{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

partkontrakt hvad synes i ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Ja, jeg har et par gange da jeg har en lille pony, så rytterne enten bliver for store eller finder ud af de gerne vil have/får deres egen hest/pony, og da min ikke er til salg, kan de aldrig købe ham.

Derfor har jeg tit parter der holder op i slutningen af måneden, eller rettere giver besked på at de stopper pr. d 1 hvilket de altid melder ud enten 2-5 dage før eller maks en uge før.
Altså næsten lige før de ska betale igen.
Hvilket er ret træls for mig, et er at jeg ska finde en til at ride ham, har altid en del piger der med glæde gør det for lidt staldarbejde eller gratis når jeg slet ik har tiden, så de ikke ska betale noget.

Men da jeg her de sidste par månedere er lidt mere afhæning af min parts indkomst som udelukkende går til min pony, altså deres parthest såsom smed, dyrlæge osv.
Så er det en smule irriterende.
Derfor har jeg tit overvejet en part kontrakt hvor der min. Skal være en mdr opsigelse.

- Er det fair ?
- Har i andre partkontraker ? (tænkte nemlig at tage andre punkter med)
- Hvordan ser jeres partkontrakt ud hvis i har en ?
- Gode punkter at have med.

Det skal sige mine partrytter til min pony er ca mellem 8-11 år så det er mødrene somrelgt jeg snakker med til dagligt.

Håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  partkontrakt hvad synes i ?
  • #2   19. feb 2015 Bettemus:
    Tænkte f.eks.

- Ønskes parten at opsige sin part skal dette gøres med minimum 1 mdr. opsigelse, f.eks. bliver parten opsagt d. 17 feb skal parten stadig betales d. 1 marts, også selvom hesten ikke bliver reddet i denne periode, af parten, som parten og ejeren aftaler.

-Kommer der evt. (slemme) konklifter eller lign mellem part og ejer, kan ejeren til hver en tid opsige med dag- dags opsigelse, hvis hun/han synes hesten bliver behandlet forkert, eller lign.
    Pengende bliver ikke renfunderet, medmindre parten ikke har haft part i mindre end 7 dage .

- Parten koster …. om mdr for …. antal dage om ugen.

- Melder parten sig syg, for man ikke penge tilbage min ny dag istedet for den anden kan evt findes, hvis det passer begge partner.

- Ønsker parten at starte stævner (kun dressur) så skal man sige det til ejeren først i god tid.

- Hvis stævnedagen er udenfor partens dage, skal der gives ok for at få den dag, hvis dette ikke er muligt, kan parten desværre ikke starte.

- Parten skal altid sige hvis en sko sidder løs, hvilket vil realsutere i at hesten ikke kan rides den dag.

- Parten skal altid gøre ejeren opmærksom på, hvis hesten har ødelagt udstyr, sår, løse sko, halthed/urengående, eller lign. Til ejeren med det samme, så ejeren kan, få det iorden så hurtigt som muligt.

(Dette er kun for hestensskyld)
    Hesten må anvendes til:

Dressur
    Lette skovture
    Dressurstævner

Hesten må kun benyttes og rides af parten Navn : og ejeren :
    i såfald at man ønsker at en veninde eller anden må få en ridetur, skal ejeren man have ejerens tilladelse først.

Hesten må ikke andvendes til (indtil andet er aftalt)
    - Spring

Udstyret må ikke lånes ud, medmindre der er givet tilladelse for ejeren.

Tænkte noget i den stil, ved ikke om det er for meget eller der mangler noget ? smiley

• #4   19. feb 2015 Mine parter er så unge alderen er 8-11 år somrelgt da han er så lille, så jeg ser det er dressur eller skovture de rider, da det andet er noget jeg selv gør spring, dressur og jordtræning, self mountaingames og ponygames som nogen holder på vores gård, ska jeg også lige havde skrevet at han ikk må. (Da jeg synes det skader benene) smiley

Men du må da meget gerne lave en pænere opstilling hvis du har ideer nu var dette også mere et udkast smiley

• #5   19. feb 2015 jeg har altid kontrakt når jeg har parter inde.

i kontrakten er skrevet hvad prisen er og hvad de må og ikke må, og selvfølgelig hvornår der kan opsiges

• #7   19. feb 2015 Den er super god bettemus, den vil jeg bruge tak smiley

• #10   19. feb 2015 Normalt synes jeg, det er fair med gensidig lige lang opsigelsesperiode.. Du kan jo evt. skrive, at der som udgangspunkt er en måneds opsigelse fra begge sider, men at du(ejer) i tilfælde af vanrøgt eller misbrug fra partens side kan opsige med øjeblikkelig varsel..

• #12   19. feb 2015 True.. For mig handler det bare om at parten skal føle, at han/hun også har rettigheder. Du er selvfølgelig stadig selv dommer over, hvad der skal ske med din hest, men det er da lige så rart for parten som udgangspunkt at have en måned som det er for dig smiley Hvis du vælger at holde fast i den øjeblikkelige opsigelse ville jeg dog vælge at lave en pengene-tilbage-løsning.

• #15   19. feb 2015 Ja, jeg vil nok nævne at hvis det bare er alm part opsigelse evt pga bedre part der vil det jeg vil have min pony frem i dressuren nemlig, så er det self en mdr opsigelse, det eneste er jeg før har haft en ponymor, med en meget hård tone, hvor jeg var lidt bekrymret hvad de kunne finde på med min pony, derfor jeg tænker dag til dag opsigelse fra min side smiley

• #16   19. feb 2015 Det er også helt fair på den måde smiley

Kommentér på:
partkontrakt hvad synes i ?

Annonce