1.689 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Fugtigt hø Fugtigt hø

Hej

Jeg vil lige spørge herinde, da jeg har fundet hø i minibigballer - men som har stået ude under et tyndt lag plastic - hvor vådt vil i have jeres hø? Må det overhovedet ikke være vådt eller er det ok det har suger lidt fugt hvis det ikke lugter dårligt?
Jeg har bare oplevet det flere gange at det opbevares udendørs hvilket undrer mig for det regner jo både sommer og vinter og derfor så tænker hvor stor betydning det reelt har?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fugtigt hø
  • #1   21. nov 2014 Tror ikke det har den store betydning..
    Tag det ind du skal bruge og lad det tørre smiley Heste med astma får også vandet deres hø, så det ikke støver.

• #2   21. nov 2014 Det er også lidt det jeg hælder mest til for de kan jo ikke sælge det hvis det er dårligt og så er det jo en dårlig forretning at have det udenfor. Så jeg tænker at tage en balle hjem og så åbne den så den får luft og kan tørre.
    Jeg er ikke så vild med wrap for det er jo pakket ind så mam ikke aner hvad man køber og den jeg lige har fået var drivvåd 3 steder og der kan fugten jo ikke komme væk og er mega paranoid om det nu lugter godt eller skidt

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #3   21. nov 2014 Tørt hø må ikke få fugt så begynder det at rådne så med mindre du nøjes med 1 af gangen og bruger den forholdsvis hurtigt ville jeg ikke starte ud med at købe fugtigt tørt hø smiley

• #4   21. nov 2014 Jeg er meget striks med mit hø/wrap. (bruger wrap nu, fordi Anton begyndte at hoste rimelig voldsomt, og det stoppede da jeg fik wrap)

Jeg vil ikke have hø (eller halm for den sags skyld), som har stået ude og fået fugt, og lugter den dårligt eller støver så bruger jeg det heller ikke.

Jeg bruger wrap og har ikke haft problemer med det har været dårligt eller for vådt, og er jeg utilfreds med det og synes det er for vådt eller er dårligt, så skal jeg bare ringe til ham jeg købte det af også bytter han den uden beregning smiley

Men om der sker noget ved det, ved jeg da ikke. Ved det er lige meget til køer, men jeg er ret sart hvad jeg giver mine heste smiley

• #5   21. nov 2014 Jeg ville ikke købe fugtigt hø. Jeg kender nogle der nu 2 år i træk har købt rigtigt godt hø, men det er blevet fugtigt, og der er til sidst kommet mug i det.
    Min hest fik noget af det hø sidste år, da det kun var fugtigt. Hestene begyndte at hoste, og til sidst kunne man se der blev dannet mug. Min hest blev værst ramt og endte med 6 forskellige allergier, der kun kan holdes nede med vaccine. Hvilket er 2500 kr om året, så ville ikke tage chancen, for man ved ikke om der allerede er dannet en del svampesporer før du ser muggen.

• #6   21. nov 2014 Det er også noget med at der dannes nogle svampesporer i det når det bliver vådt, men veninde havde en pony med astma, og den måtte kun få wrap fordi dyrlægen sagde at man ikke måtte vande høet. smiley

• #7   21. nov 2014 Tak for svar ?? Jeg holder mig til det tørre hø eller wrap ??
    Det undrer mig bare stadig at de så har det stående udenfor men det kan så selvfølgelig sælges til kvæg

• #8   21. nov 2014 Køer kan sagtens tåle det :). En jeg ville ikke bruge det til hesten smiley

Kommentér på:
Fugtigt hø

Annonce