{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesteklipper vs koklipper
  • #1   13. okt 2014 Havde engang også lånt sådan en - den var godt nok gammel.. Men der var der ingen mål på hvor kort man klippede, så der skulle en meget rolig hånd til (hvis ikke det var umuligt) at klippe pænt smiley

• #2   13. okt 2014 Tror da sagtens den ka bruges.
    Men hvor lange er skæret og hvor tætte er tænderne, for det vil afgøre hvor pænt det vil blive.
    Har aldrig selv klippet, eller set en klipning med sån en.

• #4   13. okt 2014 Forskellen er ikke klipperen der er skærene og prisen smiley jeg har en "koklipper" med skær til heste på smiley de er langt billigere at købe ig min er dælme gammel men fejler ingenting og klipper konge godt altid smiley

• #6   13. okt 2014 Jeg har en kreaturklipper, og med de rigtige skær, så klipper den ligeså fint som en hesteklipper. Dog støjer den rigtig meget og så er den tung, men ud over det, så holder den godt. Gav 250 kr. for min brugt (og den har en del år på bagen), og jeg har klippet med den de sidste 4 vintre - og den klipper stadig fint smiley

• #7   13. okt 2014 er der nogen der ved hvor man kan købe sådan en koklipper på nettet? :'D

• #8   14. okt 2014 Jeg har også klippet med kreaturklipper og det virker fint, det bliver dog ikke heeelt lige så pænt som med hesteklipper men jeg er ligeglad det er effekten jeg skal have ud af det smiley Men som en anden skriver så er den tungere og larmer mere..

• #9   14. okt 2014 Man kan sagtens bruge selve maskinen til at klippe heste selvom det er beregnet til køer. Man skal bare have styr på sine skær så man få den ønskede længde og tæthed.

Jeg har mere eller mindre stjålet den klippet min far købte til køerne. Den eneste ulempe er at de larmer lidt mere end den almene hesteklipper. Om den er tungere afhænger enormt meget af hvad koklipper man har og hvad hesteklipper man sammenligner med.
    En fordel hos koklippere er jeg også synes de har bedre udluftning end hesteklipperne og derfor ikke bliver lige så varme eller lige så hurtigt. Har oplevet med hesteklippere at man er nød til at holde pause fordi klipperne bliver for varme enten på skær eller hele maskinen. Men med den koklipper vi har kan jeg klippe ihvertfald en fuld hest uden pauser smiley

Ofte kan man også få en bedre maskine for pengene hvis man køber en koklipper og ikke en hesteklipper smiley

• #10   14. okt 2014 bruger også min fars gamle kreaturklipper som blev indkøbt i slut 80'erne og med de skær jeg bruger klipper den nu ganske fint jævnt og pænt.
    Den kan også bruges til får med de rigtig skær til den.

Den er en smule tungere end de helt nye maskiner og larmer mere, men mine har nu taget det meget fint, de er så heller aldrig klippet med anden maskine, jeg kan dog godt mærke det i hænder og arme når jeg har klippet to heste i træk, så skal man klippe mange hver gang ville jeg købe en af de nye lette maskiner.

mvh
    Mie

Kommentér på:
Hesteklipper vs koklipper

Annonce