1.067 visninger
|
Oprettet:
Tungerækker - hvornår bliver det et problem? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen,
Jeg kigger pt på en hest, men han er tungerækker... Hvad kan man gøre ved det? - og hvornår bliver det et problem for dresurren? Hvor højt kan man ride dressur på sådan en? Mvh maja
sep 2008
Følger: 57 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 1.132
Vil du ride dressur til stævner ville jeg vælge en anden hest.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Der er altid et problem, i og med at tungerækning er et tegn på at noget er galt - oftest er det ridningen. Men det kan også være fysiske spændninger, forkert bid eller andet.
Så tit kan det løses - men ind imellem kræver det man har tålmodighed med at lære hesten at fx biddet ikke gør ondt, hvis den har været vant til det.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Ridningen fungere fint med bid, men dog har jeg aldrig startet hende i dressur da jeg mente det kunne være mere eller mindre ligegyldigt, men det skyldes lige så meget at han ikke kan gå i en konstant samlet holdning grundet lungerne er for små. Allerede i LD'erne vil det trække voldsomt ned.
Rider jeg derimod bare med en hackamore eller en kapsun er der selvfølgelig ingen tungerækning, og der vil du jo, hvis det er noget kunne starte spring. Der er mange muligheder som tilbyder bidløs optømning, hvis man bare gerne vil ud og starte noget.
Men ja ellers så er det jo som de andre siger, ofte også ridningen der er skyld i det, eller andre fysiske porblemer. Oftes kan det trænes væk, da det netop er et fysisk problem, men det tager tid og det kan tage rigtig lang tid. Havde jeg personligt gerne ville ud og starte dressurstævner, så havde jeg fundet mig en anden hest.
nov 2006
Følger: 90 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 176 Svar: 1.337
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 453
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 175 Heste: 8 Svar: 1.234
nov 2006
Følger: 90 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 176 Svar: 1.337
Tungerækker - hvornår bliver det et problem?