Realistisk pris på føl - hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg har to følbasser fra foråret til salg, men jeg er meget uenig om prisen med mine forældre, så tænkte at jeg kunne bruge lidt hjælp fra jer..
De er begge hingste på 6 og 7 måneder, de kan trækkes, få løftet hove og kan stå alene i boks - de er uden stamtavle, men med rigtig flotte gangarter. Den ene er helt brun med en stjerne, den anden er broget med et halvt glasøje.
De er begge søde, rolige og virkelig nemme at håndtere.
Med vacc. og chip vil jeg mene, at prisen vil kunne ligge på omkring 8000kr, men mine forældre siger omkring 10.000kr, det mener jeg bare er for højt..
Så hvad ville I højst give for sådan et føl?
apr 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 7 Emner: 109 Svar: 377
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Heste: 7 Emner: 150 Svar: 748
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 13 Emner: 92 Svar: 784
Begge med super gode papirer og den ene (hingsten) var til eliteskue.
Dem fik jeg 5000 kr for pr stk
aug 2011
Følger: 54 Følgere: 53 Heste: 4 Svar: 63
jan 2008
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 12 Emner: 63 Svar: 308
Blir en 1er pony
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.191
Mvh ponymor
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
Man tjener absolut intet på at avle noget uden papirer og med en uvis fremtid indenfor avl og sport. Så man skal kun hobbyavle for sjov hvis det er på den måde
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.748
Mener os at 8000 er lidt rigeligt
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 32 Heste: 8 Emner: 30 Svar: 376
De får en rigtig dum højde på 150-155, for de fleste på den højde, kan ikke klare sig på konkurrence plan mod de store heste, desværre
apr 2008
Er helt enig... det er sådan noget der kan bliver meget farligt med årene, når de bliver større
sep 2012
Følger: 41 Følgere: 33 Heste: 10 Emner: 37 Svar: 569
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 31 Svar: 515
Når man avler uden papir, skal man være indstillet på at beholde hesten, til den har vist noget i sporten. Eller villig til at sælge meget billig.
Det er sørgeligt, men det er sådan markedet er pt.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Så er den vel både lavet ud af guld og diamanter
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Så et føl med ukendt afstamning og måske en "uheldig" højde, ville jeg ikke give ret meget for. De er sikkert super søde, men ca 5000 ville være mit bud
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 7 Svar: 936
Så man skal bare tage sig tid atkigge efter gode billige heste for kender en der købte en 8 års til 10000 og er 10 år nu og og hun har lige fået budt 1 mio..
Så man skal bare kigge efter tina
nov 2007
Klart, der er osse meget "skrammel" i den prisklasse og det skal man kunne sortere fra, men der er såmænd en del ganske fornuftige heste til den pris. Nu deler min far og jeg hest, så vi skal jo være enige om det vi ser, men havde det kun været til ridebrug, så havde vi haft købt allerede.
Og det er jo endda plage, ikke føl...
Pris og kvalitet hænger self lidt sammen -og vil man have virkelig kvalitet, så koster de osse derefter -for den type heste er priserne ikke faldet så voldsomt. men for den almindeligt middel til gode hest, er priserne altså ikke hvad de har været, og da slet ikke når der er tale om helt unge plage/føl med ukendt baggrund
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 7 Svar: 936
Men ved da godt man ikke kan sige nu og her at den ville kunne have samling nok til de høj klasser men man jo hurtig se om hesten har kvalitet til det, og så spiller det jo bare ind om den fysik kan det ved man jo ikke før om nogle år, men indtil videre går det godt men han har ikke starte noget endnu da jeg gerne ville have at han er helt klar har ikke så travlt og hygger mig med at ride hjemme på ham
Men får Du undervisning af Sune
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.191
jun 2014
Følger: 13 Følgere: 8 Emner: 106 Svar: 660
nov 2007
Så vi skal jo ikke ud at finde superføl, men bare nogen almindeligt gode nogen. Og de findes altså til 10.000 (og af og til sågar mindre).
Her er der så oveni tale om et føl uden papirer fra en hoppe uden væsentlige egenresultater -der er altså grænser for hvad jeg ville give for sådan en, uanset hvor sød den så måtte være
nov 2014
nov 2014
Du vil bare ikke
Jeg snakker føl uden en eneste handelsfejl og med følskue resultater og god afstamning.
Jeg regner selv med at købe min kommende ridehest som skal overtage de andres plads, som føl næste år
nov 2007
Når man kan få en plag, med papirer, ikke prangende, men sådan en god middelklasse til 10-15000. Har været i hænder og uden kendte handelsfejl.
Så betaler jeg altså ikke 10.000 for en føl uden papirer fra (måske?) middel forældre uden særlige egenresultater
nov 2014
Jeg regner med at købet spring føl af en der hedder Lars til næste år, kan ikke lige huske efternavn på stående fod. Han har lige pt omkring 25 styks følbasser og får nok cirka det samme næste år.
Og nu ligger landet sådan at det ikke vrimler med folk der sætter føl tilsalg andet end når de får en hvis alder Så det er lidt svært at vise dig. eks. er alle hans tilsalg men ingen er på nettet
Og det er allerede til grin som dig, når du er hobbyavler eller hvad du er - at sige et middelføls afstamning er ligemeget.... det siger lidt om hvor meget man ved
apr 2008
nov 2014
nov 2007
Og nu er det jo lige netop en middel hest TS har, så er det ganske relevant at kigge på hvad andre middel heste koster.
Ang handelsfejl, skrev jeg uden KENDTE handelsfejl -de vil jo nødvendigvis skulle undersøges nærmere før det kan udelukkes, og det har vi da self ikke gjort på heste vi ikke havde planer om at købe.
Dem jeg har kigget på, har være på den gode side af middel -altså ikke bare lille Musse hos naboen, men en almindeligt velgående hest med potentiale.... men næppe en kommende danmarksmester.
Vi har ikke været rundt ved avlere, ganske enkelt fordi de billige heste ofte findes når folk af den ene eller anden grund pludseligt får travlt med at komme af med hesten -vinter nærmer sig, økonomi er knap e.l. og så skal hesten væk NU. Det giver faktisk både føl, plage og ungheste til billige priser.
Som markedet er nu, kan man nemlig kun holde på en høj pris, hvis man har tid til at vente på køber dukker op (eller har SÅ gode heste, at man er på et helt andet marked af købere)
nov 2007
Den anden var hos en dame der havde været nødt til at købe hele flokken hos en avler der var stoppet (det var alle eller ingen). Det var 2 mere end hun havde plads til i stalden, og eftersom vi var i september, hastede det jo med at komme af med dem.
Den vi så på var en hoppe og kostede 12.000 (fast pris)
3 fundet på HN, hvoraf en absolut ikke var i nærheden af middel (sådan er det jo i den prisklasse -billeder/beskrivelse og virkelighed hænger ikke altid sammen). Vi var der i mindre end 10 min -det var faktisk den dyreste af dem, den kostede 18.000.
De to andre var under lignende omstændigheder som de førstenævnte, altså nogen der skulle væk hurtigst muligt.
Derudover kommer 2 vis mund-til-mund.
nov 2014
Så hold nu lige fast i det du skrev først, jeg tror det er det du mener.
nov 2007
Jeg har ikke kigget markedet igennem for føl/plage for nyligt, så jeg ved ikke hvad der står til salg pt.
Men der er faktisk jævnligt sådan nogen "skal sælges NU"-heste. Nogen er self kun i bedste fald middel, men der er osse ganske gode med imellem. Det handler jo ganske enkelt om ikke at have for travlt (vil man have hest NU, så må man betale hvad de koster -har man tid, kan man vente til de her lidt desperate sælgere er på banen).
Og jeg synes egentligt ikke jeg var sådan ekstraordinær heldig med mine "fund". Eller jo, den ene var en virkeligt lækker hoppe. Meget velgående og godt skruet sammen og tilmed med god afstamning. Den slags finder man ikke mange af og slet ikke til den pris, men den var kun så billig fordi den havde levet mere eller minde vildt. Du kunne røre ved den på folden, men det var osse stort set hvad den havde været håndteret. Så der har prisen jo i høj grad en årsag.
Men generelt har der de seneste år været en del af den slags, fordi alt for mange synes det er en god plan at sætte deres hoppe i fol når den af en eller anden grund ikke kan rides.
-overlod man nu avlen til dem der kan og har avlsmaterialet til det, var der næppe så mange af de der føl/unge heste der desperat søger et nyt hjem og derfor må sælges langt under hvad de har kostet at producere
nov 2014
Som avlerne siger er det ikke noget med tjener det vilde på - og de tjener sådan set kun på det fordi de får ifolet og scannet mange samtidigt + de er momsregistreret de fleste der avler en del.
nov 2014
Realistisk pris på føl - hjælp!