{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

facebook side til fjordheste?? {{forumTopicSubject}}

Hey smiley
Jeg har nu i en måneds tid eller noget været medlem af facebook gruppen "fjordhesten øst", som er en rigtig hyggelig gruppe, men kan nu se at mange (måske alle) betaler for medlemskab (ikke på selve facebook siden, men på deres officielle hjemmeside tror jeg). hvilket jeg for det første ikke har råd til og for det andet egentlig heller ikke har lyst til, da jeg egentlig ikke er med til nogen arrangementer med min pony og kun er der fordi jeg gerne vil høre om andres gode oplevelser og dele mine, hvilket jeg mener bør være i fokus smiley
senere fandt jeg så en anden fjordheste side; "fjordhesten Danmark", som jeg tror jeg var medlem af i ca. 5 min. da det simpelthen var for "snoppet" til mig... De skrev at det var et privilegium at være medlem af gruppen, og man måtte ikke omtale sin fjordhest som "fjordbolle" eller "fjoller", da man "respekterer" fjordhesten i den gruppe, og desuden gik de utrolig meget op i at hesten SKULLE have det mørkerøde pas, hvis man ville omtale den som "fjordhest", og selvom min har det mørkerøde pas, var det altså ikke noget jeg ville være med til... efter min mening er det vigtigste hestens personlighed, og selvom det var en race side, mener jeg stadig at en halv fjordhest kan være lige så god som en hel...
derfor ville jeg høre om der var nogen af jer, der kender en facebook side, hvor man kan dele billeder og oplevelser om sin fjordhest uanset om den er renracet eller ej, og uden at der forventes, at man betaler for medlemskab... hvis der ikke er nogen, der kender en side, kunne jeg oprette en for alle Danmarks fjordbolle elskere, dog ikke ligeså "fin og fornem" som Fjordhesten Danmark, hvis der er stemning for det smiley (kan godt lægge et link ind på dette forum til den, hvis jeg opretter den).
Håber i deler min holdning, og hvis i er medlem af ovennævnte grupper, har jeg selvfølgelig ikke noget imod jer... jeg var som sagt selv medlem i kort tid smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  facebook side til fjordheste??
  • #2   6. jan 2015 jeg er også stadig medlem af øst, for det er rigtigt hyggeligt, og ville ikke melde mig ud før jeg var sikker på at jeg ikke bare var en "nasserøv" der sidder og hygger sig, mens andre faktisk betaler smiley og i hvad angår fjordhesten dk, synes jeg bare at det er underligt at man ikke må omtale sin fjordhest som f.eks. fjoller, når det jo bare er et kælenavn for en god race..? og hvorfor må man ikke kalde sin pony for en fjordhest hvis den både ligner og opfører sig som en?? så længe man ikke vil avle fjordheste på den kan jeg ikke se problemet... jeg går da ud fra at folk spørger ind til hesten inden man beslutter sig for at avle med den, så kan stamtavlen blive diskuteret der... jeg kan ikke se hvorfor dens "urenhed" har relevans, hvis man bare vil fortælle om sin tur i skoven...

• #4   6. jan 2015 hehe det er så i orden smiley det er nok bare ikke mig alt det der race halløj smiley

• #6   6. jan 2015 men så burde vi nok også have en side for folk der er glade for fjordboller til resten af os i hele dk smiley hvor folk også ku' lægge annoncer op med brugt fjord udstyr osv. smiley

• #8   6. jan 2015 der er oprettet en gruppe der hedder " de fjordlige" til blandingerne smiley

• #9   6. jan 2015 Jeg vil gæt på, at grunden til, at du ikke må kalde dem kælenavne, er den samme som islænderfolk ikke vil have man kalder deres ponyer for ponyer smiley

• #10   6. jan 2015 Jeg kender kun de to sidder, men hvis du vil værre med til at lave en facebook gruppe som er for ALLE fjordboller, vil jeg ivertfald gerne smiley

• #11   6. jan 2015 der er også fjordhestefolket i danmark smiley
    Den er netop lavet fordi vi var en del der ikke syntes om at være i fjordhesten danmarks side smiley

• #12   6. jan 2015 Ej hvor dejligt smiley jeg prøver lige at melde mig ind her og der, og finder ud af hvilke grupper, der passer mig bedst smiley

• #13   6. jan 2015 Hvorfor mener du at gruppen Fjordhesten Danmark er snobbet???

• #14   6. jan 2015 Jeg tror, at jeg har meldt mig ind og ud af Fjordhesten Danmark tre gange. Simpelthen fordi jeg bliver så arrig, når jeg læser hvor lidt alt andet end rødt pas, stritman og sporty fjordheste er velkomne.

Dog har jeg brugt gruppen til at spørge om råds til forskellige ting, som ikke er decideret racepræget, og det er den hestegruppe jeg får de bedste svar fra! smiley
    Og så elsker jeg jo at kigge på de smukke heste, som der bliver lagt op derinde!

Hilsen Camilla som ejer to fjordheste med RØDT pas, dog med laaaaange maner. Shame on me smiley

• #15   6. jan 2015 "Snobbet" altså i gåseøjne smiley fordi jeg ved godt at folk på den side bare er seriøse omkring fjordhesten smiley grunden til at jeg har skrevet det har jeg beskrevet lige efter og uddybet i kommentarerne smiley bare rolig det var bare nemmere at skrive "snobbet" end "en gruppe, der tydeligvis lægger mere i ordet fjordhest end jeg" smiley

• #16   6. jan 2015 Er fuldstændig enig med dig Camilla smiley min har dog kort man, men kun fordi jeg synes det klæder hende så godt, og sparer mig for en hel del strigle arbejde smiley

• #17   6. jan 2015 De er jo også smukke med stritman. Og jeg kan sagtens se, at det er rigtig fjordheste-agtigt med den korte. Mine har skam også haft det smiley

Men jeg er bare så træt af, at der aldrig kan accepteres noget som helst andet! Hvis der kommer billeder frem af en med lang man, er der mange som kommenterer, at det dog er synd med den lange man, og de håber man snart finder saksen frem. Eller der bliver spurgt efter afstamning, hvor den så har grønt pas, så bliver der bare hakket ned!

• #18   6. jan 2015 Camilla:

Jeg synes også det er utrolig at man gider bruge tid på at blive arrig over sådan noget.

Nu står det jo i Fjordhesten Danmarks reglement at en fjordhest skal have kort man - der er ikke nogle der hakker ned på andre fordi de har grønt pas.
    Det er bare ikke en fjordhest hvis den ikke har rødt pas. En "fjordhest" med grønt pas er en hest af fjordtype, men bliver aldrig en fjordhest.

Det er jo ganske enkelt for at beskytte avlsforbundet og det avlsarbejde der har gjort SÅ meget godt for fjordhesten. Husk på at fjordhesten nok er den race der har rykket sig aller mest inden for de sidste 20 år - det er klart at man som seriøst avler gerne vil værne om det smiley

• #19   6. jan 2015 derfor er det jo stadig ikke særlig fedt, hvis man lægger et billede op som man håber folk vil synes er sødt, og så at folk siger at de ikke kan lide det på grund af længden på manen... folk har vel fjordhest som man vil, og hvis man kun vil bruge sin pony til hygge, burde så små detaljer ikke have en indflydelse...

• #20   6. jan 2015 Klostermarken

Så du synes det er okay, at voksne mennesker hakker ned og taler ned til mindreårige piger, når de stolt viser deres "fjordhest" frem, fordi den ikke passer 100% ind i avlsbeskrivelsen?
    For det er det der gør mig gal, og det synes jeg ikke er okay!

Selvfølgelig værner de om racen. Det kan jeg godt forstå, men derfor bør man stadigvæk tale pænt, og acceptere at andre ikke er så strikse omkring pas/man/o.lign. smiley Det er trods alt "bare" en facebookgruppe, hvor man gerne vil vise sin hest frem.

Jeg er ligeglad med hvad andre mener om mine fjordheste. Jeg griner også bare af de ting, når det bliver kommenteret gang på gang derinde. Jeg synes bare tit, at der mangler en pæn og sober tone.
    Jeg holder mig passiv i gruppen, og nyder bare at kigge på andres smukke fjordheste smiley

• #21   6. jan 2015 hvis der er nogen der leder efter en gruppe som tidligere beskrevet, ser denne rigtig god ud (er dog ikke selv medlem endnu) smiley men den er ikke så stor, så meld jer ind venner!! vi har brug for et rum for alle fjord-mennesker med bredt udvalg af gode råd og oplevelser smiley https://www.facebook.com/groups/296159123903436/

• #22   6. jan 2015 Jeg er medlem af fjordhesten Danmark, Både i foreningen og diverse facebook grupper. på trods af jeg ingen fjordhest har. Jeg havde en kort periode en fjordhest af gammeltype. med laaaaang man, og jeg elskede hans lange man, men jeg ligger bevidst ikke nogen billeder ind i nogen af grupperne, fordi jeg acceptere race beskrivelsen. jeg vidste dengang jeg havde ham ikke synderlig meget om racen og derfor blev han ikke klippet. men min kommende fjordhest skal selvfølgelig klippes og passes som race beskrivelsen siger, da jeg har valgt at jeg vil gå ind for fjordheste og se om jeg kan gøre nogen godt for sporten og avlen.
    Hvis i vil vise jeres fjordheste frem er der mange andre steder den kan vises frem. så hold jer ikke tilbage. i må bare acceptere os der går ind for racen 110% smiley

• #23   6. jan 2015 er du medlem af fjordhestefolket Camilla??

• #24   6. jan 2015 til Line:
    Det kan jeg godt forstå, det er jo også derfor jeg søger et alternativ og ikke bare forventer at gruppen retter sig efter mit hoved smiley men almindelig respekt går begge veje, og når folk hakker ned på f.eks. Camillas heste fordi de ikke lige passer ind, kan folk ikke forvente at hun støtter op om siden og dens principper smiley

• #25   6. jan 2015 Selvfølgelig er det ikke okay at hakke ned på andre, uanset alder..

Men når det så er sagt, at det stadig en gruppe som er baseret på FORENINGEN Fjordhesten Danmark. Derfor synes jeg ikke det kan komme bag på folk, at stort se alle medlemmerne følger deres reglement med klipning og pasfarve..

• #26   6. jan 2015 Tror bestemt hellere ikke vi forventer nogen støtter op om os, det er deres eget valg. men vi kan hellere ikke gå på kompromis med det vi avler efter og går efter.
    Selvfølgelig skal alle tale pænt til hinanden, men er rimelig sikker på at der flere steder er nævnt at fjordhest med hængeman ikke høre hjemme i gruppen smiley

• #27   6. jan 2015 Jeg er med i gruppen fjordhesten danmark på facebook, synes nu ikk den er snobbet men der er nogen krav der blir stillet når den er under en forening, er ikk så aktiv men det er sjovt at finde nogen familie medlemmer til sin fjordhest og der er stor hjælp at hente smiley
    Jeg er med i gruppen der hedder de fjordlige
    https://www.facebook.com/groups/588164404586814/?ref=ts&fref=ts det er en hyggelig gruppe hvor der er plads til rene og blandinger, har selv en af hver smiley
    Er også lige blevet medlem af fjordheste folket i danmark

• #28   6. jan 2015 ja den virker nemlig rigtig god den side smiley

• #29   6. jan 2015 Som I forklarer mig det nu, så forstår jeg godt at de ting ikke er tilgodeset i gruppen. Desværre har jeg bare ikke oplevet en forklaring, ej heller regler, på den måde, som jeg har fået her. Blot spydige eller nedladende kommentarer smiley

• #30   6. jan 2015 Og ja, jeg har meldt mig ind i fjordhestefolket smiley

Kommentér på:
facebook side til fjordheste??

Annonce