Ked af opstaldningsst. Flytte igen, synd for hesten?:( {{forumTopicSubject}}
Hej derude, har sådan brug for at få lidt gode ord med på vejen.
Det forholder sig sådan, at jeg fik min nye hest hjem til Århus for 14 dage siden. Til et større ridecenter. Min nye hest kommer fra en lille stald med 5 heste i alt. Selv har jeg også altid stået mindre steder og nyt det "intime". Fik dog anbefalet det store sted og lod mig måske rive med. Sagen er, at jeg ikke er glad for at være der. Kan ikke forlige mig med den måde, de gør tingene på derude og synes min hest virker meget stresset over så stort et sted. Det er jo også en stor omvæltning for hende at gå fra 4 andre heste til 35 i én stald.
Jeg har fundet et andet mindre sted med 5 heste, hvor jeg synes hestene har det meget bedre og jeg selv har også en bedre følelse i maven dér. Jeg tænker også umiddelbart at min hest vil trives bedre dét sted, da der er få heste, faste rutiner og meget mere foldtid. Men jeg har også ret dårlig samvittighed over at flytte hende så hurtigt. Tænker at jeg så vil flytte hende snarest, så hun ikke falder mere til end højst nødvendigt det nye sted - i løbet af ugen evt.
Hvad tænker I?
Har simpelthen bare så dårlig samvittighed overfor min hest, da jeg ved det er stressende for hende at flytte. Men omvendt, så er jeg overbevist om, at vi begge vil få det bedre dér - og jeg ved også, at jeg ikke er glad for den stald vi står i nu. Hvad havde I gjort?
Suk
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 94
Hvis jeg havde en hest stående et sted, jeg bare ikke havde det fedt med, og hesten så ovenikøbet havde det på samme måde, ville jeg bare sige farvel og tak...
Vi er jo alle forskellig i forhold til hvordan man kan lide sine omgivelser
Og hvis din er mere vant til det mere intime, kan jeg da kun se det som et plus for hesten at flytte, når det er et miljø hun er vant til og føler sig afslappet i
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
14dage er nærmest som at have været på ridelejr, det er ikke slemt.. så flyt inden for et par dage så behøver du ikke have dårlig samvittighed..
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 1.037
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
jan 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
aug 2014
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 86
jan 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.894
Flyt den så hurtigt som muligt!.
Min egen har jeg flyttet 5 gange på 5 år. Det først sted stod vi i 2½ år, så stod vi nr 2 sted i lidt over ½ år, sted 3, i 3 måneder , sted 4 i 5 måneder og nu det sidste sted, har vi stået i 1½ år, som vi er utrolig glad for! Vi har vores egen lille løsdrift hvor vi selv bestemmer med fodre, wrap osv. Meget afslappet og nede på jorden. Vi har brugt en hestevisker som har fulgt med os siden vi stod først sted. Hun siger at det giver helt ro i sjælen at solen går ned ud over marken, og de kan se det.
- De står oftes sjovt nok med hoved imod den åbne mark, ser solen gå ned og oftes slapper af sammen.
Så der får hun lov til at blive til hun en dag ikke er her mere
Gå efter mave fornemmelse!
Ked af opstaldningsst. Flytte igen, synd for hesten?:(