{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

sadel til shet type {{forumTopicSubject}}

hvilken sadel ville i købe til en pony, som skal tilrides. ponyen er ca 1 meter, og er ikke helt så bred som en shetter, men heller ikke så fint bygget som en miniature. hun er drægtig, så vil nok ændre form over den næste periode.
skal jeg ud i en bomløs?

Det er min datter på 12 år, som skal tilride den og ride den i den første periode. hun har en mega lille bagdel, og kan være i hvilken som helst sadel. vejer ca 25-28 kg.

har set på en fake lammeskindssadel, men vil den være ok at ride i, når der ikke er tale om mere end 3 gange ugentligt og højest sansynligt kun 1-2 gange let ridning ugentligt. i kun skridt og trav og evt lidt bomtræning.

vil helst ikke give meget mere end 500-600 kr. og det skal ikke være en af de flade ponypuder. har intet problem med at købe brugt.
ved bare ikke hvad jeg skal søge efter.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sadel til shet type
  • #2   16. okt 2014 Denne købte jeg ved TIKA for 399 kr. smiley

Min part er meget glad for den til Kurt smiley

profilbillede
  • #3   16. okt 2014 Takker for svar. kigger lige på dem begge. men str 14" er vel ikke i shet størrelse. kommer man helt ned i str 12"???? bare fordi jeg har fundet en sadel i 14 ". men frygter den bliver for stor.

• #4   16. okt 2014 Min shetlænder har - og ja, jeg hader mig selv for det nu, men alle lærer så længe de lever, så ingen kommentarer om dette - gået med en 16.5" sadel i anlægsfladen uden problemer (dog med en lille rytter i, skal det siges), og han ville faktisk fint have plads til en 14" sadel, da han har et rimelig langt sadelleje smiley Tror den jeg har til ham ligner en 12"/14" sadel (TIKA sagde at man ikke kunne sætte et præcis mål på den, men omkring 12"/14" var den).

Men mit tip er at måle hestens anlægsflade, og så spørge om anlægsfladen på den sadel der er kig på smiley

• #5   17. okt 2014 Cecilie- vi har jo alle lov at lave fejl, og tror din shetlænder sætter pris på din sadelændring, men der er sikkert ikke sket noget smiley det er selvfølgelig det nemmeste at vente og så måle anlægsfladen. problemet er at jeg først får ponyen hjem sidst i nov. og overvejede egentligt at købe en sadel inden. så derfor uden bom.

men gad egentlig godt høre jeres mening omkring lammeskindssadel til sådan en bette en, som skal tilrides.? der vil jo komme bøjler i. men det er nok en dum ide pga trykket der bliver ved gjord og bøjler.

• #6   17. okt 2014 Ja heldigvis havde jeg kiropraktor ude til ham for at tjekke hans ryg, og hun fandt aldrig noget der kunne være forårsaget af en sadel smiley

Men jeg ville ikke være vild med at bruge en lammefætter med bøjler i, medmindre man så havde noget trykfordelende under måske, så kunne det måske godt gå smiley

Kommentér på:
sadel til shet type

Annonce