{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestemishandling
  • #1   12. nov 2014 Nej det for man intet ud af smiley de vil ikke engang tage sig af sager som er langt værre hvor hesten har sår efter spore , ben og indspæninger smiley

• #2   12. nov 2014 Så jeg vil ikke få noget ud af at melde en som har gjort det? smiley

• #3   12. nov 2014 intet, og du kan heller ikke dømme ud for det. Du har kun ret til at blande dig hvis det er din hest ellers må du sige det til ejeren af det sted hesten står og så må de beslutte om de vil være med til det i deres stalde.
    Hvis du kan har set det få gange hos rytteren eller flere forskellige så kan det jo godt være du ikke kender situationen?
    Man kan altså godt blive så vred på hestens hvis den ikke vil samarbejde og du i forvejen har haft en dårlig dag at man kommer til at hive den i munden eller sparke lidt hårdt til den.

• #4   12. nov 2014 Hesten har ingen mærker eller sår og ser sund og frisk ud, og har kun set rytteren gøre det et par gange!

• #6   13. nov 2014 Politiet vil nok bare grine af dig. Desuden, man kommer kun 30 dage i fængsel for at slå sin pony ihjel så hvad regner du med at straffen ville være for at sparke sin hest to gange?

• #7   13. nov 2014 Hvis du ikke har set det så mange gange så kender du vel heller ikke situationen?

• #10   13. nov 2014 Nu skal man altså heller ikke være for hurtig til at dømme andre folk. og jeg syns at det er ved at blive sådan at man ikke kan ride med spore eller pisk (uden at misbruge dem) uden at der står en eller anden og siger at det er dyremishandling, og at det er unaturligt for hesten og bla bla bla.

Og nogen heste er altså bare mere "frække" end andre. Min gamle hoppe var helt sin egen og ind imellem var jeg nød til at kridte stregerne op og fortælle hende hvem der bestemte. gjorde man ikke det ville hun bare tage magten.
    hun var en typisk føre hoppe og meget sur og bestemte over de andre heste på folden. Det gjorde også at hun skulle holdes lidt "nede" i forhold til mig. fordi hun var vandt til at bestemme det hele.
    og jeg har også sparket til hende og givet hende en med pisken, hvis hun ikke ville sammenarbejde. jeg havde hende helt fra føl til hun var 11 (hvor hun blev aflivet pga. en fold skade) men jeg kunne tydelig mærke forskel på om det var fordi der var noget der trykkede (sadel, tænder mm) eller om det bare var fordi hun var på tværs.
    og så ved jeg godt at mange vil sige at heste ikke bevidst er på tværs eller er frække, men at det er fordi der er noget galt. men det tror jeg ikke en skid på, og jeg har haft med heste at gøre i snart 30 år.

• #11   13. nov 2014 Totten og regnbuen.
    Nogle heste er bare flabet når de bider. Det er vigtigt du ikke alder den tage magten.
    Hvis en hest bed/sparkede en anden hest i naturen så ville den jo bide/sparke igen. Jeg mener personligt at det ikke skal blive farligt for mig. Hvis hesten bider eller sparker mig så giver jeg den altså et dask på mulen eller låret alt efter hvad den gør. Du kan jo ikke bare sige "nurh lille baby, du er sikkert bange"
    Det er ikke altid situationen. Nogle gange må man sætte den på plads så den ved du bestemmer, ellers bliver det farligt for os. Hesten er et flokdyr og skal se dig som leder rollen, den må ikke på noget tidspunkt tage den rolle fra dig.

• #12   13. nov 2014 Totten, tror næppe en hest føler sig truet af et spring...

Medmindre der er tale om direkte gennemtævning af hesten, så er det svært at definere det som mishandling. Det handler mere om at vi skal acceptere at folk har forskellige måder at håndtere deres heste på og så kan man altså ikke melde dem til politiet fordi man ikke er enig.

Jeg er ikke bleg for at klappe til hesten hvis den bider eller sparker (oplever stort set aldrig heste der sparker). Uanset årsagen så er det simpelthen for farligt hvis hesten vælger at reagerer på mennesket. Den må hjertens gerne vise hvis den ikke er tilfreds med situationen, men det skal være væk fra mig! Og hvis der en dag er en frelst ponypige der vil melde mig til politiet for at undgå farlige situationer med min hest, så kan det godt være jeg bliver lidt mopset.

• #14   13. nov 2014 Sikke en skam at se så mange misbruge ordet mishandling nu til dags.

Gad vide hvilket ord vi så skal til at benytte for de heste der virkelig udsættes for mishandling, eftersom alle heste nu til dages åbentbart er 'mishandlingsheste'.

• #15   13. nov 2014 Ja DD det vil jeg også godt vide.
    Jeg har en gammel araber hoppe i pleje, hun kommer fra Qatar i mellemøsten. Hun er blevet tævet synder og sammen og sultet til et punkt hvor hun var ved at dø af sult. Den slags er efter min mening mishandling. At man slår eller sparker sin hest for at irette sætte den, kaldes opdragelse. Jeg møder efterhånden flere og flere heste der er virkelig dårlig opdraget og netop får lov til at bukke og sparke og bide, fordi deres ejere ikke sætter sig i respekt over for dem og viser dem at den slags opførsel ikke er iorden når de er sammen med og håndteres af mennesker.

• #16   13. nov 2014 Mette S
    Helt enig. Jeg har da bestemt også en hest her som har haft et tidligere liv jeg ikke var enig i, men at jeg mener det ikke var et heldigt liv gør det ikke til mishandling. Det er blot meningsforskelle.
    Derimod har jeg 3 heste og en hund der virkelig har været udsat for mishandling, seksuelt misbrugt, og forefundet som en klump indsmurt i blod og afføring stående på kadaveret af en anden hest, uden mulighed for at kunne bevæge sig grundet pelsen var klistret sammen af det, snabelhove osv. Og det kan altså mærkes på den slags heste, de bliver aldrig normale igen.

Når jeg så læser den her slags som 'mishandling' jamen så mangler jeg ord for hvad det andet er..

• #18   14. nov 2014 Regnbue
    Så åbnede du vel munden og ytrede din mening, hvis det var SÅ grotesk? Ellers tangerer det til "stiltiende accept"

• #19   15. nov 2014 Regnbue

Du sagde SELVFØLGELIG noget til det ikke?

• #20   15. nov 2014 Jo men hvis det har været til et stævne må der jo også have været en TD-er tilstede som greb ind overfor det.
    Og hvis det ikke var tilfældet, så har det nok ikke været så groft som du beskriver.
    Eller var der vel nogen der greb ind.

• #21   15. nov 2014 Nej TS, det får du intet ud af at melde.

Kommentér på:
Hestemishandling

Annonce