{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.076 visninger | Oprettet:

Jeres mål med hesten i 2015 {{forumTopicSubject}}

Jae, hvad er jeres mål med jeres træning / ridning i 2015?

Nogle mål du har sat dig?

Jeg har siden jeg købte min kære hest, arbejdet på at få ham ned i nakken og arbejde hen over ryggen og få lidt fat i bagbenene..
Det er svært, da han har været vant til at gå i en utrolig høj holdning, uden at have ryggen og bagparten med dig..
Vi synes stadig det er svært, men jeg synes selv det går - langsomt men - fremad.. smiley

Målet for 2015 er at arbejde mere på afslappethed, samt vi skal have redet debut i LA..
Og så skal jeg selv arbejde hårdt på min egen holdning, for damn den sucks!

Billede er fra Juli 2013 og Januar 2015.. En periode der desværre stod på en del pause i ridningen pga. manglende tid.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres mål med hesten i 2015
  • #2   4. jan 2015 I får lige et par billeder mere.. smiley
    Her af trav fra samme periode.. smiley

profilbillede
  • #3   4. jan 2015
    Tja, jeg vil bare gerne starte et stævne eller to, så er jeg glad smiley

• #4   4. jan 2015 Mit mål er bare at komme ud og starte heste stævner på ponyen smiley

• #5   4. jan 2015 Simpelhen bare og nyde tiden med mine nye part heste uden og have noget specifikt mål og bare og hygge med dem, få nogen gode rideture smiley

profilbillede
  • #6   4. jan 2015 Mit mål er b-rytter titel, og hvis alt går godt, så DM smiley

• #8   4. jan 2015 Har ingen deciderede mål for i år.
    Min egen hest er skadet, men starter genoptræning i morgen...
    Min lånehest skal bare ud og rende en masse militarystævner smiley
    Hvis der skal sættes et mål, så må det være at gøre den klar til at gå CNC100 til DM.

• #9   4. jan 2015 et år uden skader!!! det er mit mål.. er i gang med genoptræning af Colour som stod omkring et års tid på grund af diverse skader på samme ben.. suk.. Vi er noget langt med vores genoptræning men kan godt mærke at vi har langt endnu til at nå det plan vi var på inden skaderne, men et lille stævne i slutningen af 2015 er også et mål smiley

• #10   4. jan 2015 Mit.mål er at kunne styre min pony uden problemer både fra jorden og fra ryggen smiley

• #11   4. jan 2015 For de tre ponyer jeg har med at gøre - ejer Frida og Kurt, og rider og passer Maggie smiley

Kurt:
    - At undgå skader; ville være rart med et år hvor han ikke bliver skadet. Nu har han haft skader/meget brug for dyrlæge i 2012-2014.
    - At få ham til at være den rolige og afslappede pony som han var engang. Det er desværre noget jeg har prøvet på siden han stak af med sulkyen for nogle år siden.

Frida:
    - Påbegynde springtræning og noget bomarbejde.
    - Vi skal på stævnebanerne og vise hvad vi kan, når vi fra 1. maj må starte smiley
    Vores mål er i løbet af året, at starte LC dressur og LE spring. Dette lyder ikke af meget, men der er to ganske gode årsager til, at det er de "små" klasser jeg har som mål:
    1. Frida bliver 4 år gammel, og må derfor højest starte LC.
    2. Frida skal gå mod hestene, og dressurprogrammerne er sådan set ikke anderledes, men man skal huske på i spring, at en LE for hest altså er 80 cm, altså en LC for kat. 1 smiley
    - Ridelejr med Frida, på Sindbjerg Ridelejr til sommer, hvor vi selvfølgeligt håber på mindst lige så fantastiske oplevelser, som jeg har haft med Maggie de sidste to år smiley
    - Hun skal stilles til kåring i DPF i sensommeren, hvor hun bliver stillet til kåring i F1 (uden stamtavle). Vi håber selvfølgeligt på en super kåring, gerne med en helhedskarakter på mindst 7, men ellers bare en super oplevelse smiley

Maggie:
    - Generelt bare at rykke os i vores ridning, som vi har gjort i år.
    - Ride en masse ture, og gerne få sprunget lidt oftere, end vi har gjort i 2014 smiley

• #13   4. jan 2015 Jeg vil rigtig gerne have mere samling på min hest, samt få redet mere energi i ham. Måske starte ham til staldens klubstævne til sommer, hvis han er klar smiley men har også kun haft ham i 3-4 uger...

Ellers vil jeg rigtig gerne ud og debutere i LA som rytter, hvis den frieser jeg rider, bliver klar smiley

• #14   4. jan 2015 Få tilredet min hest og starte egenhedstest, helst i spring til november:)

• #15   4. jan 2015 Lære begge mine ponyer at chancere galoppen, og så kommer der et lille miniature føl til sommer smiley
    Ellers hygge og lære føllet alt det de skal kunne i den alder smiley

• #16   4. jan 2015 Mit mål med min hoppe er at kunne komme til at ride hende ordentligt i trav og galop. Vi tager det bare stille og roligt. Lige nu er hun i tilridning på vasehus smiley du har nok set hende derover.
    Hun skal forhåbentligt hjem næste weekend hvis alt går som det skal smiley

• #17   4. jan 2015 jeg vil rigtig gerne have forbedret min dressur... og så få nogle gode ture til stævnerne smiley

Og så i skoven minimum hver 14. dag

• #18   4. jan 2015 Året starter vi ud med ikke at kan ride grundet nogle maveproblemer hos damen. Hun er en hest som reagerer meget voldsomt på selv små forandringer i sin krop, så det kan desværre sætte os lidt ud en gang i mellem. Men derudover er det det seneste halve år af 2014 bare gået mere og mere fremad, så den udvikling håber jeg fortsætter smiley
    Jeg håber på et 2015 med knap så mange dyrlæge og kiropraktorbesøg, og i stedet en massiv udvikling smiley Hun er begyndt at søge mere frem mod tøjlen selv. Dette skal vi fortsætte med. Derudover er min drøm (og lidt forsigtige mål) endelig at begynde at springe på hende igen og gerne kommer ud til lidt stævner i både dressur og spring. Ikke noget vildt, bare nogle små klasser smiley

• #19   4. jan 2015 Jeg vil mega gerne:
    Få styr på mine nerver, når jeg rider LA til stævne, ved ikke, hvorfor jeg altid fucker op, bare fordi, det bliver 5 cm højere -.-'
    Ride et C-stævne i dressur.. Vi bliver nok sidst, men hvad fanden smiley
    Og ride et stævne i military.. Selvom jeg ikke aner, hvordan det fungerer smiley

• #20   4. jan 2015 mit mål i år er at få mere end en guldmedalje til DM med hjem smiley
    og hvis der bliver råd til det så komme til at starte "EM" i år smiley

• #21   4. jan 2015 står med tankerne om at vi skal ud og starte nogle små spring stævner, hvis jeg lige bliver medlem af en rideklub smiley dropper dressur stævnerne, det dur vi ikke til smiley leger med tanken om at han skal starte op igen med de tricks han var i gang med (ligge, sidde) men målene er helt klart at vi kommer igang igen, ikke får så mange skader som sidste år, og at vi får endnu et fantastisk år sammen smiley smiley

profilbillede
  • #22   4. jan 2015 Mit mål med min part er at blive tryg ved ham igen(er faldet af osv, der har gjordt mig utryg), og så få startet en masse små stævner smiley

• #23   4. jan 2015 Det er fedt at have mål, for året. Men mine mål for i år er ikke at have nogle mål overhovedet og nyde tiden med min bedste ven.

Jeg vil bare hygge med hende som vi altid har gjort, og gå derud hver dag uden forventninger eller mål for hvad vi skal. Vi skal bare være sammen, og tage tingene som vi har mulighed for dem.

- Jeg er dårlig til mål, for jeg når dem aldrig - da jeg gerne vil tage tingene stille og roligt.. smiley

• #24   4. jan 2015 At den bliver rentgående...

• #25   4. jan 2015 Mit mål er at komme ud og starte et dressurstævne eller to med min, bare noget LD, måske noget LC smiley
    Men nu skal jeg først "lærer" at ride igen, efter min knæoperation, men det kan ikke tage så lang tid smiley

• #27   4. jan 2015 I det kommende år vil jeg gerne uddanne min nu 5-årige i hunt seat og arbejde en masse på en rigtig god og stabil pleasure-galop. Vi skal starte DM og få en masse andre gode stævneoplevelser smiley

• #28   4. jan 2015 Min skal simpelthen begynde at stramme ballerne og komme sig over sin skade nu, så vi kan komme til at ride og komme ud at starte stævner i år smiley smiley nu har hun stået i laaaaaaaang tid - og har sagt, at 2015 bliver året, hvor vi overhæler alle de andre indenom på banerne smiley

• #30   4. jan 2015 mit mål i 2015 er at ride mine pony op til en LA smiley starte en masse stævner og lære ham at springe smiley

• #32   4. jan 2015 Flint:
    -Stævner for første gang.
    -Færdigøre tilridningen.
    -Ind springe ham.
    -Få undervisning.

Nelly:
    -Blive ind sprunget.
    -Sælges.

Lady:
    -Ingen store nytårsforsæt.

• #33   4. jan 2015 Jeg håber på at kunne springe 1 meter i bane, når både ponydyret og jeg er i form til det. Og starte et stævne i LF (70cm) hvor vi er fejlfrie, så jeg får min første 'roset' med Natash :).

• #34   4. jan 2015 Hmm.. Mit mål må være at jeg får mere fremaddrift i Mini, når vi rider.... hvis bare jeg kunne .... smiley

• #35   4. jan 2015 Jeg vil gerne begynde at ride distriktstævner på min nye pony, også kunne det også være fedt at komme ud og starte en la :')

• #36   4. jan 2015 Mit mål er at få trænet min gigt krop op, så mig og min nye stjerne, måske kan starte et stævne eller to til sommer smiley

• #38   4. jan 2015 Mit mål med min er, at få dressuren gjort bedre. vil gerne være klar til la til sommer og prøve mit første c-stævne smiley og ligeledes op og springe LB* på c-plan. vi træner 90-105 til træning nu, men jeg bliver nervøs for højden, så skal arbejde en del med mig selv smiley

• #39   4. jan 2015 Jeg håber at kunne komme til at ride fast igen, men jeg tvivler. Ligesom jeg håber at kunne komme til at starte bare et lille stævne, men jeg tvivler.
    Det mest realistiske mål vil være bare at få nogle hyggelige ture på min papmors islændere, men der bliver nok ikke mange af dem når jeg flytter længere væk fra dem.

Så det er små mål, men jeg tør ikke sætte dem højere, fordi jeg ikke kender min hverdag i 2015 endnu.

• #40   4. jan 2015 Først, så skal vi erklæres fri for kissing spine!!! Og dernæst så er mit mål at komme op og sidde på ryggen for første gang, til sommer ;).(Ejer af hesten skal bare lige give tilladelse :p!)
    Også skal vi selvfølgelig også være klar til kåringen til sommer.

• #42   5. jan 2015 Få min hest indsprunget.
    Og debutere i lb/la dressur

• #43   5. jan 2015 Ud at starte 4-års championat, og så skal hun kåres. Hvis hun ikke bliver solgt, og min situation tillader det, så vil jeg gerne beholde hende et år mere. Hvis hun bliver solgt, håber jeg på at kunne ride hendes mor op til M igen.

• #44   5. jan 2015 Jeg vil rigtig gerne have mange timer sammen med mine heste, ikke sådan ride en masse, bare være sammen med dem, sove til middag på marken med dem, tænde bål om aften, strigle, bade ved stranden, gå ture i skoven og så skal de unge jo lærer lidt nyt, og en skal nu nok tilrides, to sælges og måske sove en nat eller to på marken eller i telt.

• #45   5. jan 2015 Vil bare gerne ud og have det hyggeligt ^^'
    At prøve at starte en LD (mit første dressurstævne ever), kunne nu også være sjov.

• #47   5. jan 2015 Lige som sidste år ride en 4-6 distance stævner vi skal helst starte til Marts
    Vi beg. i dag med at træne stille og rolig med et par lange skridt ture i skoven i denne uge.
    Vi skal til Hipponaden i Juni og over til min veninde på Lolland og have hendes hest med.
    Jeg håber på vi kan forsøge os med at ride lidt mere efter idialtiden sener i år

Min Fjordplag skal lære at gå i lange liner og måske spændes for en gig i slut af år

Ville godt til at ride lidt på vores hingst igen..
    VH
    Annette

• #48   5. jan 2015 Har egentlig kun nogle meget simple mål for i år?
    MB1 debut på min haflinger og så at få redet en MB0 til over 65%!

Vil også gerne ud at starte et enkelt eller 2 stævner på min 4 års smiley

• #49   5. jan 2015 Jeg skal finde ud af hvordan jeg kan gøre min hest allergi fri så jeg ikke bliver nødt til at aflive hende næste vinter, det er simpelthen målet.. Ønsker brændende at jeg finder ud af hvordan.. ellers skal vi bare nyde foråret og sommeren til fulde sammen smiley

• #50   5. jan 2015 Jeg VIL ud og starte en LB inden sommerferien. smiley efter sommerferien, tror jeg ikke jeg har med heste at gøre mere (medmindre jeg finder på noget)

• #51   5. jan 2015 At komme ud at tage nogle kurser med min dejlige dreng, og så begynde at komme stille i gang med vores ridning, han fylder 4 år d. 5 marts - og hvis alt går godt, så måske debutere i en lc1 smiley

profilbillede
  • #52   5. jan 2015 Noisette (min egen):
    - At komme ordentlig i gang igen efter meget slemt muk nu her, og lige kommet i gang med genoptræning igen (har spat i bagbenene) og var lige ved at være færdig med genoptrænings program da hun pludselig en dag stod med så voldsom muk, at hun næsten ikke kunne stå på benene:(
    - Muligvis et lille stævne eller to, hvis jeg kan få lov at starte udenfor klasse, da vi inden hun fik konstateret spat blev udklasset af LA1 og alt der under, men hun trænger start til at komme ud og se noget igen.
    - Og så håber jeg lidt på at kunne få hende ifolet i år (efter samtale med dyrlæge herom)

Ivan (Søsters pony):
    - Få redet nogle flere LB'ere (dressur) og så debutere i LA inden sommer (som hest, da jeg bliver 20 i år) og få bevist at hidsig pony også godt kan gå dressur, hvis man bare tager sig sammen, har tålmodighed og selv tror på at det kan lade sig gøre! Men en 1. plads i LB-bredde(LB3) med 68% og 3% mere end 2. pladsen imod heste, efter kun 2 måneders seriøs dressur, det hjælper da noget på selvtilliden:D
    - Få ham yderligere mere afslappet end det er lykkedes i 2014 smiley

• #53   5. jan 2015 Med Galina, er det bl.a. at kunne ride hende alene i skoven helt uden problemer.
    Hvis/når jeg forhåbentlig snart får en ny sadel, vil jeg gerne begynde at ride lidt seriøst igen.
    Jeg har egentlig ikke så mange mål med hende, andet end at se hvor langt vi kan komme. smiley

Med Bolden, min nye pony, er mine mål at lære ham at ligge ned, og begynde at træne i lange liner - og forhåbentlig på et eller andet tidspunkt tilkøre ham smiley

• #54   5. jan 2015 Ja, du kender nok godt mine mål!

MB på C-plan med Samwise, når han lige er kommet sig over sin skade, forhåbentlig inden alt for længe.

Så er målet at komme til og starte 4-års championat og egenhedstest med Saigon. Og selvfølgelig en masse LC'er, da han jo ikke kan gå mere end det.

umiddelbart har jeg også et mål med min ene shetlandspony, Legacy. Hvis hun bliver ved med at udvikle sig som hun gør lige pt., så skal hun stilles til kåring. OG regner da med hun tager en hæderlig plads, da hun jo er efter 2 1.klasses ponyer smiley

Anja og Duchess skal bare gå og hygge sig, være gamle og sure....lidt som de plejer smiley

Og jeg synes det går den helt rigtige vej med Macho! Han er simpelthen sådan en charmerende hest, det er helt ufatteligt. Og han har fået mere fat i bagbenene, som man også kan se på billederne smiley

• #55   5. jan 2015 Jeg vil bare nyde at være sammen, med min hest. Så vil jeg gerne rygge opstaldnings sted, men dette er bare et ønske.. Så vil jeg gerne have at min pony skal blive roligere ang. ridnig, og jeg vil gerne kunne galopere på hende, hvor det er MIG der styre..

• #56   5. jan 2015 I 2014 blev det desværre ikke til meget ridning for mig... øv øv. Pga sygdom ved mig.
    Så håber jeg her i det nye år kan komme til at ride mere på min pony. Har ikke et specielt mål vi skal opnå. Men bare vi skal have nogle gode (læs flere) minder sammen.

• #57   5. jan 2015 Tager træningen som det kommer, men håber at på at få rigtig meget basis Akademisk på plads, så vi rigtig kan få trænet det godt og grundigt, inden hun skal tilrides.
    Men et mål, der klart skal opfyldes, er at jeg skal have flere enetimer, ved min underviser Michelle Wolf. smiley

• #58   5. jan 2015 Altså skal lige droppe ud af min skole først - Dog for at starte på en anden. I første omgang så skal Ziff og jeg begynde med nogle små stævner på rideklubber, og så skal jeg ha ryttermærker så vi kan komme op på distriktplan og gerne højere. Hesten har nemlig kapaciteten til det. Så jeg ska bare lige med! smiley

Men det kommer nok til at strække sig over et par år! Men begyndelsen starter snart! smiley

• #59   5. jan 2015 Mit mål er at få lært min nye hest at galopere rigtigt, jeg ved at vi kan nå det smiley men vil aldrig sætte får stor mål, da jeg altid er uheldig... Men ellers så skal vi lære hinanden at kende, begynde lidt spring, måske et stævne eller 2 smiley

• #62   6. jan 2015 Jeg vil gerne lære Sofus at ligge ned da han endelig er blevet tryg ved at ligge sig når jeg er i nærheden - meget klare beviser når han smider sig ned og ruller på vej ind fra fold xD

Samt at kunne ride Kira i cordeo i alle gangarter smiley

• #63   10. jan 2015 Mine mål vil vel være at vi skal starte vores første stævne til slutningen af februar eller slutningen af januar, og så skal vi til sommer starte lidt springstævner eftersom han gerne skulle være nogenlunde indsprunget til 50-70 cm på det tidspunkt, og så leger jeg lidt med tanken om at starte LC1 til slutning af 2015 smiley

Jeg har haft ham i et år til sommer, så syntes selv at det er rimeligt godt gået hvis vi starter springstævner allerede et år efter jeg fik ham når han var så mærkelig og "rå" på en eller anden måde da jeg fik ham. smiley

profilbillede
  • #64   11. jan 2015 Mit mål i år, er at jeg kan tage til Store Hestedag med en afslappet og rolig pony smiley Stjarni har lidt svært ved at åbne sig overfor nye mennesker, og har derfor også svært ved at 'at være sig selv' når vi har været ude. Han slår fra, bliver helt ustyrlig, og mennesker får indtrykket af at han er en dum lorte pony, som jeg ikke kan styre - virkelig trist.. Til noget sjov og ballade dag, hvor vi deltog i trail, smed han mig af 2 gange, løb mig med, og nægtede at reagere for schenkler eller noget som helst. Udover det, stak han af med mig så snart vi kom ud fra banen.. Heldigvis har der ingen problemer været fra jorden endnu, og han tog alt i stiv hov da vi var med ude og prøve de forskellige forhindringer fra DHE træf.

Så målet er simpelthen at han skal med til mønstring, og agility fra jord, meeeen når vi det ikke så skidt pyt smiley Han skal have en GOD oplevelse, og der skal intet pres være. Så vi arbejder stille og roligt mod målet, og håber selvfølgelig på det bedste.

Collagen her, er af to billeder, begge taget samme dag. Efter han havde kylet mig af, og løbet med mig, ville jeg ikke bare sådan 'give op', så derfor tullede vi lidt rundt ude på græsmarken ved siden af.. Der gik han som altid, var afslappet, og selvom der var 2-3 andre heste, tog han alt så flot, og lagde sig endda ned på kommando. Det er helt vildt så hurtigt han ændre sig..

profilbillede
  • #65   11. jan 2015 Blive færdig med tilridningen så han kan gangarterne stabilt og ud at ride ture smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Jeres mål med hesten i 2015

Annonce