17. apr 2010 Følger: 93 Følgere: 90 Heste: 2 Emner: 72 Svar: 780
Anbefaling af bid evt HS {{forumTopicSubject}}
Hej
Sagen er den at vi overvejer at prøve et andet bid til min pony. Pt går hun med et 3-ringsbid men har stortset altid tøjlerne i den store ring, de sættes kun ned når jeg har brug for det (pga af skadet rytter ).
Det sidste stykke tid har jeg haft lidt problemer med at få hende til at suge på bidet, lidt som om hun synes det er for kedeligt.
Vores DV vallak fik et HS ophængsbid med sensogan som bare fungerede helt perfekt for ham, derfor overvejer vi at prøve endnu et HS bid til min pony. Men hvilket vil I anbefale? Såvidt jeg kan se laver de ikke 3-ringsbid fra HS, derfor vil jeg høre hvad I kunne forslå
På forhånd, tusind tak for hjælpen!
/Nicoline
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
Jeg har et B-ringsbid level 2 tungefrihed til min og det fungere simpelthen bare så fint! Når jeg rider dressur kan jeg ride på rigtig lette signaler og så er det et blødt bid, men når jeg springer har jeg brug for lidt ekstra og der fungere det også bare super.
Hvis jeg husker rigtigt, så er det et almindeligt B-ringsbid på lette signaler og har stangeffekt når der bliver taget ved, så det er lidt multifunktionelt .
Anbefaling af bid evt HS