1.291 visninger
|
Oprettet:
Hesteklipper vs koklipper {{forumTopicSubject}}
Godaften. Jeg er ny udi at skulle klippe hest og ejer ikke en klippemaskine. Min kæreste har så tilbudt mig at jeg da kan låne den han klipper køer med - kan den ligeså godt bruges som en klipper til hesten? Er der nogen der har erfaring med det eller er jeg helt gal på den?
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 403 Svar: 1.376
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Men hvor lange er skæret og hvor tætte er tænderne, for det vil afgøre hvor pænt det vil blive.
Har aldrig selv klippet, eller set en klipning med sån en.
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
jul 2005
Følger: 68 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.557
dec 2012
Følger: 64 Følgere: 63 Heste: 6 Emner: 54 Svar: 329
nov 2006
Følger: 90 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 176 Svar: 1.337
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.570
Jeg har mere eller mindre stjålet den klippet min far købte til køerne. Den eneste ulempe er at de larmer lidt mere end den almene hesteklipper. Om den er tungere afhænger enormt meget af hvad koklipper man har og hvad hesteklipper man sammenligner med.
En fordel hos koklippere er jeg også synes de har bedre udluftning end hesteklipperne og derfor ikke bliver lige så varme eller lige så hurtigt. Har oplevet med hesteklippere at man er nød til at holde pause fordi klipperne bliver for varme enten på skær eller hele maskinen. Men med den koklipper vi har kan jeg klippe ihvertfald en fuld hest uden pauser
Ofte kan man også få en bedre maskine for pengene hvis man køber en koklipper og ikke en hesteklipper
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Heste: 5 Svar: 109
Den kan også bruges til får med de rigtig skær til den.
Den er en smule tungere end de helt nye maskiner og larmer mere, men mine har nu taget det meget fint, de er så heller aldrig klippet med anden maskine, jeg kan dog godt mærke det i hænder og arme når jeg har klippet to heste i træk, så skal man klippe mange hver gang ville jeg købe en af de nye lette maskiner.
mvh
Mie
Hesteklipper vs koklipper