3.062 visninger
|
Oprettet:
Andreas helgstrand ? {{forumTopicSubject}}
Hvorfor er der så mange der ikke kan lide ham ?
feb 2013
Følger: 271 Følgere: 212 Heste: 1 Svar: 41
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 175 Heste: 8 Svar: 1.234
Det har noget med hans metoder, at gøre..
- Andreas er et meget behageligt menneske, men har ikke rent mel i posen.
Når folk siger han ikke kan ride osv. Det er noget pjat, synes jeg.
Han har kæmpe evner, og man skal kunne ride bare lidt for at ride og præstere alt det Andres har gjort. At han så ikke behandler hans heste med måde, er en helt anden side af sagen.
dec 2011
Følger: 53 Følgere: 84 Heste: 14 Emner: 168 Svar: 1.168
Beklager hvis den støder denne kommentar, men jeg forstår ikke hvorfor folk kan være så stolte over at have fået undervisning af ham. Bvard. Undskyld mig, men ja.
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.008
Generelt har jeg ikke på noget tidspunkt været synderlig begejstret for ham eller hans ridestil
Så er det op til ens egen etik og moral om det er vejen frem mod succes i ridesporten = er det acceptabel at ride på denne måde?
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Andreas er en uovertruffen dygtig rytter, og en ufattelig dygtig underviser - og skulle efter sigende også være en rar person.
Men han har haft nogle sager på sig som gør at folk har taget afstand fra ham..
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
Alle hans heste render rundt med halen piskende omkring sig, er anspændte og han har generelt meget fat i hesten hvilket jeg ikke bryder mig om.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 24 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 1.493
Til ts: husk på, hvad der skrives her er meget objektivt, og derfor måske noget der skal tages med et gran salt det betyder dog ikke jeg forsvarer hans ridemetoder. Men jeg tror tit det er dem, snarere end ham personligt, folk har så travlt med.
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
Btw rider jeg heller ikke i skoven på mine heste og de går ikke kun fold hele vinteren :-O og jeg rider både med hjulspore og glidetøjle!
Det her handler hvis ikke kun om Andreas men alle konkurrence ryttere!
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 411
Hestene på Helgstrand Dressage kommer da på fold, de går bare ikke ude hele dagen.
Jeg ville da til enhver tid hellere have hest på samme måde som han har, end de mange heste og ponyer man ser rundt omkring der går på en mark for lud og klodt vand, hvor der hverken er græs eller vand nok til dem.
Og i sagen med Akeem viste det sig jo at de mærker den havde ikke var spore mærker.
Så få lige ordentlig styr på dine facts.
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
Og at han ikke rider i skoven er squ da det mest dårlige argument ever! En hest savner ikke ting den ikke kender til. Jeg rider heller aldrig i skoven - men skridter tur om sommeren når vejret er godt
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
De bliver tilset af massør, dyrlæger, tandlægen, kiropraktor osv. Mere end en normal ridehest gør..
Tænk på at hans heste er top atleter, og får at kunne præstere, skal ens forhold være iorden..
Måske er hestene ikke på fold 12 timer dagligt, men de er på fold..
Man skal passe på med at udtale sig om noget man ikke er sikker på - især når det er direkte målrettet mod en person
jun 2009
Følger: 148 Følgere: 2019 Heste: 9 Emner: 97 Svar: 300
Grunden til at hele verden kommer til at vide det, er jo pga han er en kendt dressur rytter. Og den video jeg ser af Akeem, ser jeg ''kun'' en der holder for meget fat i kandar stangen, og det gør jo at der ikke kommer nok blod ned til tungen = blå tunge.
Det er selvfølgelig ikke i orden, men jeg ser ikke en forfærdelig stor forkel i forhold til andre dressur ryttere.'
Jeg var selv stor fan af ham og Matine, fantastisk par!
''Min mening!''
jan 2008
Følger: 35 Følgere: 77 Heste: 5 Emner: 7 Svar: 90
Dog kan man hvis man vælger at følge AH inde på FB jo så både se film og billeder af bla. Akeem på drænet sandfold hvor han får lov til at være hest - Dog pakket godt og grundigt ind i vat og bobbleplast.
Har ikke noget imod hans måde at holde hest på som sådan, udover jeg ville foretrække hans heste havde mere mulighed for at være hest. Det eneste jeg som sådan ikke kan forstå er hans ridemetoder.
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 601
Dyrlægen som undersøgte Akeem i foråret 10 dage efter!!! hans åbent hus, har bare vasket sine hænder og fejet fakta ind under gulvtæppet. (Og jeg kan godt forstå ham, for ellers var han færdig som hestedyrlæge.) Men billederne som blev offentliggjort viser da helt tydeligt at hesten har to nekrotiske sår på højre sides lade i underkæben (der hvor ømheden blev beskrevet). Sådan noget kommer ikke på en enkelt ridetur, og når man ved hvor hurtigt slimhinder heler op, må de have været meget dybe når de stadig ses efter 10 dage, med en begyndende heling rundt om. Og hvis nogen skulle være i tvivl, er jeg uddannet til at diagnosticere og klassificere sår, omend jeg ikke er dyrlæge.
Det er ikke i orden at mishandle sin hest, uanset hvor fint den bor, hvor dejlig mad den får, hvor mange behandlinger den får, hvor meget foldtid (eller ikke) den får, hvor fint udstyr den får på, og hvor kendt man er. Jeg kan kun sige FØJ!!!!
Og til yderligere orientering har jeg selv arbejdet professionelt med heste det meste af livet, redet på landsplan og underviser stadig enkelte ryttere på landsplan. Så jeg er hverken sart, hyggerytter, bidløs el. andet!
feb 2013
Følger: 271 Følgere: 212 Heste: 1 Svar: 41
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 411
I modsætning til så mange andre så udtaler jeg mig ikke om noget jeg ikke ved noget om.
Andreas helgstrand ?