580 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Generet af dækken Generet af dækken

Har en hest der generelt er en ret besværlig dækken hest, han kan ikke rigtig passe nogen og han behøver heller ikke særlig på, da han er ret varm åbenbart.
Han gået uden dækken indtil i onsdags hvor han så blev fuldklippet. Her fik han så bare et fleecetæppe på og regndækken på ud og det kan han sagtens holde varmen med

Men som nogen sikkert ved så er fleecetæpper noget fanden har skabt, og de glider simpelthen tilbage og genere ham foran under halsen. I dag da jeg kom ud til ham var han helt hævet under halsen fordi det havde strammet sådan, så nu vil jeg høre om der er nogen der har en idé til noget andet jeg kan give ham på eller om det bedste bare et at lade ham stå uden selvom han er fuld klippet ? Han er dog stadig meget tæt pelset og fryser som sagt sjældent smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Generet af dækken
  • #1   19. okt 2014 Ej ville helt sikkert gi dælen på enten regnmed for eller! 100 gram alt efter om den fryser

• #2   19. okt 2014 Hov fik heller ikke lige skrevet det var indenfor jeg ville lade ham stå uden. Som skrevet vil 100 g være alt for varmt for ham, han er faktisk næsten varm under fleece når jeg kommer om morgenen, selvom det egentlig er en kold stald.

• #3   19. okt 2014 Jeg ville ikke lade en fuldklippet hest stå uden dækken, så bliver den forkølet. Måske bare et regndækken med tyndt for i.
    Mvh Anne-mette

• #4   19. okt 2014 Men det er jo det han står med og det løser jo ikke rigtig problemet at lade ham stå med det samme smiley

• #5   19. okt 2014 Jeg mener 1 dækken og ikke 1 + fleece smiley

• #6   19. okt 2014 Ja det er jeg med på, han står også kun med fleece indenfor og det er det der genere ham mest smiley men som sagt er han rigtig svær at finde dækkener til ham så dem jeg har der ikke glider tilbage sidder lidt stramt om halsen så er bange for det vil komme til at genere ham uanset hvad

• #7   19. okt 2014 Hvad så med at bruge en elastik gjord som hjælp til at holde det på plads ?

• #8   19. okt 2014 Jeg har overvejet det men var ikke helt sikker på om det var nok til at det ikke glider tilbage men kan da være det skal afprøves smiley

• #9   19. okt 2014 Prøv det smiley

• #10   19. okt 2014 Jeg klippede vores pony i går - fuld klip - ude har han bare et tyndt regndækken på og jeg tror han får lov at stå uden dækken i nat i stalden - han var helt kogt imorges under hans fleecedækken smiley
    Kig på din hest - prøv en nat uden og er den fin varm osv. Næste morgen så var det den rigtige beslutning er den kold jamen så må den have dækken på næste nat smiley

• #11   19. okt 2014 Ja min har nemlig også været lidt varm under tæppet så også derfor jeg overvejede at lade ham stå uden om natten smiley men tror jeg prøver i nat og så håber hans hals bliver lidt pænere igen når det begynder at blive koldere

Men også godt at høre det ikke kun er mig der har sådan en varm hest, var næsten helt bekymret når alle andre kan stå med både 100 og 200 g uden problemer

• #12   19. okt 2014 Vi klippede ham her sin fuld klip fordi han var helt gennemblødt efter træning og dampede som et tog - nu er han meget mere tilpas smiley

Min mors store hest klipper vi i den kommende uge så der kun er pels på ryggen - hun kommer nok til at gå uden dækken udenfor også for sidste vinter var hun trods denne knopning helt svedt under regndækkenet smiley

Man skal ikke være så bange for det bare man holder øje med sin hest smiley

• #13   19. okt 2014 Det er utroligt hvor stor forskel der er på heste, havde første vinter med min hest sidste vinter og hvor meget overrasket over hvor få gram han skulle have på i forhold til de fleste andre smiley

Kommentér på:
Generet af dækken

Annonce