{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

Udeboks - kom med fodelene {{forumTopicSubject}}

Idag fik Beauty en udeboks. Hun har haft noget hoste ( dyrlæge er med indeover), og i den anden stald bliver der tit fejet,og der støver mere selvom der er vinduer åbne.
Vi fik anbefalet en udeboks, og vupti, en halv time senere, så stod hun i sådan en( fantastisk med en rideskole der kan tilbyde det)

Men jeg ( ja jeg) var rigtig glad for den boks hun havde før, men selfølgelig skal hun have udeboks hvis det er det anbefales. Men hvad er fordelene ved en udeboks? For er ikke overbevist om, at det er det bedste smiley

Hun står på en madras så vandet ikke fryser til is, og hun har en todelt låge, hvor den øverste næsten altid står åbent ( siger de), hun kan snuse og kigge ind til naboen.

Skal hun have tykkere dækken på når hun står i en udeboks?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udeboks - kom med fodelene
  • #1   22. nov 2014 Fordelen ved udeboks er jo at luften er bedre. Her vil din hest ikke indånde den samme mængde støv og ammoniak som i en lukket stald. En hests luftveje er meget følsomme og bliver den ved med at blive irriteret af miljøet i stalden kan det udvikle sig til kroniske tilstande og så er sandsynligheden for at du ikke kan ride, meget stor. Udover udeboks, ville spåner i stedet for halm og vanding af hø, være en god ide, for at sænke støv niveauet i din hests miljø.

Den øverste låge burde være åben hele tiden, men hvis din hest føles varm behøver den ikke få mere tøj på. Der må du mærke dig frem.

• #2   22. nov 2014 Jeg blev anbefalet at holde en madras i boksen så vandet tildels ikke fryser til is men også for at hesten kan holde varmen? Men er der ikke mere ammoniak i en madras? Hun får wrap fordi det skulle være mindre støvet end hø - som jeg også havde i vand før smiley

• #3   22. nov 2014 Så det er en madras af halm? Ingen tvivl om det støver mere end spåner smiley man kan jo sagtens have et tykt lag spåner.

• #4   22. nov 2014 Ja det er af halm, den var i boksen i forvejen. Vil prøve at spørge om det med spåner er en mulighed eller om det går ud over vandet - ellers må jeg finde en anden løsning smiley

• #5   22. nov 2014 jo jeg vil mene at hvis hun star på en madras, så er der mere ammoniak smiley

så hellere en tyk spåne bund som bliver ordnet hver dag (fjerne tis og hestepærer)
    tror hvis der er masser spåner så kan hun også holde varmen I dem smiley

jeg er i hvert fald ikke tilhænger af madras, eller dybstrøelse eller hvad man vil kalde det smiley

Som udgangspunkt vil jeg ikke sige at hun skal have tykkere dækken på, men det må du jo mærke efter på hende.

• #6   22. nov 2014 Jeg har udeboks på andet år, og der er en støbt bund også er der gunmimåtter også træpiller. Har ikke oplevet at vandet frøs men ellers kan man komme olie i.

Min har almindeligt dækken på og der er faktisk læ og varme mere end inde i stalden. Du kan se billeder af boksen på min profil under Ulvira og Cheval ??

Kommentér på:
Udeboks - kom med fodelene

Annonce