Kan man sælge samlet? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg står i en vildt ubehagelig situation.
Jeg har min 23 årige Connemara og hendes vallakføl på 1 år og 1 måned som er blanding af connemara og islænder.
Sagen er den at jeg ikke længere har råd til at have dem, men jeg har det bare vildt svært med at skulle af med dem, da hoppen jo ikke er ung længere, og jeg har haft hende i 6 år i alt. 4 år fra jeg købte hende, så solgte jeg hende og købte hende tilbage for 2 år siden. Så hun betyder vildt meget for mig. Jeg købte hende tilbage med tankerne om at hun skulle pensioneres, men hun havde stadig så meget ridelyst, så efter folingen i december 2013 red jeg hende op igen. Føllet hun fik var et uheld, men han er endt med at være det skønneste føl. Han blev til vallak i efteråret og har nu gået på løsdrift med islændere siden og har været fravænnet siden han var 5 måneder.
Men nu kan jeg ikke have dem mere da jeg studere og ikke har råd til smed, eller dyrlæge hvis der skulle ske dem noget. Men problemet er bare at jeg holder så sindsygt meget af dem og min fremtid indeholder også heste, så at skille mig af med dem føles bare SÅ forkert! Men når man ikke har råd er de jo ikke tjent med at være mine.
Så nu tænker jeg om det er muligt at sælge dem samlet? og at jeg en dag vil kunne købe dem tilbage (hvis hoppen endda holder så længe?) Lige nu ser jeg dem i forvejen kun i weekenden, men tror i at der er nogen der vil købe dem og give mig lov til at komme og besøge dem og træne føllet?
Det er så hårdt når man virkelig elsker sine dyr, men ikke har økonomien til dem og er bange for at en køber ikke vil elske dem lige så meget som jeg selv gør
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Du kan altid skrive i kontrakten at fu har forkøbsret, men du kan ikke forlange at kunne købe dem tilbage når det passer ind i din økonomi
sep 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 80
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Det sagt, jeg ville næppe selv underskrive sådan en aftale, simpelthen fordi føllet jo bliver mere værd når det en dag er tilredet osv. Så medmindre du er villig til at forkøbsretten er til den pris jeg sætter til den tid, ville jeg ikke skrive under.
I forhold til at sælge samlet, så tror jeg ikke du skal regne med at der dukker en køber op der vil tage dem begge... du kan self være heldig, men jeg ville ikke satse på det.
-personligt ville jeg så nok heller ikke sælge sådan en gammel hoppe, men måske se om der kan findes en låner (f.eks. en yngre rytter med behov for en stabil lærepony e.l.). På den måde har du stadig noget at skulle have sagt, og kan sikre dig at den ikke sendes videre rundt i systemet
apr 2013
Følger: 19 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 81
jul 2013
Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 6
apr 2013
Kunne slet ikke nænne at aflive Fame, hun er så livsglad og frisk endnu og har det skønneste temp. og personlighed
apr 2013
apr 2013
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 94
Oven i det ville jeg også skrive at de også kunne lånes ud i x antal år.
Så breder du viften en smule ud så man måske kan få flere henvendelser
dec 2009
Følger: 54 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 342
jeg ved godt det er forkert at opfordre til lån, men når det er levende dyr og kærligheden til dem der står på spil ville jeg selv klart overveje det hvis jeg stod i den situation, for nu er SU-lån det billigste lån du overhovedet kan tage.
håber inderligt du finder den rigtige løsning for jer for det ville måske også være synd for hoppen at flytte hende rundt når hun er så gammel som hun er - du har heller ikke nogen familie eller noget du kan søge hjælp hos?
og som de andre siger - det er ikke meget man betaler for en forsikring
mvh Camilla
Kan man sælge samlet?