God råd til nyt foder {{forumTopicSubject}}
Lige nu spiser min kære hest på 5 Müslie FiberPower fra Dangro ((link fjernet) samt havre. Dette fungere hun super godt på, hun fungere i ihvertfald bedre end da hun fik rent havre. Men nu er hun begyndt at sortere majsene fra, hvilket er en stor det af foderet, så jeg går og leder efter et alternativ til det musli hun får nu. Jeg vil gerne have, at det er et tilskud med vitaminer og mineraler, så hun stadig får lidt havre. Det ville blive for dyrt hvis jeg skal til at købe rent fuldfoder til hende, da havre følger med i opstaldningsprisen.
Men jeg leder efter et musli foder med nok vitaminer og mineraler, der har et højt indhold af protein, råfedt og også gerne træstof, og uden alt for meget stivelse, da hun jo får en masse stivelse igennem havren.
Kender i nogle gode produkter, som ikke er alt for dyre? Jeg ved godt at kvalitet koster penge
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Rent fuldfoder kan nu gøres til en ok pris :o)
Fx. Horselux Easy og struktur 100 fx.
Så er der Pavo Care4Life, at vælge og fodre bare med vitaminer også supplere med roepiller, lucerne, fiberpiller mm. efter huld og energi, dangros omega 3 easy.
Ellers så tjek www.foderdata.com
De overnævnte er under 10% stivelse, undtagen strutkur 100 som indeholder 11%.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
apr 2010
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 58 Svar: 271
De har en masse forskellige musli foder hvor de er dækket ind med vitaminer
jun 2010
Følger: 31 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 475
Jeg synes ofte problemet med fuldfoder er, at de ikke skal have ret meget af det, og da resten af stalden for 2-3 skovlfulde havre, så tager det dem meget længere tid at spise deres mad, end det tager for min at spise sin lille portion grovfoder, hvilket jeg synes er synd for hende. Selvom hun nok ikke ligger mærke til det
Desuden er det inkluderet i prisen at de bliver fodret på havre, og jeg kan derfor benytte lige så meget af det som jeg vil, og økonomisk vil det hjælpe meget, hvis ikke jeg skal til at betale 20 kr om dagen for mad, når jeg i forvejen betaler for at hun kan få havre
Champ lyder rigtig interesant, og indholdet ser ud til at være som jeg ønsker det. Men hvordan ser det ud? og er der havre i?
jun 2010
Følger: 31 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 475
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Gætter på du mener foder og forhåbentligt ikke grovfoder ;o)
Hvis du vil have tygge tid, så giv hesten noget lucerne, roepiller, fiberpiller e.l også suppler selv med vitaminer ved siden af eller noget som Horselux easy e.l
Om end det så ikke giver mening og hælde havre på - hvis man vælger fx easy ;o). Hvis hesten generelt er en energisk hest af sig selv, så ville jeg egentligt pille havren fra selvom den er gratis..
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.748
Der kan du søge på forskellige ting, foder uden havre, lav på stivelse, ect.
Jeg bruger st hippolyt energetikum mysli. Han får salvimin grøn til at dække ind med vitaminer og mineraler, og så myslien og en håndfuld lucerne til at fylde og give smag. Han efterlader ikke så meget som en krumme i spanden, til trods for at han i sommers gik fra sin mad hvis der var salvimin grøn i.myslien er koncentreret på vitaminer og mineraler, så han får ikke så meget, kun en håndfuld for smagens skyld, og så er det gmo frit. Grunden til at han ikke får det som fuldfoder er prisen. Knap 300 pr sæk. Der er ikke engang til en hel måned i en sæk, til min ismule.
Jeg har kort brugt pavo care4life, men den er uorganisk, så den bruger jeg kun son guf efter arbejde. Købte to x tre kg, så ska ha brugt det sidste
nov 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Heste: 12 Emner: 19 Svar: 819
Personligt foretrækker jeg piller, da jeg så ikke skal bekymre mig om mine heste sorterer i foderet.
Bruger aktuelt Rocky og Balamce.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
de er rimelig billige og så kommer de med det lige til døren. fragten er ens om du køber 1 sæk eller 10
jeg bruger selv lucerne, sort havre og vitaminbolsjer samt masser af hø til mine
God råd til nyt foder