Islænderopstaldning - hjælp til prissætning? {{forumTopicSubject}}
Vi overvejer at starte mindre hestepension/privat opstaldning for islandske heste. Vi har avlet selv, men trapper nu ned og får derfor en del ekstra plads.
Vi har 6 bokse og to løsdrifte. Umiddelbart regner jeg med det er løsdriftene, der skal bruges til opstaldning, da det vil være nemmest i forhold til pasning.
Er der nogle der har erfaringer med det og især ang. prissætning?
Vi er beliggende i nordjylland med direkte adgang til en 548 hektar stor offentlig skov og kun 2 km til stranden gennem skoven. Vi ligger også op af den 200 km lange riderute nordvendsyssel. Der er rigtig mange islænderfolk i området.
Vi har ridebane på 20*40.
Foldene er store og tørre med rigtig godt hegn, læmuligheder og græs hele året og frostfrit vandingssystem.
Jeg tænker en pris på 800 kr for løsdrift inklusiv wrap og vitaminer i microfeeder. Vi har ikke plads til opbevaring af halm, så strøelse vil være træpiller, som jeg forestiller mig opstaldere selv skal betale alt efter forbrug og selv holde løsdriften.
Lyder prisen helt ved siden af? Jeg er ret afklaret med, at jeg ikke ønsker en masse ekstra arbejde som udmugning, og jeg vi heller ikke tabe penge på det. Vi skal selv ud og betale for indkøb af wrap osv.
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Jeg er selv opstaldet i nordjylland, og for 1000 kr får jeg.
Boks, strøelse, foder, hø/wrap, alt efter behov og uden prisændring.
Ridebane 20x60
Gode turmuligheder (tæt ved vand)
Ind- og udlukning
Min boks bliver strøet og hesten får foder + wrap alle ugens dage. Selv har jeg kun 1 staldvagt hvor jeg fodre og giver wrap.
Dem der udelukkende vil have deres hest i løsdrift, vil sikkert have det ok med prisen, men personligt synes jeg det ligger i den dyre ende, når man kigger på priser i Nordjylland.
Jeg kender til løsdrift der tager 700 inkl alt, dog ikke krybbefoder. Men krybbefoder koster sjældent 400 om måneden.
dec 2011
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.243
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
dec 2011
Tog du den samme pris både sommer og vinter?
Hvordan gjorde du med tildelingen af vitaminer?
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
dec 2011
Det skal gerne være en glæde at komme i stalden selvom der er andre.
Bliver godt nok i tvivl om det er besværet værd, hvis man ikke rigtig tjener på det.
Jeg har en idé om at fratrukket vand, wrap, el, vitaminer, så er der 500 kr tilbage pr. hest. Men derudover kommer der selvfølgelig også alle former for slidtage.
Björt: Må jeg være så fræk at spørge, hvad du havde i overskud pr. opstaldet hest, når alt var fratrukket?
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.243
dec 2011
dec 2011
dec 2011
Ingen mudder på foldene, græs hele året rundt, gode læmuligheder, frostfri vandkop, flad mark. Vi bor 500 meter fra en ridehal, hvor der er undervisning for islændere.
I den ene lødrift er der cementgulv, i den anden er der stabil grus. Ved begge løsdrifte er der langt sand udenfor, så det ikke bliver trådt op.
Grunden til at jeg ikke er meget for at støelse er med i lejen er, at jeg er bange for at opstaldere ikke gider at være med til at holde den ren så. De kan i princippet bare brug løs af strøelse og så kan jeg stå med udmugning. Og det har jeg simpelthen ikke tid til.
dec 2011
Islænderopstaldning - hjælp til prissætning?