{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.674 visninger | Oprettet:

Udlån af hest? Erfaringer osv? {{forumTopicSubject}}

Godaften folk! smiley

Står i den situation at jeg nu har haft min hest til salg da jeg simpelthen har mistet lysten og ikke har så meget tid til ham mere. Så jeg tænkte at det nemmeste var at hvis han kom videre..Men den hest betyder jo stadig en del og hvad nu hvis jeg ikke kan holde det ud hvis han blev solgt og jeg så ville have ham tilbage? Så tænkte nu på at udlån kunne være en mulighed i stedfor? smiley For så han jo stadig min og kunne besøge ham og få ham hjem hvis det nu slet ikke går! smiley

Men jeg har aldrig lånt en hest ud før og mine forældre har heller ingen erfaring med det..Så hvad har i sådan af erfaringer da i udlånte jeres heste? Hvordan forgik det? Hvem står for omkostninger? smiley

Håber i kan hjælpe! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udlån af hest? Erfaringer osv?
  • #1   9. dec 2014 Jeg har ikke haft udlånt min hest, men har haft min hest i komision altså i salgstald og det har jeg kun dårlige oplevelser med. Jeg ville ikke kunne udlåne min hest da jeg så føler det er mit ansvar hvis der kommer tilbage og ligner et skelet eller andet. Selvfølgelig er der mange gode muligheder mht lån og den kan komme et godt sted hen. Ville anbefale at låne den til et område hvor du kan besøge den og på den måde være tryg:)

• #2   9. dec 2014 Det nemlig også den ene grund til hvorfor han blev sat till salg i stedfor, fordi du ved aldrig hvordan hesten ser ud når du får den tilbage, hvordan den er redet, om den er ødelagt eller andet smiley Og det er der jo ingen der ville blive glad for, og ja hvis det bliver til noget så skal han ihvertfald et sted hen hvor jeg kan besøge ham smiley

• #3   9. dec 2014 jeg har min ene hoppe lånt ud, og jeg har intet negativt at sige om det, min hest bliver passet som jeg vil have det, og låner knus elsker den

• #4   9. dec 2014 Jeg har min ene hoppe udlånt MEN hun er også kun 2 bliver 3 i det nye år og hun går jo så også kun som selvskab så det er grænser for hvad der kan ske.. dog er hun også udlånt til nogle ikke for langt fra mig så kan tage over og se til hende..

Jeg sys også det svært det med udlån for man ved squ aldrig hvad man få tilbage.. jeg ville i hvertfald tjekke låner godt igennem og de skulle komme en del gange og prøve min hest og ville starte med en prøve periode hvor jeg kunne komme og se hvordan deres fremskidt sammen gik og trænning af det..

• #8   9. dec 2014 Jeg lånte engang min højtelskede pony ud (stort set født i min favn og jeg har selv tilredet hende osv.)..
    første gang var det til en pige med fantastisk forældreopbakning og den manglede bare ikke noget, MEN, pigen havde bare ladet den lave en masse nykker, så den var så fræk!
    så kom den hjem og der blev arbejdet med det hele og denne gang var hun bare tip top og musklerne sad så flot! Jeg fandt et nyt sted til hende men af økonomiske årsager, måtte de sende den tilbage efter et lille års tid. Jeg fik en pony tilbage som var trist og skin og ben!! Det tog SÅ lang tid at rette op på, og hvor blev jeg ked af det over at jeg udsatte min bedste ven for sådan nogle ting.

og flere historier der til, men pointen er at det er ikke lige mig. Jeg gør det ikke gerne.
    Begge gange har låner stået for alle omkostninger ud over dyrlæge smiley

• #9   9. dec 2014 Det nemlig det man ved ikke hvad der sker med hesten, og man vil jo helst have den har det super godt! Og det altså ikke sjovt når man får sådan noget tilbage smiley

• #11   10. dec 2014 Jeg har dårlige erfaringer med det.
    Lånte min pony ud for 10 år siden, i 6 mdr, med henblik på salg. Jeg fik ham efter 2 mdr, hovedsky og slet ikke den samme pony. Det viste sig at de havde banket ham med en pisk. Jeg låner aldrig mine ud, medmindre jeg kender personen og er 110 % sikker !

• #12   10. dec 2014 Synes det er virkelig ærgerligt at høre så mange med dårlige erfaringer indefor udlån... smiley
    Jeg låner selv en hest pt.( Trav hest) som desværre har stået skadet i 8 måneder nu. Jeg valgte en trav hest på grund jeg trængte til noget udfordring.

-Vi betaler alt udover dyrlæge da vi vidste den havde en skade fra tidligere. smiley

Jeg giver til ejeren: At jeg genoptrænede efter at have stået stille meget længe, fik hendes dressur på plads, lærte at springe og kunne rides på tur uden postyr. Og fik set verden ( stævner, kurser og andet)

Jeg har haft hende i 13- 14 måneder nu, inde hun blev skadet. havde jeg opfyldt alle tingene ovenfor + lidt ekstra.

- Vi sprang 1 meters baner.
    - Vi kunne grund dressuren og en smule schenkelvigning.
    - Kunne rides bidløst i dressur, spring og selv på vilde ture i skoven med spring.
    - Startede stævne 60- 70 cm med placering.
    - Og jeg lærte hende at galopere roligt og kontrolleret på bane og i skov.

Så vidt jeg ved havde/har jeg kun en meget tilfreds ejer til hesten... smiley
    Og har allerede planer om endnu en låne hest næste år.

Succes oplevelse fra en låner! smiley

• #13   10. dec 2014 Kunne jeg aldrig finde på. For hvad får du tilbage................

• #14   10. dec 2014 Jeg vil så sige at hvis man som ejer vil låne sin hest ud, synes jeg det en god ide at få video,billeder osv af låneren både inde lån og så snart hun har hesten hjemme hos sig selv. Opstaldning´s stedet ville også være en god ide at tjekke.

Jeg sender video og billeder dagligt hvordan det forløber så hun kan være rolig og tænke hendes hest er som den skal være og udvikler sig. smiley

• #15   10. dec 2014 Har fundet en hun lyder rigtig god og har også haft et par stykker i ridning men det er bare meget man skal tænke over! Dem hun havde i ridning de fik altid informartion om hvordan det gik samt billeder og videoer og man måtte se ned til hesten så ofte man havde lyst.. så hun lyder jo fin men man skal vel altid tænke en ekstra gang ved sådan noget! smiley

Kommentér på:
Udlån af hest? Erfaringer osv?

Annonce