4.381 visninger
|
Oprettet:
Hestemennesker....suk >:( {{forumTopicSubject}}
Synes det er stort set ligemeget hvilken rideskole eller hestepension man kommer ud til, så er der ikke andet end drama og ballade. Så af ren og skær nysgerrighed, hvilken slags ballade er der hvor jeres heste står?
Det er så vildt SÅ stor forskel, der er på hestemennesker. Vi bliver ALDRIG enige. Mon der findes en sportsgren, hvor der er lige så meget drama, skænderier, tilsvinelse, beskyldninger og bagtalelse???
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.570
okt 2013
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 62 Svar: 215
Alle er søde og hjælpsomme:)
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
En ting er at være uenige og gøre tingene forskelligt, en anden ting er at lade det komme til udtryk og behandle folk skidt/anderledes e.l på grund af det man mener/synes/er uenig i ;o).
Der er intet galt i og være uenig - det der med og være enige hele tiden om alting kan man jo ikke rigtigt, heller ikke uden for hesteverdenen ;o).
Men jeg står i en vældig skøn stald - vi er forskellige, har forskellig tilgang til tingene men det er nu ikke noget der gør at der er nogen, der ikke kan snakke med hinanden eller andet :o).
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.024
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 68 Heste: 19 Emner: 6 Svar: 1.599
Sådan nogen uenigheder om alt gør det virkelig svært at have lysten til at komme i en stald.. Så er glad for den frihed jeg har nu..
dec 2010
Følger: 128 Følgere: 143 Heste: 12 Emner: 63 Svar: 1.531
jun 2014
Følger: 76 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 37 Svar: 848
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Men jeg ved præcis hvad du snakker om.. Jeg har også tidligere stået på en rideskole hvor der ikke var til at holde ud at være pga drama, bagtalelser og sådan.
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 221 Heste: 6 Emner: 52 Svar: 667
Det største af vores problemer er staldvagten, lærerne bliver ved med at læsse mere af på os elever, men det er direkte umuligt for os at nå 4-5 timers staldvagt + skole, egen hest og at være bare en smule social... x_x
Også er der nogle der skal bagtale og være nogle rigtig gimper overfor de andre, men ja alt i alt så er der næsten noget nyt små-drama hver uge.
Men der hvor jeg stod før, var det største problem da jeg havde glemt at skrive på at jeg havde taget en pakke spåner, den måtte jeg pænt betale for i næste måned - hurtigt og elegant ude af verdenen!
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Det er staldejer og hans datter på 10, og en opstalder mere, som aldrig er der, så har det som om jeg er den eneste, udover ejer og hans datter, hvilket passer mig fint.
Og for at svare på dit spørgsmål: seriøse hunde og katte mennesker (altså dem der går på udstilling), er du tosset der er nogle frygteligt typer imellem.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 430
Kan dog huske da jeg var yngre og gik på rideskole, jeg var altid udenfor, fik ikke rigtig nogen venner og var usikker på nye heste. Så det var ikke den bedste tid for mig . . . Det er heldigvis overstået nu og skal ikke tilbage dertil igen.
maj 2007
Følger: 38 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 47 Svar: 391
dec 2012
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 23
nov 2009
Følger: 60 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 1.346
Jeg flyttede så ud på en rigtig dejlig gård, hvor jeg står nu. Det er frit, åbent og folk er super venlige!!
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 96 Svar: 1.509
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
mar 2007
Fx var der to der var uvenner så den ene nægtede at tage den andens hest med ind selvom den så blev efterladt alene ude. Og hun ville ikke skrive eller ringe til ejer.
Det kom så vidt på et tidspunkt at hun ikke ville fodre den når hun havde vagt.. Og hun forbød hendes datter at fodre den! Så kørte hun bare forbi med fosrevognen og lod den stakkels hest stå helt forvirret uden foder eller hø!
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.024
nov 2009
nov 2009
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
apr 2012
Følger: 62 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 31 Svar: 147
jan 2015
Følger: 17 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 22
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
Vælger altid private opstaldningsteder efter at have kendt den lokale rideskole i flere år.
Efter flere års, tøsefnidder, bagtaleri, skældsord, dårlig hesteholdning, stressede heste og jeg ved ikke hvad. Så knækkede psyken. skal aldrig mere have min heste på rideskole igen, ikke efter hvad jeg har set, og hvad jeg desværre efterlignte da jeg troede det var det rigtige.
Vil ikke mene hestefolket var det værste. det var til at leve med.
Men hestene skal behandles godt. og det har jeg ikke set hvis personer gøre endnu.
men ja. det er simpelthen forfærdeligt hvad der kan blive sagt.
mar 2007
Det er der desværre nogle mennesker der ikke forstår
maj 2014
Følger: 25 Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 95
Fra på mandag af kommer der dog en opstalder med to islændre, glæder mig meget til at se hvordan det kommer til at blive
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 263
dec 2005
Følger: 113 Følgere: 115 Heste: 3 Emner: 253 Svar: 1.964
har dog også stået steder med bagtaleri og andet drama, godt man bliver ældre.
aug 2009
Følger: 55 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 1.059
okt 2011
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 519
På min gamle rideskole har jeg dog læst (i den lokale avis endda :D) at to opstaldere var kommet sådan seriøst oppe at slås, pga noget hø..politet var vidst nødt til at komme tilsidst..herregud
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Det er stille og roligt, "staldejer" gider slet ik fnidder, det er opsigelses grund.
Men har før været på rideskoler, hvor det ik gik stille for sig.
Snobberi over alt, så er det, det forkerte mærke, så er det den forkerte race, så ka man ik ride.
Og har stået et sted, hvor staldejer selv var en kæmpe røv, der var jeg heldigvis ik længe!!
Hærværk har jeg heldigvis aldrig oplevet, gud forbyde det.
Og at lade sit had til en person, gå ud over hesten, er fuldstændig hjernedødt.
Udsmidningsgrund pr. omgående!!!
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.903
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
aug 2011
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 61 Svar: 921
Vi er 5-6 mennesker i stalden, og der er aldrig rigtig noget
Der er en som godt kan blive lidt mopset, men måske det er fordi hun er ved at blive teenager
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.419
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.109
Jeg har også oplevet, at konflikter mellem mig og en opstalder gik ud over hestene. Vi var tre opstaldere som alle havde to heste hver på samme fold. De to opstaldere købte wrap sammen, som åbenbart var til folden. Hvilket jeg aldrig har fået af vide eller set! Før en dag jeg så dem stå og piske mine heste væk fra wrapbunken de havde smidt på folden. Åh gud altså!!
Jeg ville da super gerne have været med i deres ordning, hvis jeg altså havde kendt til den. Så fandt jeg da ud af hvorfor de tit kom helt svedige ind om aftenen....
Jeg har også oplevet, at dem som havde stedet skulle fodre mine heste. Jeg lavede altid spande klar, som de bare kunne sætte ind. Pludselig tabte de sig meget, og derfor fik de tjekket for orm, kom på mere fedende mad. De tabte sig mere, mere fed mad i større mængder, ingenting skete der. Ind til den dag jeg tog dem på fersk gerning i, at give mine foderspande til deres egne heste. SÅ TAG DOG FRA MIN FODERTØNDE I STEDET!!!
Jeg bliver simpelthen så rasende, når folk lader det gå ud over dyrene! Jeg forsvarer gerne min måde at ride på, have hest på osv, så længe mine dyr har det godt.
Men ja, to fjordheste med lang man som rides bidløst, det er kun til konflikt hos en del hestemennesker! De står hjemme nu, og det er så fantastisk
jan 2014
Følger: 19 Følgere: 14 Emner: 17 Svar: 254
apr 2008
Følger: 119 Følgere: 107 Heste: 6 Emner: 128 Svar: 648
Men kan huske den gang jeg var lille og ny på en rideskole uden hest, det var ikke spor sjovt, drama drama og atter drama..
mar 2009
Følger: 1729 Følgere: 533 Heste: 8 Emner: 201 Svar: 3.021
Folk skal konstant hakke ned på andre, blande sig i alt muligt der slet ikke vedkommer andre, være bedrevidende og ikke mindst ville bestemme over alle andre (og deres heste, ikke mindst).
Til tider er det ''ganske forfærdeligt'', og vi kan virkelig diskutere til der bliver grønt snevejr, og vi bliver aldrig enige. Folk acceptere simpelthen bare ikke hinandens meninger og forskelligheder.
Det er simpelthen SÅ træls, når man f.eks. er i gang med at ride eller ordne nogle af tingene på stald, og der så kommer den ene kommentar efter den anden med f.eks.: ''Ej, hvorfor gør du det?'', ''Er du sikker på at du gør det rigtige?'', ''Er du sikker på det er det rigtige for hesten?'', ''Er du ikke bange for der sker noget?'', ''Hvorfor rider du nu med det bid? det fungere jo ikke'' og ja, jeg kunne jo ellers bare blive ved. Det er lidt af en belastning - alle skal konstant spille bagkloge og bestemme hvordan man skal ride- og passe sin hest.
Det er i sær alle ponymødrene der er helt forfærdelige (nogle af dem), og som tror de ejer hele stalden, og dermed kan gøre hvad det passer dem, og bare hakke ned på alle os andre, og komme med spydige kommentarer til alt og alle.
Derudover har folk RIGTIG svært ved at glæde sig på andres vegne, der hvor jeg står opstaldet.
Man lærer virkelig det der med at lade tingene komme ind af det ene øre, og ud af det andet. Og ellers bare tænke på at ingen er ens, og at man er den der kender sin hest bedst, og gør de ting der fungere bedst for en....
Sørgeligt, men ja... sådan er det nok bare.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Der vil altid være mennesker man er uenig med, eller som man bare ikke bliver de bedste venner med og det er også helt ok, men der er langt fra uenighed til mobning og drama.. Kommer lidt i en anden stald, hvor min gode veninde står og der er heller ikke det store dramashow derude, folk er rigtig søde.. Der kan være nogle uenigheder, men ikke decideret drama.. Ejeren af den stald tolererer så heller ikke at folk er grimme ved hinanden..
Har før været et sted hvor stemningen var rædselsfuld.. Hvis man ikke var enig med staldmutter og staldpige, så fik du den koldeste skulder i hele verden, samt at du godt kunne forvente at du blev svinet godt og grundigt til bag din ryg.. Så da min veninde flyttede fra stedet, hoppede jeg med i bilen og så mig ikke tilbage
aug 2011
feb 2014
Følger: 10 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 493
Men min far er på ingen måde hesteinteresseret, han støtter min søster og mig, ved at betale og køre os til undervisning. Virkelig fedt! MEN han er skide nærig og tror at man skal have heste, som man havde for 150 år siden... Får tit en kommentar ala "hold nu op med det fis, nu er du fandeme for pjattet!", hvis jeg fx nævner at jeg har været ude og ride og hesten nu står i en halv time med dækken på i boksen, fordi den sveder.
Nu har vi også en spathest, som har været on and off halt i efteråret, og vi sagde tydeligt at vi ikke ville ride på en halt hest. Han mente at vi sagde den var halt fordi at vi ikke ville ud og ride. Hvilket jo på ingen måde var tilfældet, ville jo bare passe på min lille guldklump, så hun ikke blev mere skadet! Han påstod endda også at hun fakede sin halthed, da han så hun var halt, selvom hun slet ikke var blevet brugt i lang tid.
Vil nok ikke kalde det drama, men der kan godt opstå problemer slev hestene står hjemme. UGH!
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Jeg har længe haft det indtryk at hestemennesker kan være lettere sindssyge og især dem der er opvokset i byen (Jep, erfaringer og fordomme når det er bedst). Jeg har aldrig oplevet kæmpe drama. Men alle jeres oplevelser beskriver også præcis hvorfor jeg har kunnet bo i Viborg et halvt år uden at tage kontakt til heste, og nu hvor jeg er flyttet til Århus tør jeg heller ikke finde en hest at ride. Jeg er simpelthen bange for at møde 'virkeligheden'
Jeg håber lidt at jeg en dag får taget mig sammen, men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gøre det.
apr 2008
okt 2014
Følger: 1 Heste: 1 Svar: 22
Alle er simpelthen så søde til at hjælpe hinanden. Jeg har stået der i 2 måneder og er meget glad for at være der.
aug 2011
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 31 Svar: 515
Nu har jeg ham hjemme i en stald jeg har lejet. Siden jeg selv har overtaget det hele, har han fået tillid til folk igen.
Jeg kan ikke forstå at folk kan finde på, at lade det gå ud over dyrene. De steder jeg har oplevet har været værst er der hvor alm medlemmer skal deles om bestyrelses arbejdet. Man kan aldrig tilfredsstille alle.
Vi behøver jo faktisk ikke gå længere end her inde. Folk bliver hurtig personlige og tror de selv har de vise ord. En debat som bid vs. Uden bid.
Hestemennesker er de værste mennesker. Jeg har sjældent oplevet en forum eller flok mennesker, der kan være så uenige
apr 2008
Hehe, det var da helt vildt
Tror aldrig rigtig jeg har hørt mor og datter være så uenige, kan godt følge dig i det godt kan blive lidt anstrengende nogen gange
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Der er nogle enkelte herinde som jeg synes falder igennem, men generelt synes jeg folk er meget hjælpsomme over for andre brugere - og det synes jeg også de fleste er i virkeligheden
Jeg synes faktisk hestemennesker er meget hjælpsomme og bekymrer sig for andre, samt glæder sig sammen med dem (det er i det mindste min erfaring)
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Men jeg skal godt nok lige tage mod til mig, inden jeg bevæger mig ud på en rideklub
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 113 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 880
Den værste stald jeg har stået i, der var der så meget drama, at der ikke var andet at snakke om. Staldmøder var nærmest endeløse diskussioner, staldejer selv var en heks...Et par fra stalden slog min hest, og staldejer ville åbenbart gerne af med mig, for da hestene skulle på sommergræs længere oppe på grunden, der havde de lige glemt, at min hest også skulle med (hingst, så han gik alene, dog lige ved siden af de andres fold) Så jeg kom ud til en hest der skumsvedte og kaldte vildt efter de andre. Et under han ikke var gået igennem hegnet, for han var helt ude af den. Staldejer kunne ikke tage sig af det, og mente jeg kunne flytte. Det gjorde jeg 12 timer efter. Hvorfor ikke bare bede mig om at flytte, i stedet for at gøre det på den måde? Der var et par enkelte søde piger på stedet, men det var da godt nok få.
Nu står vi et rigtig skønt sted, hvor jeg efter 4 - 5 måneder endnu ikke har oplevet drama. Staldejer er til at snakke med og alt kører bare. Det er så dejligt
nov 2009
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 113 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 880
nov 2009
sep 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Heste: 6 Svar: 15
For mange kvinder samlet på et sted, kan give ret meget ballade - det samme på en arbejdsplads med mange kvinder...
Ved ikke hvorfor det skal være sådan, men det oplever jeg desværre alle steder - nogle værre end andre
Kvinder enes åbenbart bare ikke så godt... Jeg tager mig personligt ikke så meget af det, har ikke oplevet noget drama/fnidder voldsomt på egen krop.. bestræber mig personligt på at være så åben og imødekommende, samt hjælpsom.. Derudover er jeg tilhænger af at man skal tage en dialog, hvis man kan mærke at lidt fnidder starter...
Skal dertil siges, at jeg har hestene stående privat, uden andre, så jeg benytter mig bare af faciliteterne på det nærmeste sted, hvilket nok også gør jeg undgår meget
jan 2010
Følger: 52 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 112
jan 2011
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 191
Er selv meget i hundeverdenen og de er nærmest dobbelt så slemme !! Får hinandens hunde aflivet igennem politiet og jeg ved ik hvad... Det er skingrende sindsygt..
Har snakket med nogle der siger at katteverdenen også er sådan med drama, jeg ved bedst osv osv...
Tror det bedste man kan gøre er at være sig selv og gøre tingene på sin måde lukke alt det negative ude... Så bliver du et gladere menneske end når man går og altid spekulere på hvad andre snakker om, diskutere om osv...
Jeg har det i hvert fald bedst sådan
jan 2015
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 52
Der var engang hvor der var SÅ meget had på bestyrelsen at klubben var lige var ved at lukke! :-(
Der har heller ikke været en god tone deroppe, det var næsten ikke rart at være der oppe!
Der har specielt været meget snak/lidt had om min ridelærer! Jeg er personligt helt vildt med hende!
dec 2008
Følger: 37 Følgere: 32 Heste: 12 Svar: 7
Hvor har du dog så evig ret... hvad skal alt den ballade til for. Ibund og grund elsker vi jo bare alle sammen vores heste og at ride. Det rystende af det er man ikke bare ikke bare nyder det alle sammen hvor vil det Være meget mere hyggelig at være på en ride skole. Jeg har heldigvis ikke det problem da jeg har mit eget sted og der vil jeg ikke hør det pjat og heldig vil er de andre enige med mig
aug 2009
Følger: 65 Følgere: 66 Heste: 3 Svar: 2
Og der er folk i alle aldre
okt 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 322
Hun bagtalte os virkelig meget og gjorde alt muligt for at genere os!
Jeg blev kendt som den frække (ikke på den klammo måde...!) møgunge der troede alt kom flyvende lige for næsen af mig når jeg ville havde det, KUN fordi jeg spurgte om hvornår ridehuset kunne bruges igen? Oh. My. God!
Jeg blev så utryg ved at være der og det smittede på ponyen...
Så nogle søde naboer tilbød os at vi kunne flytte ponyen ned til dem... Og der står den så nu indtil sommer hvor hun bliver flyttet hjem til os selv!
okt 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 322
Det var squ det rene fis og ballade!
jan 2010
Følger: 52 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 112
Joo, men nogle ridepiger tænker ikke så meget på hestene - de rider fordi det er en konkurrencesport - sådanne piger har jeg mødt, og det er tit sådanne piger som altid synes at de skal rette på alle andres ridning! Stakkels de heste som er ejet af sådanne personer... Der er jo også personer som mishandler hestene kun for at vinde...idioter altså!
nov 2014
Følger: 11 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 26 Svar: 80
Derimod har jeg været på en rideskole hvor der virkelig var drama. Men det gik vidst mest ud på at "låne" andres ting
Det er super ærgerligt og det afspejler sig jo også i forumene herinde Men jeg kan sige at Hestegalleris drama er intet i forhold til Hundegalleri
Men her hvor jeg står opstaldet er her ingen drama
dec 2008
dec 2008
dec 2008
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 10 Svar: 68
dec 2008
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 74 Svar: 1.286
Men i selve vores stald er der ikke noget. Alle snakker med alle, og hvis der er noget, bliver det hurtigt løst, eller hvis det er noget kollektivt, som at folk skal huske at fyldevand bliver der eenten skrevet på en tavle vi har hængende, eller indkaldt til staldmøde, hvis det ikke bliver bedre. Derudover har vi staldmøder mere end 4 gange om året!
Hestemennesker....suk >:(