{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

PASSIER-RYTTERE - hjælp søges til sædestørrelse {{forumTopicSubject}}

ære Passier-ryttere

Jeg er virkelig i vildrede.

Jeg vil have en Passier Optimum og jeg har 2 stk. på hånden. Da de er i den anden ende af landet, har jeg ikke mulighed for at prøve dem først, desværre.

Valget står mellem en 16,5" og en 17" med større knæstøtter i.

Jeg er str. 36 i bukser og er 168 cm. høj. Jeg plejer normalt at kunne ride i både 16,5 og 17" alt efter modellerne.

Hvad rider I i i forhold til jeres buksestørrelse? 16,5" er måske det sikre valg, men til gengæld vil jeg gerne have den ekstra knætøtte som er i 17"'eren - mon det kan kompensere for den ekstra sædeplads?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PASSIER-RYTTERE - hjælp søges til sædestørrelse
  • #1   14. nov 2014 Hvor dybt er sædet -umiddelbart tror jeg begge dele kan gå, og hvis sædet er dybt, kompenserer det osse lidt for evt ekstra plads.

Jeg bruger str 36/38 og har både en 16,5" og en 17" (ikke optimum, men begge passier) -begge føler jeg mig fint tilpas i. Begge er med "almindeligt" sæde (altså ikke dybt) og ikke ret meget støtte

• #2   14. nov 2014 Altså, Passier skriver selv at sædet er dybt, men det synes jeg nu ikke det er. Min oplevelse af Optimum er netop at den har et fantastisk (men ikke specielt dybt) sæde, men ikke ret meget knæstøtte. Derfor er jeg lun på de ekstra knæstøtter, men er i tvivl om om sædet er okay smiley

• #3   14. nov 2014 Jeg rider efter hvad der passer på min hest. smiley

Jeg føler mig dog for låst i en 16,5 tommer. Så jeg rider i en 17" hvilket også er det der passer på min hest.

• #4   14. nov 2014 Sascha: Må jeg spørge hvilken buksestørrelse du er til sammenligning?
    Min hest kan gå med både 16,5 og 17" smiley

• #6   14. nov 2014 Jeg rider i en passier på min undervisers hest og en 16 tommer på min egen hest. På min undervisers er det en dressur sadel som jeg er helt forelsket i. Tror selv at sædet ville passe mig bedst i en 16,5 men fordi sadlen er så god gør det ingen forskel. Den jeg har på min egen hest er godt nok kentaur og spring, men det er også en super lækker sadel og kentaur laver endelig nogle fantastiske sadler, skal have en dressur kentaur til min egen til foråret:)

• #7   14. nov 2014 min erfaring er at den halve tomme ikke er afgørende, medmindre man ligger lige til den store side i forhold til sadlen -altså hvis man kun liiiiige knapt kan være i 16", så vil en halv tomme self betyde noget.
    Men ligger man sådan pænt mellem størrelserne, så mærker man ikke den store forskel på om det hedder 16,5 eller 17...

• #8   14. nov 2014 Min optimum er 17", og jeg bruger 36/38 i buks og er 173 med lange ben (-: jeg ville gerne have mere knæstøtte end standarden, men de almindelige knæsætter er også rigtig gode (-:

Hvor i landet kommer du fra?

• #9   14. nov 2014 Katrine: Jeg kommer fra nordjylland lidt nord for Aalborg smiley
    Tak for svar I andre - jeg hører gerne flere erfaringer smiley

• #10   14. nov 2014 Nu arbejder jeg med rideudstyr (drømmejobbet, i know) desværre er det sådan at mange ryttere (især kvinder) vælger et for lille sæde, og selvom sadlen passer, kommer trykket så for langt tilbage i sadlen, at sadlen klemmer hesten, personligt er jeg til at vælge en den store sædemodel, hvis valget ligger på to sædestørrelser, også fordi jeg kan li frihed, til korrekt indvirkning på hesten.

• #11   14. nov 2014 Jeg er str 38 smiley

Kommentér på:
PASSIER-RYTTERE - hjælp søges til sædestørrelse

Annonce