{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.381 visninger | Oprettet:

Hestemennesker....suk >:( {{forumTopicSubject}}

Synes det er stort set ligemeget hvilken rideskole eller hestepension man kommer ud til, så er der ikke andet end drama og ballade. Så af ren og skær nysgerrighed, hvilken slags ballade er der hvor jeres heste står?

Det er så vildt SÅ stor forskel, der er på hestemennesker. Vi bliver ALDRIG enige. Mon der findes en sportsgren, hvor der er lige så meget drama, skænderier, tilsvinelse, beskyldninger og bagtalelse???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestemennesker....suk >:(
  • #5   6. feb 2015 Ingen drama hos os. smiley Har hesten stående hjemme og der er kun mig og mine forældre som kommer i stalden så har ikke rigtig fnidder smiley

• #6   6. feb 2015 Der hvor min pony står er der aldrig nogle store skinderier eller drama.
    Alle er søde og hjælpsomme:)

• #7   6. feb 2015
    En ting er at være uenige og gøre tingene forskelligt, en anden ting er at lade det komme til udtryk og behandle folk skidt/anderledes e.l på grund af det man mener/synes/er uenig i ;o).

Der er intet galt i og være uenig - det der med og være enige hele tiden om alting kan man jo ikke rigtigt, heller ikke uden for hesteverdenen ;o).

Men jeg står i en vældig skøn stald - vi er forskellige, har forskellig tilgang til tingene men det er nu ikke noget der gør at der er nogen, der ikke kan snakke med hinanden eller andet :o).

• #8   6. feb 2015 Yasmin, ja typisk folk, der ikke kan/vil forstå at også heste er forskellige og mere eller mindre følsomme.

• #9   6. feb 2015 For at komme væk fra alt det har vi lejet en stald så vi selv bestemmer det hele.. Er træt af alt det fnidder der er.. Så giver man for meget wrap, så giver man for lidt o.s.v.

Sådan nogen uenigheder om alt gør det virkelig svært at have lysten til at komme i en stald.. Så er glad for den frihed jeg har nu..

• #10   6. feb 2015 Heldigvis er der intet hos os smiley vi er også kun 3 i stalden, og så er det jo min egen stald smiley

• #13   6. feb 2015 Ingen drama her

• #14   6. feb 2015 Der er heldigvis ingen drama hvor jeg står nu.. Der er kun mig og staldejer og vi har det super godt sammen.

Men jeg ved præcis hvad du snakker om.. Jeg har også tidligere stået på en rideskole hvor der ikke var til at holde ud at være pga drama, bagtalelser og sådan.

• #15   6. feb 2015 Min hest står på landbrugsskolen så der er jo en masse unge tøser, og et par lærer der ikke er der når man har behov for dem...
    Det største af vores problemer er staldvagten, lærerne bliver ved med at læsse mere af på os elever, men det er direkte umuligt for os at nå 4-5 timers staldvagt + skole, egen hest og at være bare en smule social... x_x

Også er der nogle der skal bagtale og være nogle rigtig gimper overfor de andre, men ja alt i alt så er der næsten noget nyt små-drama hver uge.

Men der hvor jeg stod før, var det største problem da jeg havde glemt at skrive på at jeg havde taget en pakke spåner, den måtte jeg pænt betale for i næste måned - hurtigt og elegant ude af verdenen! smiley

• #16   6. feb 2015 Ikke det mindste hvor jeg står. smiley
    Det er staldejer og hans datter på 10, og en opstalder mere, som aldrig er der, så har det som om jeg er den eneste, udover ejer og hans datter, hvilket passer mig fint. smiley

Og for at svare på dit spørgsmål: seriøse hunde og katte mennesker (altså dem der går på udstilling), er du tosset der er nogle frygteligt typer imellem. smiley

• #17   6. feb 2015 Jeg tror jeg har det meget nemt, da jeg er den ældste og mest erfarende rytter i stalden (ud over ejer af gården selvfølgelig) Jeg er 18 snar 19 og de andre ryttere er mellem 13 og 14, men undtagelse af en der er hyggerytter og en del ældre end jeg (ikke dermed sagt at personen ikke er erfaren!) Så det eneste jeg har oplevet var mobberi/bagtalen mellem de yngste piger og det var der intet af når jeg var i stalden for det finder jeg mig ikke i og det får de også af vide. Jeg undeviser en gang i mellem og har også haft fat i ørene på et par tøser ser brugte hestene og hjælpemidlerne dertil lidt for flittigt efter min mening. Så der kom en raprimente og det blev sagt til stald ejeren, ellers har jeg ikke oplevet nogen form for drama eller lign. Det er dejligt at der er respekt for henanden i stalden. (vi er så også pt kun 4-5 heste og 5-6 ryttere i alt)

Kan dog huske da jeg var yngre og gik på rideskole, jeg var altid udenfor, fik ikke rigtig nogen venner og var usikker på nye heste. Så det var ikke den bedste tid for mig . . . Det er heldigvis overstået nu og skal ikke tilbage dertil igen.

• #18   6. feb 2015 I min venindes stald der er der et par "kramper" som altid skal hakke på alle andre. Sidst vi var derude var der en som råbte og skreg fordi min veninde ikke havde fejet før hun skulle ud at ride. En anden råbte og skreg fordi hendes hest blev lukket ind til sidst. Sådan nogle mennesker burde bare ikke stå i en stald med andre mennesker. Jeg har ikke selv erfaringer med sure mennesker i stalden, da jeg ikke har nogen hest nu smiley (skal hente en i næste uge)

• p
    p Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 23
    #20   6. feb 2015 Er super heldig med, kun at være omgivet med dejlige mennesker og heste nu. Men har også oplevet det du skriver om. Mit liv er forkort til forsmået heste piger

• #21   6. feb 2015 Den rideskole jeg stod på, var så ... Forfærdelig. Folk blev mobbet, folk stjal fra hinanden, folk begik hærværk på hinandens heste - ting som at klippe pandelokken af en andens hest ... Jeg har fået fobi for at besvare telefonopkald, social angst og en generel fobi for at snakke med andre mennesker, som ikke er nære venner.

Jeg flyttede så ud på en rigtig dejlig gård, hvor jeg står nu. Det er frit, åbent og folk er super venlige!! smiley

• #23   6. feb 2015 Pt. er der kun mig som eneste pensionær hvor min hest er opstaldet. Jeg kommer fint ud af det med staldejer, så ingen drama her smiley

• #25   6. feb 2015 Ingen drama hvor jeg er nu. Der er kun 5 heste i stalden, og vi er kun 3 opstaldere ud over staldejer. Vi er alle ret enige om hvordan man har hest, og de ting vi ikke er enige i tilpasser vi bare, så alle kan leve med det. Jeg er SÅ glad for at stå der hvor jeg gør nu.

• #28   6. feb 2015 Der foregik også "hærværk" på hestene hvor jeg stod før..
    Fx var der to der var uvenner så den ene nægtede at tage den andens hest med ind selvom den så blev efterladt alene ude. Og hun ville ikke skrive eller ringe til ejer.
    Det kom så vidt på et tidspunkt at hun ikke ville fodre den når hun havde vagt.. Og hun forbød hendes datter at fodre den! Så kørte hun bare forbi med fosrevognen og lod den stakkels hest stå helt forvirret uden foder eller hø!

• #29   6. feb 2015 Kristina M, ja det er lige nøjagtigt sådan noget pis, at man oplever ude omkring :-s WTF

• #30   6. feb 2015 Ja, det var fuldstændig sygt!! Jeg husker det ikke så tydeligt, jeg var ikke meget ældre end 12 år, men jeg var fuldstændig .... Amen, jeg har ingen ord smiley

• #32   6. feb 2015 Er helt enig ... Har intet pænt at sige om det sted eller de mennesker, som var der ....

• #33   6. feb 2015 Problemet ligget jo i, at vi alle sammen vil det bedste for vores heste - og andres! Når vi så ikke kan finde ud af at holde vores meninger for os selv, så har vi balladen smiley

• #34   6. feb 2015 Jaa, ved os er der en dame som har taget flere ting fra os andre smiley

• #35   6. feb 2015 Ude hos os er der selfølgelig nogle der ikke kan lide hinanden men det vil der jo være alle steder... Men hvis man bare lader vær med selv at skabe noget plejer der ikke rigtig ag være noget i hvert fald ikke mod en hvis man kan sige det:) det er så træls at der er så mange steder hvor der er alt det der lort! Især på stævnepladser rundt omkring

• #36   6. feb 2015 altså der hvor jeg står nu er skønt! smiley Det er et privat sted med kun 5 personer derude smiley

Vælger altid private opstaldningsteder efter at have kendt den lokale rideskole i flere år.

Efter flere års, tøsefnidder, bagtaleri, skældsord, dårlig hesteholdning, stressede heste og jeg ved ikke hvad. Så knækkede psyken. skal aldrig mere have min heste på rideskole igen, ikke efter hvad jeg har set, og hvad jeg desværre efterlignte da jeg troede det var det rigtige.

Vil ikke mene hestefolket var det værste. det var til at leve med.
    Men hestene skal behandles godt. og det har jeg ikke set hvis personer gøre endnu.

men ja. det er simpelthen forfærdeligt hvad der kan blive sagt.

• #37   6. feb 2015 Ja det er sørgeligt at folk kan få sig til at lade det gå ud over et stakkels dyr.. Det er jo for h... Ikke hestens skyld at man er uvenner med ejeren!
    Det er der desværre nogle mennesker der ikke forstår

• #38   6. feb 2015 Jeg har ingen problemer i den stald jeg står i! Jeg er kun part, og ejeren af stedet ejer alle fire heste. Så vi er kun to smiley

Fra på mandag af kommer der dog en opstalder med to islændre, glæder mig meget til at se hvordan det kommer til at blive smiley

• #39   6. feb 2015 Ingen drama hos os, heldigvis:) Jeg skiller mig ud fra de andre i stalden, da jeg rider frem og ned, og efter biomekaniske principper, samtidig med, at jeg går meget op i jordarbejde. De andre i stalden rider mere traditionelt. Men jeg oplever aldrig sure miner, at blive set ned på eller noget i den retning. Tværtimod er folk altid interesseret i hvordan det går med mig op hyppen smiley

• #40   6. feb 2015 vi har heldigvis nærmest heller ingen drama i stalden, vi er 11-12 tøser i alderen 11-45 og det fungetrt bare super godt, ydermere rr vi en god blanding af discipliner også.

har dog også stået steder med bagtaleri og andet drama, godt man bliver ældre.

• #41   6. feb 2015 Synes vi har et ret godt sammen hold i vores stald. Så længe man passer sin hest ordenligt så sker der ikke noget drama. Der var lige en overgang der var meget drama fordi en ny ikke var særlig god til at passe hendes hest og altid lige i sidste øjeblik bad os andre om at ordne den også videre, den går altså ikke længden. smiley

• #42   6. feb 2015 Ingen drama her udover at rytterene fra rideskolen eller nabogjorden bruger vores ridesti rundt om folden som gallop sti smiley Det stresser vores heste og vi har også set dem ride rundt i naboens juletræs mark, hvor der egenligt er en afspærring på..jaja..
    På min gamle rideskole har jeg dog læst (i den lokale avis endda :D) at to opstaldere var kommet sådan seriøst oppe at slås, pga noget hø..politet var vidst nødt til at komme tilsidst..herregud smiley

• #43   6. feb 2015 Vi har vist ik noget ved os.
    Det er stille og roligt, "staldejer" gider slet ik fnidder, det er opsigelses grund.

Men har før været på rideskoler, hvor det ik gik stille for sig.
    Snobberi over alt, så er det, det forkerte mærke, så er det den forkerte race, så ka man ik ride.
    Og har stået et sted, hvor staldejer selv var en kæmpe røv, der var jeg heldigvis ik længe!!

Hærværk har jeg heldigvis aldrig oplevet, gud forbyde det.
    Og at lade sit had til en person, gå ud over hesten, er fuldstændig hjernedødt.
    Udsmidningsgrund pr. omgående!!!

• #44   6. feb 2015 Hm, synes nu ikke rigtig der er drama - altså der er da altid nogle man kan lide mere end andre, men jeg kan faktisk lide alle her på stedet vist. Vi er nogle lidt forskellige ryttere - lige fra DM i dressur rytter til lille mig der stadig rider pony som voksen - måske er kodeordet kage - det får alle i godt humør smiley

• #45   6. feb 2015 Der hvor jeg har mine ene hoppe ståenden der har jeg stået i 8 år, i den tid har jeg kun 2 gange oplevet, at det ikke har været muligt at nå til enighed. selvfølgelig kan vi være uenig, men vi er gode til at finde kompromiser der virker for alle, så ingen fnidder her.

• #47   7. feb 2015 Ikke rigtig noget drama hvor jeg står smiley
    Vi er 5-6 mennesker i stalden, og der er aldrig rigtig noget smiley
    Der er en som godt kan blive lidt mopset, men måske det er fordi hun er ved at blive teenager smiley

• #48   7. feb 2015 Jeg står opstaldet privat, som fungere som en rideskole 3 gange i ugen. Super søde mennesker! Vi er 6 opstaldere og vi er gode til at hjælpe hinanden. Har før stået et sted hvor jeg blev bagtalt. Det handlede om sådan nogle småting som ikke at skille halmen nok ad i boksene, og så havde jeg givet for meget hø, og så havde jeg givet for lidt hø. Fair nok at de er utilfredse, men når de ikke siger det til mig, men til de andre opstaldere bliver det lige en tand for meget. Tænk engang, det er fuldvoksne mennesker i 40ene. Utroligt de ikke kan finde ud af at agere blandt andre mennesker.

• #49   7. feb 2015 Jeg har efterhånden haft mine stående en del steder. Jeg har aldrig haft dem stående et sted, hvor det hele var godt. Nogle steder har selvfølgelig været bedre end andre!

Jeg har også oplevet, at konflikter mellem mig og en opstalder gik ud over hestene. Vi var tre opstaldere som alle havde to heste hver på samme fold. De to opstaldere købte wrap sammen, som åbenbart var til folden. Hvilket jeg aldrig har fået af vide eller set! Før en dag jeg så dem stå og piske mine heste væk fra wrapbunken de havde smidt på folden. Åh gud altså!!
    Jeg ville da super gerne have været med i deres ordning, hvis jeg altså havde kendt til den. Så fandt jeg da ud af hvorfor de tit kom helt svedige ind om aftenen....

Jeg har også oplevet, at dem som havde stedet skulle fodre mine heste. Jeg lavede altid spande klar, som de bare kunne sætte ind. Pludselig tabte de sig meget, og derfor fik de tjekket for orm, kom på mere fedende mad. De tabte sig mere, mere fed mad i større mængder, ingenting skete der. Ind til den dag jeg tog dem på fersk gerning i, at give mine foderspande til deres egne heste. SÅ TAG DOG FRA MIN FODERTØNDE I STEDET!!!

Jeg bliver simpelthen så rasende, når folk lader det gå ud over dyrene! Jeg forsvarer gerne min måde at ride på, have hest på osv, så længe mine dyr har det godt.

Men ja, to fjordheste med lang man som rides bidløst, det er kun til konflikt hos en del hestemennesker! De står hjemme nu, og det er så fantastisk smiley

• #50   7. feb 2015 jeg hadder alt den snik snak heste mennesker kan skabe, har lige selv flyttet hestene af samme grund:-(. Så mente de boksene ikke var tørre nok hos nogen af dem, så mente de jeg ikke red nok, så var nogen af dem ustyrlige, så var jeg for blød og derfor kunne de andre ikke styre dem blev der blandt andet sagt.. når jeg så konfronterede folkene med det var der så ingenting ... pluselig begyndte mit hø og foder og forsvinde og til sidst blev nogen af mine heste ikke lukket ud eller ind igen... så flyttede jeg... hvad folk mener om mig og mine metoder er jeg ret så ligeglad med men når det går ud over mine heste på den måde så vil jeg ikke være med til det..

• #51   7. feb 2015 Jeg er glad for jeg har hypperne er hjemme, der er kun mig selv og de gamle, så der er heldigvis intet drama smiley

Men kan huske den gang jeg var lille og ny på en rideskole uden hest, det var ikke spor sjovt, drama drama og atter drama..

• #52   8. feb 2015 Jeg står så (desværre) et af disse steder, hvor der er meget af de såkaldte 'drama'.

Folk skal konstant hakke ned på andre, blande sig i alt muligt der slet ikke vedkommer andre, være bedrevidende og ikke mindst ville bestemme over alle andre (og deres heste, ikke mindst).

Til tider er det ''ganske forfærdeligt'', og vi kan virkelig diskutere til der bliver grønt snevejr, og vi bliver aldrig enige. Folk acceptere simpelthen bare ikke hinandens meninger og forskelligheder.

Det er simpelthen SÅ træls, når man f.eks. er i gang med at ride eller ordne nogle af tingene på stald, og der så kommer den ene kommentar efter den anden med f.eks.: ''Ej, hvorfor gør du det?'', ''Er du sikker på at du gør det rigtige?'', ''Er du sikker på det er det rigtige for hesten?'', ''Er du ikke bange for der sker noget?'', ''Hvorfor rider du nu med det bid? det fungere jo ikke'' og ja, jeg kunne jo ellers bare blive ved. Det er lidt af en belastning - alle skal konstant spille bagkloge og bestemme hvordan man skal ride- og passe sin hest.

Det er i sær alle ponymødrene der er helt forfærdelige (nogle af dem), og som tror de ejer hele stalden, og dermed kan gøre hvad det passer dem, og bare hakke ned på alle os andre, og komme med spydige kommentarer til alt og alle.

Derudover har folk RIGTIG svært ved at glæde sig på andres vegne, der hvor jeg står opstaldet.

Man lærer virkelig det der med at lade tingene komme ind af det ene øre, og ud af det andet. Og ellers bare tænke på at ingen er ens, og at man er den der kender sin hest bedst, og gør de ting der fungere bedst for en....

Sørgeligt, men ja... sådan er det nok bare.

• #53   8. feb 2015 Absolut ingen drama hos min part! Men det er også kun mig og hans ejer der primært er der, da hun har ham hjemme og hun er simpelthen så sød, så vi har god stemning smiley Engang imellem kommer der en anden med hendes lille niece og låner shetteren, og hun er også rigtig sød, så ingen problemer smiley

Der vil altid være mennesker man er uenig med, eller som man bare ikke bliver de bedste venner med og det er også helt ok, men der er langt fra uenighed til mobning og drama.. Kommer lidt i en anden stald, hvor min gode veninde står og der er heller ikke det store dramashow derude, folk er rigtig søde.. Der kan være nogle uenigheder, men ikke decideret drama.. Ejeren af den stald tolererer så heller ikke at folk er grimme ved hinanden..

Har før været et sted hvor stemningen var rædselsfuld.. Hvis man ikke var enig med staldmutter og staldpige, så fik du den koldeste skulder i hele verden, samt at du godt kunne forvente at du blev svinet godt og grundigt til bag din ryg.. Så da min veninde flyttede fra stedet, hoppede jeg med i bilen og så mig ikke tilbage smiley

• #55   8. feb 2015 Iben skov... åhh der kan sagtens være drama når hesten står ved hos en selv.. ser du. prøv du at have min mor som har samme interesse som dig. Vi kan ikke have hest samme sted uden at flå hovedet af hinanden smiley

• #56   8. feb 2015 Jeg har hest hjemme, vi har en anden hest opstaldet ved os, som de eneste, og dem klikker vi super med, da de er venner af huset.

Men min far er på ingen måde hesteinteresseret, han støtter min søster og mig, ved at betale og køre os til undervisning. Virkelig fedt! MEN han er skide nærig og tror at man skal have heste, som man havde for 150 år siden... Får tit en kommentar ala "hold nu op med det fis, nu er du fandeme for pjattet!", hvis jeg fx nævner at jeg har været ude og ride og hesten nu står i en halv time med dækken på i boksen, fordi den sveder.
    Nu har vi også en spathest, som har været on and off halt i efteråret, og vi sagde tydeligt at vi ikke ville ride på en halt hest. Han mente at vi sagde den var halt fordi at vi ikke ville ud og ride. Hvilket jo på ingen måde var tilfældet, ville jo bare passe på min lille guldklump, så hun ikke blev mere skadet! Han påstod endda også at hun fakede sin halthed, da han så hun var halt, selvom hun slet ikke var blevet brugt i lang tid.
    Vil nok ikke kalde det drama, men der kan godt opstå problemer slev hestene står hjemme. UGH!

• #57   8. feb 2015 Hold da op smiley
    Jeg har længe haft det indtryk at hestemennesker kan være lettere sindssyge og især dem der er opvokset i byen (Jep, erfaringer og fordomme når det er bedst). Jeg har aldrig oplevet kæmpe drama. Men alle jeres oplevelser beskriver også præcis hvorfor jeg har kunnet bo i Viborg et halvt år uden at tage kontakt til heste, og nu hvor jeg er flyttet til Århus tør jeg heller ikke finde en hest at ride. Jeg er simpelthen bange for at møde 'virkeligheden' smiley
    Jeg håber lidt at jeg en dag får taget mig sammen, men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gøre det.

• #58   8. feb 2015 Limira: det kunne jeg godt forstille mig ikke ville være for nemt altid, altså min mor er bange for heste så hun er sjældent ude hos mig ved hestene, men min far har tidligere redet, men hans interrese er forsvundet en del, så det enlig mest mig selv der ude i stalden alene. Så det lidt svært at lave drama med mig selv smiley Tihi

• Winnie L
    Winnie L Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Heste: 1 Svar: 22
    #59   9. feb 2015 Der er ingen drama hos os på trods af at der er 20 heste. 8 "giraffer" og 12 ismuler.

Alle er simpelthen så søde til at hjælpe hinanden. Jeg har stået der i 2 måneder og er meget glad for at være der.

• #60   9. feb 2015 iben... åååh skal vi bytte?! smiley min mor og jeg har simpelt hver sin mening på ALT! Lige fra fodring til ridning.. Og nogengange så ryster jeg sgu på hovedet af hende..

• #62   9. feb 2015 Jeg har oplevet at en uoverensstemmelse gik ud over min hest. Han blev hovedsky, ville ikke fanger af andre end mig. Han har taget det med sig nye steder. Det kom så langt at han ikke ville fanges, selvom han var den sidste på folden.
    Nu har jeg ham hjemme i en stald jeg har lejet. Siden jeg selv har overtaget det hele, har han fået tillid til folk igen.
    Jeg kan ikke forstå at folk kan finde på, at lade det gå ud over dyrene. De steder jeg har oplevet har været værst er der hvor alm medlemmer skal deles om bestyrelses arbejdet. Man kan aldrig tilfredsstille alle.
    Vi behøver jo faktisk ikke gå længere end her inde. Folk bliver hurtig personlige og tror de selv har de vise ord. En debat som bid vs. Uden bid.
    Hestemennesker er de værste mennesker. Jeg har sjældent oplevet en forum eller flok mennesker, der kan være så uenige

• #63   9. feb 2015 Altså det kan godt være lidt kedeligt engang imellem når det kun er mig, men det nu dejlig afslappet smiley
    Hehe, det var da helt vildt smiley
    Tror aldrig rigtig jeg har hørt mor og datter være så uenige, kan godt følge dig i det godt kan blive lidt anstrengende nogen gange smiley

• #64   9. feb 2015 Helle T: jeg synes ikke det er er problem at folk er uenige, så længe man diskuterer sobert og med respekt for hinanden.
    Der er nogle enkelte herinde som jeg synes falder igennem, men generelt synes jeg folk er meget hjælpsomme over for andre brugere - og det synes jeg også de fleste er i virkeligheden smiley
    Jeg synes faktisk hestemennesker er meget hjælpsomme og bekymrer sig for andre, samt glæder sig sammen med dem (det er i det mindste min erfaring) smiley

• #65   10. feb 2015 Nu kommer jeg nok lidt sent ind med min kommentar, men Hønen - det skal du ikke være bange for; jeg bor i Århus og har da haft held med at finde en eller to gode parter smiley

• #66   10. feb 2015 Fünke, jeg tror også på at det kan lade sig gøre smiley
    Men jeg skal godt nok lige tage mod til mig, inden jeg bevæger mig ud på en rideklub smiley

• #67   10. feb 2015 smiley

• #68   11. feb 2015 Åh, jeg har også stået en del skod steder. Har stået samme sted som Amanda/Hollaender omtaler, og jeg husker også, at der blev klippet pandelokke og haler af. Og ens nederste næsebånd/rem, var ALTID væk. Man kunne næsten købe en ny hver dag. Jeg var ellers meget glad for det, oplevede ikke voldsomt meget drama, men jeg stod der heller ikke en voldsomt lang periode.

Den værste stald jeg har stået i, der var der så meget drama, at der ikke var andet at snakke om. Staldmøder var nærmest endeløse diskussioner, staldejer selv var en heks...Et par fra stalden slog min hest, og staldejer ville åbenbart gerne af med mig, for da hestene skulle på sommergræs længere oppe på grunden, der havde de lige glemt, at min hest også skulle med (hingst, så han gik alene, dog lige ved siden af de andres fold) Så jeg kom ud til en hest der skumsvedte og kaldte vildt efter de andre. Et under han ikke var gået igennem hegnet, for han var helt ude af den. Staldejer kunne ikke tage sig af det, og mente jeg kunne flytte. Det gjorde jeg 12 timer efter. Hvorfor ikke bare bede mig om at flytte, i stedet for at gøre det på den måde? Der var et par enkelte søde piger på stedet, men det var da godt nok få.

Nu står vi et rigtig skønt sted, hvor jeg efter 4 - 5 måneder endnu ikke har oplevet drama. Staldejer er til at snakke med og alt kører bare. Det er så dejligt smiley

• #69   11. feb 2015 Louise, stod du der egentlig også, da der var kæmpe tyveri hvor sadler etc blev taget?

• #70   11. feb 2015 Nope, det var et lille stykke efter jeg var flyttet, men hørte det godt. Utroligt folk kan få sig selv til sådan noget smiley

• #71   11. feb 2015 Det var forfærdeligt ...

• #73   12. feb 2015 Rideverden er en "kællinge" sport smiley

For mange kvinder samlet på et sted, kan give ret meget ballade - det samme på en arbejdsplads med mange kvinder...
    Ved ikke hvorfor det skal være sådan, men det oplever jeg desværre alle steder - nogle værre end andre smiley

Kvinder enes åbenbart bare ikke så godt... Jeg tager mig personligt ikke så meget af det, har ikke oplevet noget drama/fnidder voldsomt på egen krop.. bestræber mig personligt på at være så åben og imødekommende, samt hjælpsom.. Derudover er jeg tilhænger af at man skal tage en dialog, hvis man kan mærke at lidt fnidder starter...
    Skal dertil siges, at jeg har hestene stående privat, uden andre, så jeg benytter mig bare af faciliteterne på det nærmeste sted, hvilket nok også gør jeg undgår meget smiley

• #74   12. feb 2015 Jeg har hesten hjemme nu, men for nogle år siden stod han på en rideskole... Det var et helvede rent ud sagt! Selfølgelig var der også gode stunder, men for det meste var det en træls oplevelse. Min pony måtte være ude 2 timer i døgnet højest hvis de skulle lukke ind og ud fordi jeg ikke selv havde mulighed for at komme og gøre det, og der var utrolig meget mobning og kritiksering. En oplevelse som jeg stadig husker, var da de ikke havde lukket min Rexemand ind fra fold fordi det var begyndt at regne og lyne/tordne - han var den eneste hest ude af 90 heste! Og han var rædselsslagen! - jeg kunne have banket de tøser sønder og sammen! Det gjorde mig gal, så jeg valgte at flytte hesten. Nu har jeg fred og ro samt lækre omgivelser smiley

• #75   12. feb 2015 Alle hobby verdener er sådan.
    Er selv meget i hundeverdenen og de er nærmest dobbelt så slemme !! Får hinandens hunde aflivet igennem politiet og jeg ved ik hvad... Det er skingrende sindsygt..
    Har snakket med nogle der siger at katteverdenen også er sådan med drama, jeg ved bedst osv osv...

Tror det bedste man kan gøre er at være sig selv og gøre tingene på sin måde smiley lukke alt det negative ude... Så bliver du et gladere menneske end når man går og altid spekulere på hvad andre snakker om, diskutere om osv...
    Jeg har det i hvert fald bedst sådan smiley

• #76   12. feb 2015 Der hvor jeg rider har der været en "masse" ballade. Klubben har været tæt på at lukke! smiley

Der var engang hvor der var SÅ meget had på bestyrelsen at klubben var lige var ved at lukke! smiley :-(

Der har heller ikke været en god tone deroppe, det var næsten ikke rart at være der oppe! smiley

Der har specielt været meget snak/lidt had om min ridelærer! smiley Jeg er personligt helt vildt med hende! smiley

• #77   13. feb 2015 Hej
    Hvor har du dog så evig ret... hvad skal alt den ballade til for. Ibund og grund elsker vi jo bare alle sammen vores heste og at ride. Det rystende af det er man ikke bare ikke bare nyder det alle sammen hvor vil det Være meget mere hyggelig at være på en ride skole. Jeg har heldigvis ikke det problem da jeg har mit eget sted og der vil jeg ikke hør det pjat og heldig vil er de andre enige med mig

• #79   13. feb 2015 Der hvor min ismule stå, er der ALDRIG ballede eller noget! alle kan sammen, og alle har det super godt sammen og er altid klar til at hjælpe hinanden. smiley
    Og der er folk i alle aldre smiley

• #81   13. feb 2015 Der hvor jeg havde min pony stående før var ejeren af gården virkelig ond!
    Hun bagtalte os virkelig meget og gjorde alt muligt for at genere os! smiley
    Jeg blev kendt som den frække (ikke på den klammo måde...!) møgunge der troede alt kom flyvende lige for næsen af mig når jeg ville havde det, KUN fordi jeg spurgte om hvornår ridehuset kunne bruges igen? smiley Oh. My. God!
    Jeg blev så utryg ved at være der og det smittede på ponyen...

Så nogle søde naboer tilbød os at vi kunne flytte ponyen ned til dem... Og der står den så nu indtil sommer hvor hun bliver flyttet hjem til os selv! smiley

• #82   13. feb 2015 Der var jo også der hvor jeg havde halvpart! smiley

Det var squ det rene fis og ballade! smiley

• #83   13. feb 2015 Heidi l
    Joo, men nogle ridepiger tænker ikke så meget på hestene - de rider fordi det er en konkurrencesport - sådanne piger har jeg mødt, og det er tit sådanne piger som altid synes at de skal rette på alle andres ridning! Stakkels de heste som er ejet af sådanne personer... Der er jo også personer som mishandler hestene kun for at vinde...idioter altså!

• #84   13. feb 2015 Der hvor jeg står opstaldet er der intet drama smiley

Derimod har jeg været på en rideskole hvor der virkelig var drama. Men det gik vidst mest ud på at "låne" andres ting
    smiley Det er super ærgerligt og det afspejler sig jo også i forumene herinde smiley Men jeg kan sige at Hestegalleris drama er intet i forhold til Hundegalleri smiley

Men her hvor jeg står opstaldet er her ingen drama smiley

• #85   14. feb 2015 Ja det er mega trist at det skal være sådan??alle har ret til at ride om det er på højt plan eller lav plan eller bare hygge ridning ??

• #86   14. feb 2015 Ja det er mega trist at det skal være sådan??alle har ret til at ride om det er på højt plan eller lav plan eller bare hygge ridning ??

• #87   14. feb 2015 Ja det er mega trist at det skal være sådan??alle har ret til at ride om det er på højt plan eller lav plan eller bare hygge ridning ??

• #88   15. feb 2015 Altid drama - overvejer ofte at skifte min hobby ud med en anden sportsgren ....

• #89   16. feb 2015 Det er trist du må finde et mindre sted et privat. Der er der som reglt ikkE de prøblemer. smiley

• #90   16. feb 2015 Nå står jeg på et forholdsvis lille privatsted. Jeg har stået rigtig mange steder - også privat - og der har altid være problemer. Men den stald jeg står i nu er der ikke noget overhovedet? Til gengæld er der problemer med nabogården, og da vi ikke selv har nogen ridebane, skal vi over og låne deres. De er stort set alle nogle bitches, selv om de er voksne. Og de mener der er mere værd, og at de har mere ret til banen, selvom vi betaler!?
    Men i selve vores stald er der ikke noget. Alle snakker med alle, og hvis der er noget, bliver det hurtigt løst, eller hvis det er noget kollektivt, som at folk skal huske at fyldevand bliver der eenten skrevet på en tavle vi har hængende, eller indkaldt til staldmøde, hvis det ikke bliver bedre. Derudover har vi staldmøder mere end 4 gange om året!

Kommentér på:
Hestemennesker....suk >:(

Annonce