partkontrakt hvad synes i ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Ja, jeg har et par gange da jeg har en lille pony, så rytterne enten bliver for store eller finder ud af de gerne vil have/får deres egen hest/pony, og da min ikke er til salg, kan de aldrig købe ham.
Derfor har jeg tit parter der holder op i slutningen af måneden, eller rettere giver besked på at de stopper pr. d 1 hvilket de altid melder ud enten 2-5 dage før eller maks en uge før.
Altså næsten lige før de ska betale igen.
Hvilket er ret træls for mig, et er at jeg ska finde en til at ride ham, har altid en del piger der med glæde gør det for lidt staldarbejde eller gratis når jeg slet ik har tiden, så de ikke ska betale noget.
Men da jeg her de sidste par månedere er lidt mere afhæning af min parts indkomst som udelukkende går til min pony, altså deres parthest såsom smed, dyrlæge osv.
Så er det en smule irriterende.
Derfor har jeg tit overvejet en part kontrakt hvor der min. Skal være en mdr opsigelse.
- Er det fair ?
- Har i andre partkontraker ? (tænkte nemlig at tage andre punkter med)
- Hvordan ser jeres partkontrakt ud hvis i har en ?
- Gode punkter at have med.
Det skal sige mine partrytter til min pony er ca mellem 8-11 år så det er mødrene somrelgt jeg snakker med til dagligt.
Håber i kan hjælpe
okt 2007
Følger: 121 Følgere: 120 Heste: 3 Emner: 329 Svar: 2.315
Tænkte f.eks.
- Ønskes parten at opsige sin part skal dette gøres med minimum 1 mdr. opsigelse, f.eks. bliver parten opsagt d. 17 feb skal parten stadig betales d. 1 marts, også selvom hesten ikke bliver reddet i denne periode, af parten, som parten og ejeren aftaler.
-Kommer der evt. (slemme) konklifter eller lign mellem part og ejer, kan ejeren til hver en tid opsige med dag- dags opsigelse, hvis hun/han synes hesten bliver behandlet forkert, eller lign.
Pengende bliver ikke renfunderet, medmindre parten ikke har haft part i mindre end 7 dage .
- Parten koster …. om mdr for …. antal dage om ugen.
- Melder parten sig syg, for man ikke penge tilbage min ny dag istedet for den anden kan evt findes, hvis det passer begge partner.
- Ønsker parten at starte stævner (kun dressur) så skal man sige det til ejeren først i god tid.
- Hvis stævnedagen er udenfor partens dage, skal der gives ok for at få den dag, hvis dette ikke er muligt, kan parten desværre ikke starte.
- Parten skal altid sige hvis en sko sidder løs, hvilket vil realsutere i at hesten ikke kan rides den dag.
- Parten skal altid gøre ejeren opmærksom på, hvis hesten har ødelagt udstyr, sår, løse sko, halthed/urengående, eller lign. Til ejeren med det samme, så ejeren kan, få det iorden så hurtigt som muligt.
(Dette er kun for hestensskyld)
Hesten må anvendes til:
Dressur
Lette skovture
Dressurstævner
Hesten må kun benyttes og rides af parten Navn : og ejeren :
i såfald at man ønsker at en veninde eller anden må få en ridetur, skal ejeren man have ejerens tilladelse først.
Hesten må ikke andvendes til (indtil andet er aftalt)
- Spring
Udstyret må ikke lånes ud, medmindre der er givet tilladelse for ejeren.
Tænkte noget i den stil, ved ikke om det er for meget eller der mangler noget ?
okt 2007
Men du må da meget gerne lave en pænere opstilling hvis du har ideer nu var dette også mere et udkast
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
i kontrakten er skrevet hvad prisen er og hvad de må og ikke må, og selvfølgelig hvornår der kan opsiges
okt 2007
feb 2008
Følger: 41 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 833
feb 2008
okt 2007
feb 2008
partkontrakt hvad synes i ?