetider gjort det at jeg allerforrest i boksen (hvor de somregel ikke sviner) rydder bunden for strøelses (bare 10-20centimeters bredde helt forrest) og så spredt en stak gulerødder ud der - det giver også underholdning i noget tid.

Min hest er desuden meget glad for sliksten (spiser dem på kort tid), så jeg købte en stor 10 kg saltsten og hang den i en snor så den kan bevæge sig lidt - den bliver også brugt flittigt. smiley

Så er der som nogle andre skriver, nogle der bruger bolde der hænger eller oppustelige bolde på jorden - min erfaring er dog ikke så god med dette.

Der er også flere der hænger tykke grene op (HUSK AT DET SKAL VÆRE NOGET HESTEN KAN TÅLE - google det), så vil hesten knave i barket på grenene og både blive underholdt og få nogle vitaminer og andre stoffer, som den måske ikke ellers ville få.

God fornøjelse til dig og din hest smiley

• #17   19. feb 2015 Desværre er min hest så "klog" at den har regnet ud hvordan den skal spise ting der hænger i boksen.. Det tager 10 sek at få noget spist for ham..

Jeg har haft saltsten hos ham, men han rør den ikke.

Jeg giver den så meget hø, som han kan spise. Ofte ligger der meget tilbage når der skal muges ud morgenen efter.

Synes jeg har prøvet en del af alt det spise-"halløj", men det tager meget kort tid for ham at få det spist og så er underholdningen ret hurtigt væk igen.

• #18   19. feb 2015 Find nogle halv-store træstykker og lig i boksen, så kan han bide lidt i dem (:

• #19   19. feb 2015 Det ødelægger bare hans i forvejen frygtelige tænder smiley

• #21   19. feb 2015 Der er ikke løsdriftsmuligheder på gården og har ikke i sinde at flytte. smiley

Kommentér på:
Underholdning i boks..

Annonce