{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Bange for heste .. {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG.er.

Jeg har to ponyer, en islænder blanding med welsh cob og en ren islænder, lille følle. Min underbo på 13år vil rigtig gerne med mig derop når jeg går og ordner dem osv, forståeligt at hun synes det er hyggeligt, men hun vil rigtig gerne ride, men hun er rigtig bange for dem. Jeg spørger hende flere gange når vi er der, og hun siger nej, men jeg kan se og mærke på hende at hun er bange for dem. Hun får lov til at være sammen med min mormors shetlands pony, som hun er rigtig glad for, men hun er stadig lidt bange for hende, selvom hun igen siger hun "ikke" er. Jeg vil rigtig gerne hjælpe hende med at lære og ride, da hun intet kan. Hun kan ikke rigtig hoppe op på hesten uden jeg skal hjælpe hende, og det er hun ved og være for tung til, for når jeg hjælper hende med en hestesko, så tror hun at jeg skal bære hele hende op. Men jeg kan bare ikke sende hende videre i ridningen når hun ikke gør de ting jeg beder hende om. Hun tør ikke og sætte hesten på plads hvis man skal sige det sådan at hesten ikke tager røven på hende. Men når hun ikke rigtig høre efter hvad jeg siger til hende, er det jo svært, og jeg bliver ved med at gentage mig selv, og til sidst bliver jeg irriteret, fordi så har jeg intet tålmodighed tilbage, det kan godt være jeg er streng har spurgt hende flere gange om jeg er streng, fordi så må hun altså sige til, jeg er selv blevet undervist strengt af en underviser, og det har lært mig rigtig meget med at mine ponyer ikke tager røven på mig. Hvad synes i? har i noget forslag eller råd som jeg give videre på hende så hun ikke er så bange for heste, min islænder føl, er selv meget nervøs, og når hun kommer med ind i folden så kan man mærke det på ham lige med det samme, og alt det nervøsitet er jeg ved og pille af ham. synes i ? at jeg skal lade hende blive ved med at tage hende op med op til hestene? min pony blanding silas er fuldstændig ligeglad med hvor bange hun er, han siger ikke noget til det, så han er meget stille overfor hende, men beder jeg hende om at lige og holde ham, så tør hun ikke og spørger om jeg ikke kan binde ham i stedet. Jeg håber i har nogen svar eller råd jeg kan give hende videre og lære hende det, nu har hun rendt blandt mine heste i over et halvt år og er stadig bange.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange for heste ..
  • #1   19. jan 2015 Hvis hun er bange for dem, må du bestemt ikke være hård ved hende - så mister hun interessen. Brug hellere lang tid om at opbygge et stille og roligt forhold til hesten, inden hun kravler op. Og så skal man aldrig sætte en nybegynder op på en hest der tager røven på en. Men i kunne jo evt efter hun var blevet glad for heste, fra jorden af, så kunne hun jo starte på en rideskole, hvor ponyerne er søde smiley

• #2   19. jan 2015 Bliv ved med at vise hende, at dine heste ikke er farlige. Du kan også trække hende rundt, så hun ser at dette heller ikke er slemt. Du skal nok ikke være for hård ved hende, ellers mister hun nok interessen, og det ville jo være ærgerligt! smiley

• #3   19. jan 2015 Fro det første, hesten kan ikke tage røven på dig for sådan virker dens hjerne ikke. Man må i stedet ind og kigge på sin ridning så man kan finde fejlen smiley
    Dernæst så bare giv dig masser af tid. Lad være med at presse hende og lad være med at tage hesten hen til hende - lad i stedet hende gå hen til hesten smiley

• #4   19. jan 2015 Det er bare svært synes jeg. jeg har snart mistet tålmodigheden, har prøvet alt det der som i skriver, og hun går også selv ind til dem, min mormor har en shetlandspony som sparker, og der har jeg sagt at der skal hun ikke gå med ind, fordi hvis hun først bliver sparket, så er jeg bange for at hun rigtig bliver bange for heste, og mine ponyer kunne ikke finde på at sparke, og det ved hun også godt. hun vil rigtig gerne hjælpe med at muge ud, men jeg kan muge ud selvom om min pony står i boksen og bliver inde i boksen, men hvis hun skal hjælpe, skal min ponyer være båndet, og det synes jeg er synd når de ikke render nogen steder. så i stedet sætter jeg hende altid til og muge min mormors shetlandspony den hun er glad for. og det klare hun meget godt. Men som hendes mor siger har hun været vant til heste lige siden hun var lille, men der må være sket et eller andet, siden hun er så bange for dem, og hun har været oppe på min ældste pony silas, og hun kender ham. han er noget af den roligeste jeg har, og kunne intet ondt finde på, især ikke hvis han kan mærke hun er nervøs. Hun har været oppe på ryggen af ham flere gange, og beder mig også om at trække rundt, og det gør jeg gerne. men hun er stadig bange ... og mister interessen? det tror jeg ikke. hun skriver smser til mig hver evig eneste dag og spørger om vi skal op og ride i dag osv ... og når jeg skriver nej, når jeg ikke skal derop, så bliver hun ved med at skrive, og bliver sur hvis jeg ikke skal derop, eller som feks i dag, at hun ikke kan hjælpe med hestene, da de skal op i traileren og hjem igen, og der har jeg min mormors mand som køre for mig, som tager den ene, og jeg den anden, og når hun ikke rigtig tør og være i nærheden af dem. så kan jeg bare ikke se nogen grund. og bliver ved med at sende smser, hvis jeg ikke svare sender hun nok 50 ???????tegn i stedet. Ja jeg er ved og miste tålmodigheden over hende, fordi nu har hun rendt imellem mine ponyer som sagt i lidt over et halvt år. når jeg laver horsemanchip med silas, er hun blandt andet med inde og prøve selv også, da jeg tænkte at det nok kunne være en meget god ide at starte op på først.

• #5   19. jan 2015 Det lyder altså heller ikke nemt, og kan godt forstå du mister tålmodigheden! Det havde jeg også gjort smiley
    Hvad hvis du nu tilbød hende "undervisning", på forskellige dage. Her bruger du så en bestemt hest(Gerne en hun er glad for) og så bruger du tiden med hende der, så hun ved at onsdag(bare et eksempel) der skal hun være sammen med hestene.
    Der kan i, ja måske bare nusse i boksen, på staldgangen eller ligne. Og så kan i træne videre på det.

Men ja, det er bare en idé smiley

• #6   19. jan 2015 Den pony hun er mest glad for, og har fået bygget lidt på, er selvfølgelig en shetlænder, og den er hun blevet for stor til og ride på nu. Shorty som shetlænderen hedder, er begyndt og stejle når hun skal op på ryggen, og har så ikke gjort det siden, da det er hendes måde at sige (hey du er altså for tung og stor til mig nu) og det er som om at det kan hun heller ikke rigtig forstå. selvom jeg har forklaret hende, at hun ødelægger hestens ryg hvis vi bliver ved, og det vil blive rigtig synd for så kan små børn ikke få en tur på hende.

• #7   19. jan 2015 Ja, det kan jeg godt forstå. Men er der ikke en af dine større pony, hun er lidt glad for, hvor man måske ville kunne bygge et eller andet op? smiley

• #8   19. jan 2015 så kan det kun være silas, men han er også lidt svær, da han kun knytter sig til en bestemt person, og det er jo selvfølgelig mig. Mange har også spurgt ind til mig, om hvorfor hun egenligt tager med, når hun er bange, men det ved jeg ikke ... for hun bliver ved med at sige hun ikke er bange, hun ser meget op til mig, og ønsker at det jeg kan i ridningen og sammen med hestene, at det er noget hun også gerne vil og kunne. Men synes det er svært og lære hende det. netop at hun er så bange og hun ikke rigtig tør og overskride nogen grænse.

• #9   19. jan 2015 Hvis jeg var dig ville jeg ligge en plan for hende og faste rammer. Når man er bange for noget handler det om at opbygge selvsikkerheden.

Tag en snak med hende, om at hvis hun VIRKELIG gerne vil lære at ride, så skal hun være med at på følge den plan du laver til hende. Og vær sikker på, inden i går igang, at hun gerne vil lære at ride og ikke blot være med til hyggen eller at hun bare gerne vil være god til det, fordi at DU er. Så først og fremmest tag en snak med hende.

Hvis hun stadig er game, så start helt forfra. Helt fra bunden af. Og opbyg din plan, så hun kommer til at tage små skridt af gangen. Og gerne gentagelser, så hun kan blive tryg i det hun laver. smiley

• #10   19. jan 2015 Enig med CC smiley

• #11   19. jan 2015 Måske er hun bange for de "store" ponyer men ikke for en "lille" shetlænder??? Eller også er hun "bange" for at gøre noget forkert med DIN hest smiley
    Bare en tanke smiley

• #12   19. jan 2015 Eller også elsker hun virkelig dine heste, og er somsagt "bange for at gøre dem fortræd" eller bange for at hun gør noget forkert, og derfor ikke tør prøve. smiley

• #13   19. jan 2015 Jeg må prøve og bygge den plan op. Jeg tror ikke det er fordi hun ikk tør og gør noget ved dem. Fordi jeg har fortalt hende hvordan hun skal gøre osv ... Og det skal jeg gentage flere gange ... Det er som om at det bare fisser ind af øret og ud af det andet. Men der er meget arbejde i hende, og det ved hun også godt. Når hun rider alene rundt har hun alt for lange tøjler og sidder med armene oppe ved hestens øere, hvor jeg har fortalt hende at hun skal stramme tøjlerne lidt mere og ned med hænderne, fordi hvis hesten bliver forskrækket og løber, så har hun intet kontrol over hesten hvis hun sidder helt oppe i luften med armene. Men den er snart forstået på hende, de ryger derop langsomt men jeg skal lige "hoste" engang så ryger de ned på plads igen. Det har kun været skridt ture hun har fået, da hun ikke vil trave. Og det tvinger jeg hende heller ikke til, fordi hun ligesom selv skal komme og sige nu kunne jeg godt tænke mig og prøve og trave lidt, og hun selvfølgelig også lige skal finde balancen i det. Mine ponyer kan godt lege sammen, da min ældeste pony går sammen med mit føl, og han er et stort legebarn, men hvis de stejler op af hinanden bliver hun bange og ikk vil ind. Da følle stod og spiste mad rykkede han lige engang med røven kun fordi han blev nervøs da hun kom bagfra ham, men ikk nogen tegn på spark, og det kunne han heller ikk finde på, han vil løbe hvis han blev bange det er jeg sikker på. Og selvfølgelig kan jeg godt forstå at så bliver hun lidt nervøs, når han rykkede røven sådan lidt til siden. Og siden der har hun bare været ude foran folden. Silas havde lidt mave problemer forleden så jeg måtte ud og gå med ham, og det blev jeg nød til at gøre inde i folden da følle går igennem hvis jeg kun tager den ene, men der satte hun sig bare ind i bilen og sad og ventede til jeg var færdig, hvorfor så med?? Sorry den blev lidt lang denne tekst.

Kommentér på:
Bange for heste ..

Annonce