Hvad kunne få jer til at flytte hesten? {{forumTopicSubject}}
For et par måneder siden stod jeg i den situation, at jeg var nødt til at finde et nyt opstaldningssted til min hest.
Det sted jeg oprindeligt ville have hende hen, stod til at blive solgt/gå på tvangsauktion, så det var pludselige udelukket.
I stedet fandt jeg et andet sted, der egentlig også passede på mine krav:
- Fuldpas
- Ridehus
- Masser af foldtid
- Masser af stråfoder
- Tur muligheder
Da jeg flyttede hesten fik jeg endda arrangeret at min tidligere dressurunderviser kom derud og underviste i stedet. Det går rigtig godt derude - hesten har det godt og ejer er virkelig venlig (og dyrlægeuddannet!).
MEN!
Det sted jeg oprindeligt ville have hesten hen, er blevet solgt og der går et par år inden de omdanner det til kvæg, som planen oprindeligt var. Jeg er samtidig kommet til den konklusion at så længe jeg kun springer på min hest én gang ugentligt, så kommer jeg ikke længere, for så bliver hun simpelthen for overgearet til at nogen af os får noget ud af undervisningen. Det "nye" sted har så lige annonceret at min underviser kommer derud hver tirsdag og underviser, de snakker om at lave løsspring x antal gange i måneden og der har været snak om at man også må springe selv udover det. Samtidig er det forbudt at springe selv cavalettier hvor vi står nu.
Faciliteterne er super gode begge steder, prisen er kun 250 kr. til forskel og begge dele ligger mindre end 10 min. kørsel fra min bopæl og er på vej til/fra skole.
Min hest falder super hurtigt til, så det er ikke en hest der knækker i hovedet af at blive flyttet. Der går dog rygter om at de nye ejere/lejere af stedet er værre end de gamle, når det kommer til mennesker ...
Ville i flytte hesten?
Jeg er VIRKELIG i tvivl, må jeg ærligt indrømme ...
Hvad kunne få jer til at flytte jeres heste, og hvilke overvejelser ligger i bag?
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 360
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
jul 2009
Følger: 40 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 149 Svar: 1.184
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Hvis hesten taget det roligt og blive flyttet, så havde jeg gjort det. Ridning handler ikke kun om at hesten trives men også en selv ellers er man ikke motiveret for at være der.
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
Der er ikke det store socialt på stedet, da de fleste er der på forskellige tidspunkter, men det betyder egentlig heller ikke det store for mig. Jeg vil bare gerne videre med min ridning, men det eneste der rykker lige pt. er altså dressuren. Hvilket er ganske trist når man står med en hest der har kapaciteten til at blive en fantastisk springhest, men bare ikke får nok springmæssig udfordring/aktivering ved kun at springe én gang om ugen.
Selvfølgelig skal dressuren også være på plads, men der plejer også at være forbedringer dér, når hun bliver mere afslappet i forhold til springningen
De gamle ejere formåede at have fuld stald et par gange og drive samtlige opstaldere væk af flere grunde. Både grundet dårlig opførsel overfor opstaldere, men også at der blev pyntet lidt på sandheden flere gang
Hvad kunne få jer til at flytte hesten?