Fugtigt hø Fugtigt hø
Hej
Jeg vil lige spørge herinde, da jeg har fundet hø i minibigballer - men som har stået ude under et tyndt lag plastic - hvor vådt vil i have jeres hø? Må det overhovedet ikke være vådt eller er det ok det har suger lidt fugt hvis det ikke lugter dårligt?
Jeg har bare oplevet det flere gange at det opbevares udendørs hvilket undrer mig for det regner jo både sommer og vinter og derfor så tænker hvor stor betydning det reelt har?
sep 2012
Følger: 41 Følgere: 33 Heste: 10 Emner: 37 Svar: 569
Tag det ind du skal bruge og lad det tørre
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 299
Jeg er ikke så vild med wrap for det er jo pakket ind så mam ikke aner hvad man køber og den jeg lige har fået var drivvåd 3 steder og der kan fugten jo ikke komme væk og er mega paranoid om det nu lugter godt eller skidt
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.674
Jeg vil ikke have hø (eller halm for den sags skyld), som har stået ude og fået fugt, og lugter den dårligt eller støver så bruger jeg det heller ikke.
Jeg bruger wrap og har ikke haft problemer med det har været dårligt eller for vådt, og er jeg utilfreds med det og synes det er for vådt eller er dårligt, så skal jeg bare ringe til ham jeg købte det af også bytter han den uden beregning
Men om der sker noget ved det, ved jeg da ikke. Ved det er lige meget til køer, men jeg er ret sart hvad jeg giver mine heste
jun 2011
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 45
Min hest fik noget af det hø sidste år, da det kun var fugtigt. Hestene begyndte at hoste, og til sidst kunne man se der blev dannet mug. Min hest blev værst ramt og endte med 6 forskellige allergier, der kun kan holdes nede med vaccine. Hvilket er 2500 kr om året, så ville ikke tage chancen, for man ved ikke om der allerede er dannet en del svampesporer før du ser muggen.
maj 2006
Følger: 125 Følgere: 122 Heste: 12 Emner: 66 Svar: 1.714
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 299
Det undrer mig bare stadig at de så har det stående udenfor men det kan så selvfølgelig sælges til kvæg
maj 2006
Følger: 125 Følgere: 122 Heste: 12 Emner: 66 Svar: 1.714
Fugtigt hø