2.392 visninger
|
Oprettet:
Islænder bomløs sadel {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen:)
Jeg har overvejet at anskaffe mig en bomløs sadel. Hvad er jeres erfaringer med nedenstående modeller?
/> Karlslunde kotakt
Karlslunde kontakt2
Eques pad
Aquila pad soft
Aquila pad
http://nordjyskislaenderudstyr.dk/brand-rideudstyr-78/toelthester-no-82/sadler-fra-toelthester-no-83/gel-pad-bomloes-sadel-2145.html
Dyggyr bomløs gel sadel med kofjern
Disse 3 modeller fra Skáld
http://www.jo-po.dk/shop/bomloes-sk%c1ld-1541c1.html
Karlslunde kari flex
Har i nogle erfaringer med nogle andre bomløse sadler til islænder (OBS ikke barefoot)?:)
På forhånd tusind tak for hjælpen:)
Cecilie
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 16 Heste: 8 Emner: 127 Svar: 725
Jeg har prøvet den her, og var helt vild med den, og overvejer om jeg skal spare sammen til en
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 45
Sensation sadlen er dsv. ikke noget for mig
Vunsen hvordan var den fordele/ulemper rytter og hest:)
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Hav i mente om de passer til din hests bygning - jeg tænker at de ikke er optimale hvis man fx har en meget markeret hest.
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 16 Heste: 8 Emner: 127 Svar: 725
Men man har rigtig god kontakt til hesten, og sidder rigtig godt i sadlen. Syntes der var en ok støtte i sadlen, men den kræver også af rytteren at man selv har en rimelig balance. Ja alt i alt har jeg kun positivt at sige om sadlen, men ved dog at nogle ikke går optimalt hvis deres rytter har dårlig balance i sadlen.
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.141
jeg har prøvet næsten alle de modeller du skriver om…pånær harmony… . Contact er der nærmest ingen støtte i, ligeledes med Baloun (måske skyldes det at dem jeg prøvede var for store til mig, men jeg følte jeg skøjtede rundt og min hest stak af med mig da jeg red i contact), barefoot synes jeg er alt for brede i taljen, dem får jeg ondt i hofterne af at ride i, Sensation G4 synes jeg har lidt det samme som barefoot, at taljen er for bred, så jeg får vredet mit bækken udad og tilbage. men så har jeg prøvet en Aquia pad..og den er sååå lækker, mit første indtryk var at den havde samme problem som sensation og barefoot at den var bred, men den vred ikke mit bækken og efter 2 ridetur var jeg solgt, ingen smerter i bækken/hofter og en super blød sadel som nærmest føltes somom man tog den på som en handske..og super støtte, min hest hoppede for et dyr i skoven og jeg rykkede mig ikke en milimeter i sadlen.. kan kun anbefales.
apr 2012
apr 2012
apr 2012
Islænder bomløs sadel