927 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hest som taber sig? Hest som taber sig?

Hej alle søde HG'er

Jeg har et spørgsmål, Silas min pony taber sig om vinteren, (det gør alle heste måske) men sidste år var det slemt, der var han sådan set kriminel tynd. Han har tildels til forfangen, forrige sommer havde jeg nær mistet ham fordi jeg ikk opdaget det i tide, men fik ham heldigvis på rette vej igen, så derfor er jeg også lidt skeptisk med hans mad, og især når han står på græs fold. Han får selvfølgelig foder, men nu er han begyndt og tabe sig lidt igen, har i nogen gode råd til hvad jeg kan gøre? Især nu hvor han nemt kan blive forfangen, om sommeren i de slemme måneder har han mundkurv på om dagen og få den af om aften og natten. Men om vinteren taber han sig, og vil helst ikk ende med at han kommer til at se ud som sidste år.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest som taber sig?
  • #1   14. feb 2015 Hvornår har han fået tjekket tænder?

• #2   14. feb 2015 Hvor meget hø får den?

• #3   14. feb 2015 Det har da intet med hans tænder og gøre? Han spiser som normal, og er et stort madøre. Og altid den første som er færdig med at spise. Han får en ramme eller hvad man nu kalder dem i hø ballerne både morgen og aften og eftermiddag. Men sidste år da han tabte sig så meget var han helt oppe på 8kg hø om dagen som dyrlægen sagde han skulle. Og der fik han også tjekket tænder osv ...

• #4   14. feb 2015 Tænderne har yderst meget at sige! Tygger den ikke sin mad ordentligt, kan den heller ikke udnytte det ordentligt. At den er hurtigst færdig er ikke noget målbart. Jeg kan også spise min mad utrolig stærkt - det betyder absolut ikke at det sundt eller det mest optimale
    Helt oppe på 8 kg. Jeg tænker umiddelbart ikke at 8 kg er voldsomt. Nu ved jeg ikke hvilken hest du har, men næsten lige meget hvad, ville jeg give den 8 kg igen.

• #5   14. feb 2015 Det hun sagde ^^

• #6   14. feb 2015 på rideskoler er 8 kg meget. Men her hjemme er 8 kg ingenting. den skal have alt det hø / wrap den kan spise. Så skulle den kunne holde huld. hvis du rider den meget. ville jeg foder med et foder uden for meget sukker. Men alligevel et godt energi indhold.

• #7   14. feb 2015 Når han har tendens til forfangenged skal du undgå sukker i foder det er blandet andet melasse og stivelse er også noget skidt så undgå for meget korn. Jeg ville nok fodre med noget godt hø gerne noget der var analyseret så du kender sukker indholdet og så fodre med roe piller uden sukker tilsat vitamin og mineraler. Og så skal han bare ha alt det hø han kan tygge i sig smiley en hest natur er at æde 16timer i døgnet smiley så der ryger noget hø indbords smiley

• #8   14. feb 2015 Evt fået tjekket op på orm også smiley

• Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #9   14. feb 2015 Den hest bliver ikke forfangen af at du øger hømængden. Og hvis du fodre "ordenligt" - altså uden sukker og stivelse osv.

• #10   3. mar 2015 Ved godt at han ikk bliver forfangen igennem hø. Dyrlægen har sat ham op på 8 kg hø om dagen igen.

• #11   1. apr 2015 Den lyder som om den har orm

Kommentér på:
Hest som taber sig?

Annonce