{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.393 visninger | Oprettet:

Kan jeg få min gamle pony tilbage? {{forumTopicSubject}}

Ved godt der kan komme dumme kommentar på dette her emne, men håber i vil bevare jeres tone.

længere historie:

5. maj solgte jeg min pony Miss Lucy. Vi havde aftalt med dem at hvis de ville sælge hende ville vi rigtig gerne købe hende tilbage, fordi jeg ville jo helst ikke sælge hende. Men JEG vidste godt jeg var for stor til hende og at en anden pige/dreng skulle have glæde af hende. Men vil jo helst ikke have hun ender ude til mange andre tusind mennesker da hun var sin helt egen og godt kunne misforstås på nogen punkter.
19 Januar 2014, skrev de til os om vi ville købe hende tilbage og vi skrev ja, og var allerede klar til at hente hende.

Dagen efter skriver hun at hun ikke havde forventet at vi ville skrive ja, og hun vidste nu heller ikke om hun ville sælge hende nu, måske først til sommer for at se hvordan hendes døtres interesse var.

Sommeren 2014 tog jeg op og besøgte hende med min veninde, 4 timer i tog, puha.. Vi tog derop og de virkede rigtig rigtig glade for hende og snakkede så meget om hvor meget de elskede hende.

2 uger efter, skriver hun til mig på hestegalleri, at de har solgt hende til en rideskole for 20.000 kroner.

Jeg var græde færdig, det var jo meningen hun skulle tilbage til mig.

Vi har snakket lidt med advokat man kan skrive til over email.
og mener der ikke er noget at gøre.

Da vi solgte Lucy, har køberen af lucy fået kontrakten og vi fik desværre ikke en kopi af den. og det er den der skaber alle problemerne.

Men nu skriver jeg dette emne, da jeg håber der er nogen der har oplevet nogen lignende, og evt har nogen gode råd til hvad vi evt. kan gøre for at få hende tilbage.

- vi har snakket med rideskolen og de mener det er en situation mellem os og køber, og vil ikke sælge.

Er der nogen der kan hjælpe os?

- Del gerne emnet på andre hjemmesider.

Vil bare så gerne have hende tilbage.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg få min gamle pony tilbage?
  • #1   9. jan 2015 Krydser fingre!!!??

• #2   9. jan 2015 Du kan ikke gøre noget, byd 25.000 kr. På hende, så er der en mulighed for de sælger da de har fået en forøget indtægt på 5000 kr.

.

• #3   9. jan 2015 Det bare, på deres hjemmeside står der at de søger 20.000 kr til nye ponyER. og de har kun fået 6000 kroner og har købt 2, så det er bare ligesom der er noget der ikke helt passer. i:'

• #4   9. jan 2015 Hvilken rideskole er det?

• #5   9. jan 2015 HUR - hundested

• #6   9. jan 2015 Hvis der står i kontrakten, at I skal have tilbuddet, før ponyen sælges, så har de jo overtrådt kontrakten.
    Så det er jo egentlig ligemeget, hvem af jer der har kontrakten.

• #7   9. jan 2015 Det er det der står i kontrakten.

Altså kontrakt og kontrakt. Da vi købte Lucy var det en kontrakt fra heste-nettet de har hentet og det er også den vi har brugt. Så det har jo ikke været en meget dyr kontrakt som bliver underskrevet af advokat og sådan, hvis du forstår? smiley

• #8   9. jan 2015 Jeg tror desværre ikke der er ret meget at gøre. For det første har du ikke din kontrakt, og for det andet er kontrakten ikke underskrevet af advokat smiley .

• #9   9. jan 2015 Men det er stadig en bindende aftale, I har lavet sammen. :o)

Hvad er deres egen forklaring på det?

• #10   9. jan 2015 Moralsk har de utvivlsomt handlet forkert, men uden en tinglyst kontrakt står du desværre meget dårligt smiley

• #11   9. jan 2015 Det har faktisk ikke rigtig hørt det.

Har hørt fra den ene datter at hendes mor var bange for at jeg ville ride hende.

• #12   9. jan 2015 Stine: hvad mener du med :Moralsk har de utvivlsomt handlet forkert.
    Vi gjorde bare det som vi nemlig også havde fået, og det havde jo holdt. vi ringede også til Lucys tidligere ejer før os og spurgte om de ville købe hende tilbage.
    Vi solgte Lucy meget billigt til dem, da de faktisk ikke have råd til hende. Og de virkede jo utrolig søde.

• #14   9. jan 2015 Det jeg mener er, at de nye ejere som har solgt til rideskolen, har handlet moralsk forkert. Juridisk er der nok ikke så meget at gøre smiley

• #15   9. jan 2015 Hun er ikke mega svær, man skal bare kende hende for at få det tl at fungere med hende. Men har jo selvfølgelig ikke oplevet hende hos en rideskole.

- Rideskolen fortæller at de er glade for hende og ikke vil sælge. Men havde bare aldrig regnet med hun ville blive rideskole pony.

Blevet lovet en ny hest som jeg ville kunne passe, men det blev aldrig til noget da jeg skal på efterskole efter sommer 2015. Ja det lyder lidt egoistisk at jeg så ville sælge hende pga det. Men ville rigtig gerne videre med min ridning. men først efter salg gik det op for mig hvor meget hun betød for mig.

• #16   9. jan 2015 Stine: Nårh ja på den måde smiley

• #17   9. jan 2015 Det er ikke korrekt at kontrakten skal tinglyses for og gælde.

Men når du ikke har en kopi af den kontrakt kan du intet gøre da du dermed ikke har noget bevis på at de har overtrådt den. Hvis du på nogen mulig måde kan få fingrene i den vil du være meget bedre stillet og indtil da, ja så er der ikke noget og gøre.

Det er en meget trist situation og stå i, men man skal altid huske og have sine 'beviser' iorden med alt og uanset hvor søde folk virker til og være.

Jeg har selv haft lånt min ene hest ud på kontrakt og kunne aldrig drømme om ikke og have en kopi af den selvom dem der lånte ham var rigtige søde og ærlige. Lige pludselig ændre folk sig desværre.

• #18   9. jan 2015 Ja det fandt vi selvfølgelig ud af. i:'

Jeg tænker bare, hvis man nu får en advokat på, kan man så ikke få hende til at SKULLE vises kontrakten så vi kan se det er sandt det vi nu siger?

• #21   10. jan 2015 Ikke nok der står i har forkøbsret der skal også stå hvad sker der hvis de bryder denne aftale? For ellers er et undskyld vi havde glemt det reelt nok. Ønsker du hesten retur er der en vej, og det er at købe den retur. Mærkeligt hvis rideskolen ikke vil sælge den retur til dig. De kan altid få en ny pony. Men naturligvis er der ingen der siger de vil sælge den til dig billigt. Er man ude i de ikke vil sælge til dig, fordi sælger har sagt de ikke skal sælge til dig, må du jo ud og finde en stråmand smiley lyder dog vildt. Ser ingen grund til rideskolen ikke kunne sælge jer ponyen retur hvis i ellers får en god snak med dem, og har pengene til at købe. Dog kan det jo være den har det ok hvor den er. Kommer jo and på så meget, men ja det er tarveligt af tidligere ejere, når de enda ved i ville købe den tilbage smiley men uden en kontakt og uden en bod for at bryde kontrakten har i ingen muligheder den vej, som jeg ser det. Held og lykke dog.

• #22   10. jan 2015 Hvor meget koster det at have advokat og dommer på sådan nogenlunde?

Vi tror vores køber desværre har en aftale med rideskolen. For vi har penge til at købe hende tilbage. smiley

• #23   10. jan 2015 Hvem har du snakket med på HUR? smiley

• #24   10. jan 2015 Så længei ikke har kontrakten, er der desværre ikke meget at gøre, da det så bliver påstand mod påstand.
    Køber kan jo i realiteten sige, at der aldrig er skrevet nogen kontrakt...

Men jeg håber det bedste for jer, og at der bliver fundet en løsning på det. smiley

• #25   10. jan 2015 Hende der vist ejer HUR smiley

• #26   10. jan 2015 Det gør kommunen vidst, men kan det være formanden eller daglig leder? smiley

• #27   10. jan 2015 Ja formanden smiley

• #29   10. jan 2015 Hvad mener du med det? smiley

• #30   10. jan 2015 Undskyld mit sprog, men det er bare typisk inden for hesteverden. Ikke alle er sådan, men der findes desværre mange af sådanne typer. I mine øjne er de **** Ja, jeg passer lige på min tone. Men sådan noget pisser mig virkelig af, da det rammer så hårdt. Også bare det at de spørger dig om du vil købe den? uden at aftale en pris.
    Jeg forstår din sorg, at miste sin hest til en rideskole er næsten lige så forfærdeligt som slagtning. Hesten bliver ofte ødelagt, mister livsglæden, bliver stædig..
    Ja bare en helt anden hest. Hvis man spørger mig, så synes jeg der burde komme en lov for, hvordan man behandler rideskoleheste. Jeg har selv gået på rideskole, hvor der blev muget ud hver halve år eller noget i den stil. De strøg nyt halm over, uden at muge det gamle ud. FØJ! hvor man burde have dårlig smag.
    Men altså, gør hvad du kan.. Kæmp for din hest, byd en meget høj pris, så går de måske med til det. Og ja, måske er den ikke det værd på markedet, men kærlighed kan ikke erstattes. Held og lykke. smiley smiley

• #32   10. jan 2015 Rigtige mange tak for ordene har snart kæmpet et halvt år. Kan bare ikke give op. i:'

• #33   10. jan 2015 Emma, hvis du ønsker at skrive om det så skriver du bare. Har en del meninger om lige netop dette emne!

• #34   10. jan 2015 Mange tak < 3

• #35   10. jan 2015 Det var så lidt, du virker som en pige der lider ved tanken om hvad der skal ske med din pony. Og det forstår man jo godt. smiley

• #36   10. jan 2015 Du skal altid få en kopi af kontrakten, håber du ved det nu:)
    Udover det så er der ikke meget at gøre, hvis i kan få fat i kontrakten kan i hive dem i retten, der skal rideskolen også ind over eftersom de er de nye ejere. Ellers kan i byde 25 tusind for hende og håbe de vil sælge når de for en indtægt:)

• #37   10. jan 2015 Jasse
    Bokse hvor der ikke muges, men kun fyldes rent på, kaldes dybstrøsbokse - det er helt normalt og ikke tarveligt. Så længe de står tørt og rent på overfladen, er der jo lige meget hvordan bunden ser ud. Så ingen grund til nogle dårlige smage i folks munde.

TS
    Uden kontrakten er der ikke noget at gøre (-:

• #39   10. jan 2015 Rideskolen er ikke følelsesmæssigt investeret i din pony. De har brug for en elevhest. Hvis I byder en pris der giver dem mulighed for at købe 2 andre ponyer, så kan jeg ikke forestille mig at de vil sige nej, da de jo er en forretning.
    Du kan ikke gøre noget når der ikke står en bod i kontrakten omkring hvad de skal betale hvis de ikke overholder de kontraktlige forpligtelser der er indgået.
    Det er trist at savne sin hest, og jeg forstår dig fuldt ud (og er det foregået som du beskriver, så har køber ikke handlet særlig pænt), men det eneste I kan gøre nu, er at byde højt på ponyen, og få rideskolen til at have et økonomisk incitament til at sælge.
    Held og lykke, jeg håber det ender godt for Jer og ponyen smiley

• #40   10. jan 2015 Endnu en grund til jeg ikke tør sælge, men kun udlåne hvis jeg nogensinde bliver nød til det.. Øv hvor er det nogle feje mennesker der fik din pony smiley

• #41   10. jan 2015 Katrine: Det er ikke okay at der vokser svampe. Jeg tror jeg ved det mere end du gør, da jeg har stået over for det og set det.

• #42   10. jan 2015 Jasse - Nu skriver du jo så først nu, at der voksede svampe.
    Katrine svarer jo bare ud fra det du beskriver, og det er meget normalt, at man gør det sådan, og DET er der ingen grund til, at have dårlig smag i munden over.

• #43   10. jan 2015 Jeg har desværre ikke nogle råd til dig, men jeg føler med dig.
    Jeg har solgt tre heste i mit liv. I alle tre kontrakter stod der, at jeg havde forkøbsret hvis hestene en dag skulle sælges. De er alle tre blevet solgt videre uden at jeg har fået noget at vide, og to af dem endte som rideskole heste (og blevet solgt videre derfra igen).
    Jeg har i årevis ikke vidst hvor nogen af hestene var.

Men for en måneds tid siden, faldt jeg over en annonce på dba.dk. Det viste sig at være min allerførste pony som jeg fik for 10 år siden, og solgte for 8 år siden. Han har haft mange hjem på de 8 år, og ikke haft det helt godt alle steder.
    Nu står han ude på min fold. smiley

Der ER altså håb for, at de kommer tilbage til en - selv efter mange år. Jeg tror ikke der er så meget andet at gøre end at prøve at følge med på rideskolen, og gøre det klart at hvis de nogensinde vil sælge hende må de meget gerne kontakte dig. Nu ved du i det mindste hvor hun er, så du evt. også har muligheden for at besøge hende smiley Held og lykke med det - jeg håber du får hende tilbage!

• #44   10. jan 2015 Nej men jeg skal heller ikke sidde og svine rideskolen til her på. Desuden er det ikke pointen at i skal vide hvad der foregår? I skal skrive ud fra det emnet handler om. Jeg nævnte bare det med at rideskoler ofte ikke er gode ved deres heste. De findes men de steder findes der desværre ikke mange af.

• #45   10. jan 2015 Til TS
    I kan via jeres indboforsikring tjekke om I har retshjælp. I kan så ta kontakt til en advokat med heste i speciale, nogle gange hjælper der når der sendes er brev fra en advokat.
    Dog mener jeg I står svagt, da I ikke har kopi af kontrakten. Det er påstand mod påstand. De kan jo bare sige der aldrig er lavet en kontrakt, og det kan du ikke bevise.
    Er der i kontrakten skrevet en bod på hvad der sker hvis de sælger ponyen fx "sælges ponyen til anden side uden at xxx har fået skriftligt tilbud og x dages betænkningstid, skal der betales 10000kr i bod"

Til Jasse
    Sikke noget vrøvl. Du ved tydeligvis ikke hvad du taler om. Vi har selv alle heste i dybstrøelse og muger efter behov alt efter vejr og evt folinger. Der gror ingen svampe hos os eller andre jeg kender der har dybstrøelse. Hjemme hos os er boksene optaget døgnet rundt. Når hestene er ude ligger kattene og sover der, hos min svigerinde ligger hønsene sig i stald. En dybstrøelse kan sagtens holdes tør og pæn og ikke mindst varm, hvilket jeg vægter højt. Det kræver blot rigeligt med godt kvalitets halm ovenpå.

• #46   10. jan 2015 CTS og Lene said it (-;

• #48   11. jan 2015 Mange tak til dem som har svaret. :')

• #49   13. jan 2015 Hvis nogen har lyst, har jeg lavet en lille video. https://www.youtube.com/watch?v=Zl74sXgiaJY

• #50   16. jan 2015 ahahah, klippet med mig over bommene ... hahah, faldt jeg ikke af lige da klippet sluttede? :PPP

• #51   17. jan 2015 Ikke noget jeg har haft været nødsaget til, men man kan altid prøve at true med at slæbe dem i retten, eller at de vil sælge hesten til et bestemt beløb. Det er jo ikke sikkert rideskolen føler de kan magte at gå rettens vej, selvom de måske tror de vil vinde. Og dermed går med til at sælge til en bestemt pris. Det kan nogle gange hjælpe at "skrue bissen" på. smiley
    jeg ville selv gøre ALT for at min hest aldrig endte på en rideskole.

• #52   2. feb 2015 Ved også at emma gjorde alt! Men, alligevel.

Kommentér på:
Kan jeg få min gamle pony tilbage?

Annonce