Foder og priser. Foder og priser.
Nu har jeg siddet og læst en del indslag omkring foder og priser og det må ikke koste noget. Det koster noget og have hest.
Min mening er at hesten skal have så lidt krybbefoder som muligt og så meget grovfoder som muligt her tænker jeg hø og wrap ikke halm. Og det koster altså.
Efter min mening så hvis man har fundet et foderprodukt som fungere til Ens hest hvorfor så se om man kan finde erstatninger bare for at kunne spare lidt små mønter der er så meget forskelligt på markedet og så mange meninger og priser men hvor mange tænker egentlig FE? Og på deres hest trivsel og tilstand og ikke kun på hvor man kan spare hvis man lige ændre noget her og der?
Undskyld mit måske lidt sure opstød men det er os mennesker der har valgt at have hesten som vi har den i dag og ikke hesten. Hestens mave og tarmsystemet er stadig den samme som vildhestens men det sys jeg tit folk glemmer.
Lige lidt at tænke over sådan en tirsdag morgen. Og fortsat god dag til alle der ude og glædelig jul.
(Har ikke lavet dette opslag for at hænge nogen ud eller træde nogle over tæerne dette er min mening og er der andre der er uenig så er det helt iorden det respektere jeg FULDT ud vi er alle forskellige og DET skal der være plads til. Hvis der er nogen der vil kommetrer og give deres mening så feel free to do it bare det er i en ordenligt tone og ingen hængen ud eller trælse kommentarer. )
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 659
Fodrede i nogen tid med Land & Fritids Equsana men var langt fra tilfreds med indholdet, og det var dråben da jeg blev ved med at finde plastikdutter i deres produkter.....
En hest er meget skrøbelig mht. foderskift, så jeg vil da mene at de fleste ikke bryder sig om at skulle introducere noget nyt - men det kan jo vise sig at være nødvendigt hvis man finder noget som er mere optimalt .... og fordi man holder heste er det jo ikke nødvendigvis ligegyldigt om en foderration (tilskud) koster 25 kr. pr. dag eller 5 kr. pr. dag. Jeg er helt enig i at heste skal have meget mere hø/wrap end de fleste giver - for at fodre så naturligt som overhovedet muligt.
Jeg har selv lige brugt 1 måned på at finde ud af hvad jeg mener er de bedste tilskud til mine 4 heste - det ene produkt købte jeg for 665 for 15 kg. - og fandt efter en lang søgning og læsning stort set samme produkt-indhold for bare 240 kr.
jul 2014
Følger: 60 Følgere: 49 Heste: 1 Emner: 95 Svar: 214
^ dette er foruden hø/wrap - som han får ca. 15 kg af i døgnet når han er inde.
jul 2007
Følger: 107 Følgere: 104 Heste: 4 Emner: 56 Svar: 804
Tidligere fik hun kun en smule hø/wrap(7 kg) og en masse kryppefoder. Hvor hun nu får godt og vel 20 kg wrap i hendes net i boksen, når hun er inden og ude får 3 heste til deling ca. 17 kg. Hun er en hel anden hest den dag i dag.
Hun opfører sig heller ikke helt tosset, når der er kommer mad forbi hende, fordi hun ved, at hun får det hun skal have
Jeg betaler godt og vel 600 kr i måneden, for at hun kan spise, hvad hun kan
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 659
Foder og priser.